דרכים טבעיות לטיפול בהפרעות ובבעיות בתפקוד המיני

דרכים טבעיות לטיפול בבעיות בתפקוד המיניהפעילות המינית היא מרכיב חשוב מאוד לא רק בכל הקשור לקשר האינטימי הזוגי, אלא גם בכל הקשור לביטחון העצמי ולאיכות החיים באופן כללי. לפיכך, אין זה פלא שבעיות בתפקוד המיני עלולות להסב לסובלים מהן פגיעה חמורה ביותר באיכות החיים.

כפי שנפרט במאמר שלפניכם, ישנו מגוון רחב של דרכים בהן הבעיות בתפקוד המיני יכולות לבוא לידי ביטוי וכן ישנו מגוון רחב של טיפולים המיועדים עבור הסובלים מבעיות בתפקוד המיני. במאמר שלפניכם נתמקד בשיטות טיפול השייכות לתחום הרפואה האלטרנטיבית או המשלימה, אך ראשית נפרט אודות הבעיות הנפוצות ביותר בקרב גברים ונשים בתחום התפקוד המיני.

הבעיות השכיחות ביותר בתפקוד המיני

  • אחת הבעיות הנפוצות ביותר באה לידי ביטוי בירידה משמעותית בחשק המיני. תופעה זו יכולה להתרחש בכל גיל שהוא ולנבוע ממגוון גורמים. לא אחת היא מתרחשת גם בקרב אנשים שהיו מאוד פעילים מבחינה מינית.
  • בקרב גברים עלולות להופיע בעיות שונות הקשורות בתזמון של השפיכה. במקרים מסוימים הבעיות באות לידי ביטוי בשפיכה מוקדמת ואילו במקרים אחרים הן באות לידי ביטוי בשפיכה מעוכבת.
  • בעיות שכיחות נוספות בקרב נשים הן יובש בנרתיק או כאבים בזמן קיום יחסי מין. בעיות אלו יכולות להופיע במגוון רחב של דרגות חומרה כשבמקרים החמורים ביותר אפילו בדיקה גניקולוגית פשוטה ושגרתית עלולה להסב לנבדקת כאבים עזים.
  • מעבר לכל אלה שכיחות בקרב גברים בעיות שונות בזקפה. בין היתר מדובר על קושי להשיג זקפה, קושי לשמור על זקפה לאורך זמן ועוד.

טיפול הומאופתי לבעיות בתפקוד המיני

לפי השיטה ההומאופתית, לכל תסמין פיזיולוגי קיים יסוד רגשי מסוים. במקרים מסוימים לתסמין אחד יכולים להיות גורמים רגשיים רבים ולגורמים הרגשיים השונים יכולים להתאים ביטויים פיזיים שונים באנשים שונים. כך לדוגמה בעיות זקפה יכולות להתפתח בעקבות רגשי נחיתות בקרב גבר אחד אך בקרב גבר אחר הן יכולות לנבוע כתוצאה מטראומה בילדות.

לפי שיטה זו ניתן לסייע למטופל להתמודד עם הגורם המאיים על ידי שימוש בתכשיר הנקרא רמדי. הרמדי מורכב מחומרים טבעיים בלבד ומטרתו להוות הד לגורם המאיים, בדומה לאופן שבו חיסון מכיל מרכיבים של הגורם הפתוגני. כך ניתן לחשוף את הגוף והנפש לגורם המאיים מבלי להזיק למטופל ולעודד את הגוף ואת הנפש להילחם בגורם שהוביל לבעיות בתפקוד המיני.

דיקור סיני לבעיות בתפקוד המיני

הדיקור הסיני הוא טכניקה טיפולית בת אלפי שנים שמקורה בסין העתיקה. לפי האמונה הסינית, קיימים בגופנו נתיבים אנרגטיים הנקראים מרידיאנים וכאשר מתרחשות הפרעות או חסימות בנתיבים אלו, הן יכולות לגרום להופעה של תסמינים פיזיים ונפשיים כאחד.

הטיפול בטכניקת הדיקור הסיני מתחיל בשלב האבחון שבו נעשות בדיקות שונות כמו למשל בדיקה של הלשון או בדיקה של הדופק וכן מתנהלת שיחה בין המטפל למטופל במהלכה מנסה המטפל להתחקות ולאבחן את הגורם לתסמינים מהם סובל המטופל.

לאחר מכן המטפל דוקר את המטופל בנקודות אסטרטגיות הממוקמות לאורך נתיבי האנרגיה בהם זורם כוח החיים (הצ'י) במטרה לשחרר חסימות אנרגטיות ולהשיב את ההרמוניה על כנה.

נטורופתיה לבעיות בתפקוד המיני

לפי האמונה הנטורופתית, על מנת להחלים ממגוון רחב של מצבים בריאותיים, כל שיש לעשות זה לסייע לגוף להשתמש בכוחות הריפוי שלו. על מנת לעשות זאת בהצלחה יש לחזק אותו ולהסיר כל מכשול העומד בינו לבין בריאותו. בין היתר מושם דגש חזק בנטורופתיה על המזונות שאוכל המטופל, על אורח החיים שלו, על מידת הפעילות הגופנית שלו ועוד.

עוד על שיפור התפקוד המיני באתר feeling.co.il

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית