שיטת גיארם לחיזוק שרירי הבטן ורצפת האגן

שיטת גיארם לחיזוק שרירי הבטן ורצפת האגןטיפול וחיזוק של שרירי רצפת האגן יכולים להועיל במידה רבה לנשים הרות ולנשים לאחר לידה. יחד עם זאת, שיטה מיוחדת שפותחה על ידי מומחה צרפתי, הפיזיותרפיסט לוק גיארם, מסוגלת להועיל רבות לא רק לנשים אלא גם לגברים.

שיטה זו, המבוססת בין היתר על התמקדות בנשימה נכונה, מבצעת חיזוק ממוקד של שרירי הבטן ושל רצפת האגן גם יחד. יש לכך חשיבות רבה לא רק מבחינה אסתטית, ביצירת בטן שטוחה יותר. לשיטה תועלת נרחבת גם בחיזוק השרירים התומכים ביציבה.

פידבק על הנשיפה

שיטת גיארם הינה פרי פיתוח קפדני ומחקר בן שנים רבות. שיטה זו, שהוכרה על ידי מערכת הבריאות הצרפתית כיעילה ביותר, אף מסובסדת במדינה זו ומועילה למטופלים רבים, בעיקר לנשים הרות או לאחר לידה. במהלך השיטה מתבצעים המתרגלים פעולה של נשיפה, כאשר אלקטרודות מחוברות לבטן, כך שמתקבל חיווי מידי לכמה דברים.

הנשיפה, שנעשית לתוך כלי הדומה למשרוקית, צריכה להתבצע בצורה מאוד מדויקת, בכדי שיתקיים פידבק שיראה שהיא נעשית נכון להשגת מקסימום האפקט. ומהו למעשה אותו האפקט? מדובר במה שקורה לשרירים הייעודיים תוך כדי הנשיפה – שרירי הבטן, רצפת האגן ומערכת היציבה בכלל נכנסת למצב תקין. תוך כדי תרגול לומדים להפעיל נכון את השרירים המייצבים והללו – מתחזקים.

קל לתרגל גם בבית

מדוע חשוב כל כך להתמקד בנשימה? מדוע חשוב כל כך התרגול של נשימה נכונה ונשיפה מדויקת? החשיבות הרבה של הדברים מבוססת על הקשר בין שרירי הבטן, יציבה ונשימה. מרבית האנשים אינם מקפידים על חיזוק שרירי הבטן בצורה מלאה ונכונה, והדברים אמורים גם באלה שמבצעים כפיפות בטן או מתאמנים במכון הכושר. תרגול של נשימה ובמיוחד נשיפה מלאה ובאופן הרצוי מלמדים את המתאמן או המתאמנת להפעיל את שרירי הבטן ואת שרירי רצפת האגן בצורה נכונה יותר, תוך שימת לב גם לחלק התחתון של שרירי הבטן שלרוב זוכה להתעלמות.

היבט חשוב של שיטת גיארם טמון בכך שלאחר שלומדים אותה ומתרגלים אותה בסיוע של פיזיותרפיסט הבקיא בעקרונותיה, ניתן להמשיך ולהתאמן בה גם בבית, באופן עצמאי וללא קושי. במהלך התרגול נעשה שימוש במכשיר פידבק שמראה למתאמנים מתי הם מבצעים את הנשיפה באופן הרצוי ובמה עליהם לבצע שינוי מסוים. כאשר לא חייבים לבצע את התרגול אך ורק בקליניקה של הפיזיותרפיסט, קל מאוד להמשיך לתרגל לאורך זמן ובקביעות. ההשלכות של השימוש בשיטה נחשבות לדרמטיות מאוד.

מהם היתרונות

השיטה, שמבוצעת גם בעמידה וגם בשכיבה, נושאת עמה יתרונות מגוונים שכדאי להיות מודעים אליהם. קודם כל, יש כאן את עניין היציבה. אנשים ששרירי הבטן ורצפת האגן שלהם חלשים הינם בעלי יציבה רפויה ולא נכונה. יציבה שכזאת מלווה באספקטים כגון כאבי גב.

יציבה שכזאת מקשה על ביצוע נכון של פעולות מגוונות לרבות ישיבה זקופה, שמירה על גו זקוף. שיטת גיארם טובה מאוד לשיפור הצורה האסתטית של הבטן, מסייעת באיסוף הבטן פנימה והיא מועילה רבות גם לאחר פעילות ניתוחית שהשפיעה על שרירי הבטן וצורתה (לרבות ניתוחים קיסריים וגם אחרים).

לשיטה השפעה מצוינת גם כאשר קיימת בעיה של שליטה על הסוגרים, בעיה בהתרוקנות, בריחת שתן. עוד מסתבר שתרגול יסייע לשפר את הנשימה כך שניתן להיפטר מבעיות מציקות כגון נחירות קשות או קוצר נשימה. לנשים הרות, תרגול מסייע להקל על תסמינים שונים אך חשוב לא פחות – מסייע גם להקלה בתהליך הלידה עצמו. בנוסף, ישנה תועלת גם בשיקום רצפת האגן לאחר הלידה.