כורכומין – תוסף תזונה חיוני לבריאות שלכם!

תוסף תזונה כורכומיןכורכום שימש במשך ארבעת אלפים שנים לטיפול במגוון מצבים. מחקרים מראים כי הכורכום נלחם בזיהומים וסוגי סרטן מסוימים, מפחית דלקת ומטפל בבעיות עיכול. בנוסף, הוא משמש בתרופות איורוודיות וסיניות כחומר אנטי דלקתי, לטיפול בבעיות עיכול וכבד, מחלות עור ופצעים.

תוסף תזונה כורכומין משמש כנוגד חמצון בעל עוצמה רבה, אשר מסדיר נזקי קרום תא, משפר את ה-DNA וגורם למוות של תאים מזיקים. הוא נלחם ברדיקלים חופשיים ומפחית או אף מונע חלק מהנזק שהם גורמים. בנוסף, תוסף תזונה זה מפחית את רמות האנזימים בגוף הגורמים לדלקת, ומונע מעליית טסיות דם למצב היוצר קרישי דם.

מצבים רפואיים להם מתאים כורכומין

מחקרים מצביעים על העובדה לפיה תוסף תזונה זה מועיל למצבים הבאים:

קלקול קיבה או הפרעות עיכול

תוסף תזונה כורכומין ממריץ את כיס המרה לייצר מיצי מרה, ובכך משפר את תפקוד מערכת העיכול. בגרמניה אושר תוסף זה לבעיות עיכול, ומחקר אחד כפול סמיות ומבוקר פלצבו מצא כי התוסף מפחית תסמיני נפיחות וגזים בקרב אנשים הסובלים מבעיות עיכול.

קוליטיס כיבית

תוסף כורכומין מסייע לאנשים עם קוליטיס כיבית במצב של הפוגה. קוליטיס זוהי מחלה כרונית של מערכת העיכול המאופיינת בתסמינים המופיעים ונסוגים לסירוגים. במחקר אחד כפול סמיות, מבוקר פלצבו, אנשים עם קוליטיס כיבי במצב הפוגה נטלו תוסף תזונה כורכומין או פלצבו, בשילוב עם טיפול רפואי קונבנציונלי, למשך חצי שנה. קבוצת המשתתפים שלקחה כורכומין חוותה את שיעור ההישנות הנמוך יותר באופן משמעותי בהשוואה לקבוצה שנטלה פלצבו.

דלקת מפרקים ניוונית

בשל יכולת הכורכום להפחית דלקת, חוקרים בחנו את השפעתו על הקלת כאבי מחלה זו. מחקר אחד מצא כי אנשים המשתמשים בנוסחה איורוודית של צמחי מרפא ומינרלים עם כורכום ואבץ, חווים פחות כאב והשבתה.

מחלת לב

מחקרים מוקדמים הציעו כי כורכום מסייע במניעת טרשת עורקים, הצטברות פלאק החוסם את העורקים וגורם להתקף לב או שבץ. במחקרים בבעלי חיים, תמצית כורכום הפחיתה את רמות הכולסטרול הרע ומנעה ממנו המשך בנייה בכלי הדם. היות והוא מונע הצטברות כבדה של טסיות דם, תוסף תזונה כורכומין מונע אף בניית קרישי דם לאורך קירות העורקים.

סרטן

קיימים מחקרים רבים שבחנו את התכונות האנטי סרטניות של הכורכום, אך התוצאות עדיין ראשוניות ביותר. ראיות ממחקרי מבחנה ובעלי חיים מוצאות כי תוסף תזונה כורכומין מסייע במניעת או טיפול במספר סוגי סרטן, כולל סרטן הערמונית, השד, העור והמעי הגס. ההשפעות המונעות של התוסף מתייחסות לתכונות נוגדות החמצון שלו, המגנות על התאים מפני נזק, אך קיים צורך במחקר נוסף.

אובאיטיס

מחקר ראשוני מצביע על העובדה לפיה תוסף תזונה כורכומין מסייע לטיפול באובאיטיס, דלקת בקשתית העין. המחקר מוצא כי התוסף יעיל כמו סטרואידים, התרופה שבדרך כלל נקבעת, אך קיים צורך במחקר נוסף.

מצבים ניווניים

תוסף תזונה כורכומין מהווה חומר נוגד חמצון רב עוצמה, אנטי דלקתי ויעיל לשיפור איכות זרימת הדם. הוא מסייע במניעה וטיפול במחלות ניווניות, כולל מחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון, טרשת נפוצה ומצבים ניווניים אחרים.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית