רפואה אלטרנטיבית בחדרי לידה

טיפולים אלטרנטיביים בחדר לידהנשים העומדות ללדת תוכלנה לקבל ליווי של מטפל או מטפלת מתחום הרפואה האלטרנטיבית, במהלך תהליך הלידה כולו. הטיפול יותאם לצרכיה האישיים ויכלול עיסוי, דיקור סיני ורפלקסולוגיה. מטרת הטיפול האלטרנטיבי הוא להפחית את כאבי תהליך הלידה באמצעות שיטות שונות.

הטיפולים מובילים להגברת יעילות הצירים ותדירות התרחשותם, הפחתת כאב, והגברת ההרגעה הנפשית והפיסית, כשהדגש מוצג על יכולת היולדת להניע היטב את גופה. שירותים אלו זמינים לנשים המבקשות את הסיוע של הרפואה האלטרנטיבית בחדר הלידה, בבית החולים אסף הרופא.

חלק מהנשים בוחרות שלא לקבל תרופות כלל במהלך הלידה, ובמקום התרופות, הן מסתמכות על שיטות כגון הרפיה ונשימה מבוקרת להרגעת הכאב. בלידה טבעית, האם חווה שליטה על גופה תוך תמיכה עדינה דרך שלבי הלידה. נשים רבות סבורות שלידה טבעית אינה קשורה לאומץ או כוחות על. הן מבקשות לחוות את החוויה באופן טבעי, ומוצאות אותה מתגמלת ביותר, למרות הכאב.

שיטות רפואה אלטרנטיבית בחדרי לידה

כל אישה בוחרת את דרכה האישית להתמודד עם כאבי הלידה. נשים שונות מוצאות שיטות שונות הטובות ביותר עבורן. רבות מצליחות לשלוט על הכאב באמצעות ניתוב האנרגיה ומיקוד הדעת במשהו אחר.

השיטות השונות להתמודדות עם הכאב במהלך הלידה מתחילות לפני מועד הלידה, וחלקן מתבצעות אף בחדר הלידה עצמו.

  • היפנוזה.
  • יוגה.
  • מדיטציה.
  • הליכה.
  • עיסוי.
  • הסחת דעת באמצעות פעילויות על מנת למנוע מהמוח להתמקד בכאב.
  • האזנה למוסיקה מרגיעה.
  • תרגול דימויים חזותיים.

האופן בו מתבצעת רפואה אלטרנטיבית בחדר לידה

למרות שתהליך הלידה נחשב בדרך כלל לאחד האירועים הכואבים ביותר בהוויה האנושית, הוא משתנה ביותר מאישה לאישה ואף מהריון להריון. נשים חוות כאבי לידה באופן שונה. חלקן סבורות שהכאבים זהים לכאבים עזים במיוחד של מחזור חודשי, אחרות חוות לחצים כבדים, ואחרות חוות גלים חזקים המובילים להתכווצויות ושלשולים. נשים בלידה הראשונה נוטות לדרג במיקום גבוה יותר את הכאבים, בהשוואה לנשים שכבר ילדו.

לא קיים לוח זמנים קסום למשך הלידה. חלק מהנשים יולדות כעבור מספר שעות, ואחרות עשויות ללדת במשך יום או לילה שלמים. הבחירה בתרופות או ההימנעות מהן נקבעת בהתאם לאופן בו גופה של כל אישה מגיב לתהליך.

מקרים בהם לא ניתן להתמודד עם הכאב

תהליך לידה עלול לכאוב למעלה מהמצופה. חלק מהנשים סבורות שאינן רוצות כל תרופה לשיכוך הכאב, אך בסופו של דבר משנות את דעתן במהלך הלידה. זהו מצב שכיח ביותר ובהחלט מובן. אישה צריכה להיות קשובה לגופה ונאמנה לעקרונותיה, מבלי לתת את הדעת על מחאות הסביבה, ואף לא להתלהב מידי מלידה טבעית כאפשרות היחידה.

אם מתברר כי הכאב קשה מנשוא, אין צורך לחוש ייסורי מצפון בשל הצורך בתרופות. אם משהו משתבש, יתכן שיהיה צורך לגלות גמישות בהתאם לשינוי הנסיבות. הצורך בתרופות אינו הופך אישה לפחות אמיצה, או פחות מחויבת לתינוקה. לידה היא חוויה יפה ומתגמלת, עם או ללא התערבות רפואית.

אולי יעניין אותך גם:

דולה – איתך יד ביד עד הלידה

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית