למה לאכול גוג'י ברי?

למה לאכול גוג'י ברי?גוג'י ברי הם פירות יער הגדלים על שיח ירוק עד הנמצא באזורים סובטרופיים בסין, מונגוליה ובהרי ההימלאיה הטיבטיים.

פירות יער אלו הם חלק ממשפחת הסולנום, ונמכרים בדרך כלל בצורת גרגרי יער מיובשים המהווים חלק מהמרכיבים במוצרי הרפואה הסינית המסורתית. מיץ פירות גוג'י ברי משווק בדרך כלל כמטרת נוגד חמצון לצד מיצי פירות אקזוטיים אחרים.

יתרונות בריאותיים של גוג'י ברי

היתרונות הבריאותיים של גרגרי יער אלו כוללים שמירה על בריאות הלב ובריאות מחזור הדם, חיזוק המערכת החיסונית, הגנה מפני סרטן והגברת תוחלת החיים. לגרגרים אלו, במצבם הטבעי, יש היסטוריה ארוכה של שימוש ברפואה הסינית המסורתית, אך כיום הם נחשבים לבטוחים ויעילים גם בצורת תוסף.

בריאות כללית

על פי הרפואה הסינית המסורתית, גוג'י ברי פועלים על המרידיאנים של הכליות והכבד, ומטפלים גם בכאבי גב תחתון, לחץ דם גבוה, חום גבוה, עייפות הקשורה לגיל וסחרחורות. בשנים האחרונות, מיץ גוג'י ברי הפך להיות פופולארי כמשקה בריאות.

חברות השיווק מזכירות לעיתים קרובות את סיפור העם של אדם בשם לי צ'ינג יואן, שצרך גוג'י ברי באופן יומיומי ונשאר בחיים במשך 252 שנים. פירות יער אלו מטפלים במצבים בריאותיים שונים הכוללים:

  • הגנה על הכבד
  • שיפור התפקוד המיני והפוריות
  • חיזוק הרגליים
  • בריאות העור והשיער
  • הגברת תפקוד המערכת החיסונית
  • שיפור זרימת הדם
  • קידום ירידה במשקל
  • אריכות ימים
  • ראייה – גוג'י ברי הם נוגדי חמצון המסייעים להגנה על העיניים מפני גלי אור בעלי אנרגיה גבוהה כגון קרינה אולטרה סגולית של השמש. מחקרים מראים כי הם קשורים לשיפור הראיה והפחתת הסבירות להתפתחות קטרקט וניוון מקולרי הקשור לגיל.

מרכיבים וצורות נפוצות

ברפואה הסינית המסורתית, פירות יער אלו נאכלים כחומר גלם, בישול בתה, תוספת למרקים סיניים, או בתמציות נוזליות. ניתן להשתמש בג'וג'י ברי גם בצורת שייק, תוספת לתערובת שיבולת שועל או גרנולה, ביינות, תרופות צמחיות, או כמרכיב נהדר בחטיפים בריאים.

גוג'י ברי הם גרגרים בגוון כתום אדום בהיר, שעלולים להיפגע בקלות במהלך הקטיף, כך שיש לייבשם בזהירות ולשמר אותם לפני השיווק. ניתן לאכול אותם כחומר גלם, בבישול או בייבוש, כמו צימוקים. פירות יער אלו מכילים תרכובות עשירות בוויטמין A, המעניק יתרונות בריאותיים ומגן על העור, מסייע לראיית לילה ויעיל למערכת החיסונית.

גוג'י ברי – זה טוב לבריאות!

מספר מחקרים מצאו כי פירות יער אלו מכילים יתרונות הקשורים לרווחה נפשית ורוגע, שיפור הביצועים האתלטיים, אושר, שינה איכותית ותחושות בריאות טובה. גוג'י ברי מכילים עמילנים מורכבים היעילים לתפקוד מערכת החיסון, והפחתת עייפות הקשורה לגיל.

נוגדי החמצות הנמצאים בפירות יער אלו ממתנים את הכוח ההרסני של הרדיקלים החופשיים, חומרים המתרחשים בגוף באופן טבעי, וכשהם מיוצרים בעודף, הם מאיצים את ההרס והנזק לתאים.

מחקר סיני הוכיח כי מינון סטנדרטי של תמצית גוג'י ברי מגבירה את רמות אנזימי הכבד ופועלת כנוגד חמצון המגן על הגוף ומפחית את תופעות הלוואי של נזק חמצוני בדם כמעט בעשרה אחוזים. חלק מהמדענים סבורים כי תמצית גוג'י ברי משפרת את מצב הרוח ומגנה מפני מחלות הקשורות לגיל כגון אלצהיימר.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית