להיפטר מהליחה

להיפטר מהליחהגודש וליחה הם בדרך כלל סימן להפרעת נשימה חמורה או כרונית. הפרשות ליחה או ריר בסינוס עלולים להוביל לגודש ולעיתים קרובות מתבטאות באלרגיות.

היות ותופעות אלו בדרך כלל אינן חמורות דיין על מנת להצדיק טיפול רפואי, ניתן להעזר בתרופות טבעיות בהתייעצות עם מטפל אלטרנטיבי. יש להתייעץ תחילה עם הרופא לפני ניסוי כל שיטה אלטרנטיבית, היות וטיפולים מסוימים עשויים להפריע לטיפולים רפואיים אחרים.

למרות שהליחה היא למעשה חומר המשמש לסיכת מעברים כגון הסינוסים וחלל האף, כאשר היא נקרשת, היא גורמת לחוסר נוחות. חשוב להתייעץ עם מטפל אלטרנטיבי מנוסה על מנת לקבוע אלו סוגי תסמינים קיימים בהווה כדי שניתן יהיה להרכיב את התרופה הנכונה. ניתן לשנות נוסחאות תרופות משלימות ולהתאימן לצרכים האישיים, במיוחד אם המטופל יודע שהוא רגיש לסוג טיפול מסוים.

צמחי מרפא לטיפול בליחה

צמחי מרפא לליחה וגודש עם חום

מחקר שפורסם בכתב עת פולני בשנת 2005 גילה כי צמחי מרפא המכילים ספונינים שימושיים במיוחד למצבי ליחה, בשל היכולת שלהם להפחית את המתח של ההפרשות. נוסחה המכילה ספונינים משמשת לסוגי ליחה חמים המלווים בשיעול וליחה מוגזמת.

דאי ג'י סן היא נוסחה צמחית אחרת לסוגי ליחה חמים, במיוחד כאלה הנמצאים בתוך הריאות. הדהרמה ההודית מזכירה אף את פריטילאריה כסוג נפלא של צמח מרפא קר התומך בריאות. צמח זה הוא חלק ממשפחת השושנים ומהווה מרשם קלאסי עבור ברונכיטיס. הדהרמה כותבת כי הרכיבים הפעילים של צמח זה הם אלקלואידים סטרואידים, הפועלים כחומר הרגעה, אנטי דלקתי ופתרון לליחה.

צמחי מרפא לליחה וגודש עם התקררות

צמח מרפא נוסף המכיל ספונינים הוא אריסמה. זהו מרכיב המיוצר בנוסחה סינית המשמשת לטיפול בסוגי התקררות המלווים במאפיינים דקים יותר של ליחה. מטפלים ברפואה סינית ממליצים אף על לינג גן וו ווי ג'יאנג שין טאנג הידועים ביכולתם לחמם את הריאות ולהפוך נוזלים דחוסים.

ליחה וגודש עם אלרגיות

הסובלים מאלרגיות מכירים את תופעת הגודש והצטברות הליחה. מחקר שפורסם בשנת 2008 בכתב העת Journal of Ethnopharmacology, מצא את הנוסחה הסינית בו זונג יי צ'י טאנג כמועילה למטופלים עם נזלת אלרגית רב שנתית. נוסחה אחרת, הנקראת שן יין סן, נמצאה לאחרונה כמועילה לטיפול בנזלת אלרגית. המחקר גילה כי נוסחה זו לבדה סייעה להפחתת התסמינים בקרב המטופלים.

צמחי מרפא אחרים המטפלים בליחה

צמחי מרפא פשוטים שמשמשים בדרך כלל כדי לשחרר גודש וליחה בקלות הם אקליפטוס ומנטה. נטורופתים ממליצים על צמחים אלו כמו גם על פולסאטילה המועילה לטיפול בגודש עם ליחה צהובה או ירוקה עבה.

שיקולים תזונתיים

קיימים מספר שיקולים תזונתיים חשובים לטיפול בריר או ליחה מוגזמים. תזונאים ממליצים להימנע ממזונות מסוימים, כגון מוצרי חלב, מזון מעובד, סוכר, חיטה ומוצרי קמח לבנים, אשר עלולים לגרום לייצור ליחה. מזונות המכילים תוספים מסוימים עלולים אף הם לגרום לייצור ליחה משמעותי ויש להימנע מהם. אלו כוללים ונילין, מונוסודיום גלוטומט, בננות, תירס וביצים.

תוספי תזונה בעלי יכולת לנקות את הליחה מדרכי הנשימה, מועילים במיוחד לטיפול במצב זה. נטורופתים ממליצים על חלק מתוספי התזונה המכייחים הנפוצים ביותר הכוללים טיון, פרופוליס ומנטה. תוספים תזונתיים מועילים אחרים המגרשים את הליחה המוגזמת או המטפלים בגורם הבסיסי שלה כוללים ויטמיני A ו-E, ביופלבונואידים ואבץ.

טיון הוא אחד מתוספי התזונה היעילים ביותר לטיפול בליחה. הוא בעל השפעה אנטיספטית ומכייח, ומשמש לניקוי ליחה ממערכת הנשימה. שורש הצמח מכיל מרכיבים רפואיים רבים המשלבים תוספי תזונה אחרים. מומלץ לקחת שלושים עד ארבעים טיפות של התמיסה, פעמיים עד חמש פעמים ביותר, לשם השגת תוצאות בריאותיות אופטימליות.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית