מהו עיסוי רקמות עמוק?

עיסוי רקמות עמוקעיסוי רקמות עמוק הוא סוג עיסוי המתמקד בשכבות עמוקות יותר של השרירים ורקמות החיבור. הטיפול מועיל במיוחד לכאבים כרוניים ולכאבים באזורים מכווצים כגון צוואר תפוס וגב עליון, כאבי גב תחתונים, נוקשות שרירים ברגליים, וכתפיים כואבות.

ניתן לטפל בעיסוי זה גם לחלק ממקרי השבץ, אך התנועה במקרים אלו איטית יותר והלחץ עמוק יותר ומתרכז באזורי מתח וכאב על מנת להגיע אל רקמת החיבור המקיפה את השרירים.

טכניקות עיסוי רקמות עמוק

במצבי מתח כרוני בשרירים או לאחר פציעה, מתרחשת נוקשות בשרירים, בגידים וברצועות. נוקשות זו עלולה לחסום את זרימת הדם ולגרום לכאב, הגבלת תנועה ודלקת.

עיסוי רקמות עמוק פועל באמצעות שחרור הנוקשות כדי להקל על הכאב ולהשיב את התנועה הנורמלית. כדי לעשות זאת, משתמש המטפל בשמן עיסוי ובלחץ עמוק ישיר. השרירים חייבים להיות רגועים על מנת שהמטפל יגיע אל השרירים העמוקים יותר.

המטפל משתמש בקצות אצבעותיו, פרקי אצבעיותיו, ידיים, מרפקים ואמות במהלך עיסוי רקמות עמוק. המטופל מתבקש לנשום עמוק כשהמטפל עובד על אזורים מתוחים מסוימים. בשלבים מסוימים במהלך העיסוי, רוב האנשים חווים בדרך כלל רמה מסוימת של חוסר נוחות כאב. לכן חשוב ליידע את המטפל אם תנועה מסוימת פוגעת או כואבת.

גם לאחר העיסוי המטופל חווה בדרך כלל מעט נוקשות או כאב, אך חוסר הנוחות מתפוגג בתוך יום או יומיים והמטפל ממליץ על החלת קרח לאזורים הכואבים.

מצבים רפואיים בהם ניתן לטפל עם עיסוי רקמות עמוק

עיסוי זה מתמקד בדרך כלל בבעיה ספציפית, כגון כאב כרוני בשרירים, שיקום פציעה ומצבים נוספים הכוללים:

שיפור לחץ הדם – עיסוי רקמות עמוק מסייע להקלת לחץ ומתח, ומשפיע באופן חיובי על לחץ הדם. הוא מסייע לגוף להגביר את ייצור הסרוטונין, ההורמון המקדם אושר ותחושות טובות.

טיפול ברקמת צלקת – לאורך הזמן, טיפול בעיסוי זה מסייע להפחית ובסופו של דבר למחוק רקמת צלקת בגוף. פעולה זו מתאפשרת באמצעות שיפור זרימת הדם וניקוז לימפטי לשיפור גמישות וטווח תנועה באזור הפגוע. רקמת צלקת קשורה לעיתים קרובות עם כאב מתמשך ונוקשות שרירים, ולכן עיסוי רקמות עמוק משפר תופעות אלו. הטיפול מומלץ בדרך כלל לאנשים המתאוששים מניתוח, אך לא מיד לאחר הניתוח אלא לאחר תקופת התאוששות מסוימת.

שיקום פציעות שרירים – עיסוי זה נחשב כטיפול יעיל לשרירים פגועים. הוא מקל על תנועת רעלים מהשרירים ומסייע למתוח מסת שריר חזקה או מעוותת. עיסוי רקמות עמוק מסייע אף להרפיית השרירים, ומפחית את הכאב שנגרם כתוצאה מפציעות, ומשמש לעיתים קרובות לשיקום פציעות ספורט.

הפגת מתחים – העיסוי מקל על אנשים הסובלים מלחץ כרוני ותופעות לוואי שונות של הלחץ, כגון כאבי ראש, מתח, כתפיים נוקשות ושרירים תפוסים. במהלך הטיפול המטופל משחרר את האזורים המתוחים בגופו ומניח לתהליך לפעול באופן של ריפוי, על מנת שניתן יהיה להתמודד עם אתגרי החיים מנקודת מבט חדשה, רעננה ומפוכחת.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית