אירידולוגיה – בעיות לאבחון וטיפול

6210093_xxl-300x200אירידולוגיה היא מחקר הקשתית, החלק הצבעוני בעין. זוהי שיטת אבחון המבוצעת על ידי אירידולוג להערכת מצב בריאותו הכללי של אדם מבחינה פיסית, רגשית, נפשית ורוחנית, על מנת להרכיב תכנית טיפול לשיפור הבריאות.

האופן בו פועלת אירידולוגיה

אירידולוג מבצע את האבחון באמצעות תרשימים המתקבלים מהאישונים וגלגל העין, כשאלו ממופים למערכות מסוימות של הגוף או האיברים. תרשימי אירידולוגיה משתנים, וחלקם נמצאים בשימוש נרחב יותר מאחרים. יחד עם זאת, הגישה גורסת כי קימת יותר ממפה אחת נכונה וכי יש צורך להכיר במספר תרשימים. קיימים אף הבדלים בטכניקות האבחון ובפרשנות סימנים פרטניים.

תרשימי אירידולוגיה מחלקים את האישון למספר רב של אזורים המתאימים לחלקים שונים של הגוף. למרות שהפרטים המתקבלים עשויים להיות שונים בכל תרשים, כולם מתייחסים לדפוס כללי. עין שמאל ממופת לצד השמאלי של הגוף, ועין ימין לצד ימין.

ראש העין ממופה לפלג הגוף העליון, למשל, ומשקף את המוח, הפנים, הצוואר, החזה והלב. מרכז העין ממופה לאיברי הבטן והעיכול, כולל איברי אחרים המיוצגים על ידי אזורים מעגליים הנעים החוצה לכיוון קצה האישון. החלק התחתון של העין ממפה את הרגליים והחלק התחתון של הגוף, כולל איברים מותאמים, כגון הכליות, הממופות לשני האישונים.

המחלות והמצבים הניתנים לאבחון וטיפול באירידולוגיה

אירידולוגיה מוצאת פתרונות מדויקים למגוון מצבים בריאותיים ומחלות. גדולת השיטה היא דיוק האבחון המוביל למציאת תכנית ריפוי מותאמת אישית, בהתבסס על הגורם המדויק לבעיה וטיפול "שורש" במקום "השתקת" התסמינים בלבד.

המצבים והמחלות הניתנים לאבחון וטיפול בגישה זו הם:

בעיות נשימה – כגון ברונכיטיס, קוצר נשימה, נזקי עישון, סינוסיטיס, דלקת סימפונות, דלקת ריאות, ודלקת קרום ריאה.
בעיות עור. כולל דלקות עור, פסוריאזיס, פטרת עור וציפורניים, אקנה, נשירת שיער, קשקשים, אקזמות, בעיות ריח רע מהפה, וכיבים ופצעים בפה.
מערכות כלי דם ולב – כגון אנמיה, טרשת עורקים, דליות, בצקת, קצב לב מואץ, בעיות ורידים, ולחץ דם גבוה.
מערכת העיכול – כולל שלשולים, עצירות, קנדידה, תסמונת מעי רגיז, מעי עצל, כיסי מעיים, פוליפים, קוליטיס, טחורים, קרוהן, כיבי קיבה, דלקות קיבה, בעיות כבד, ריפלוקס, לבלב וכיס מרה.
מערכת הכליות והשתן – כולל זיהום בדרכי השתן, צריבה במהלך מתן שתן, דלקת בדרכי השתן, דלקת השופכה ואבנים בכליות.
מערכת השלד – כולל אוסטאופורוזיס, כאבי גב, בעיות סחוס, רככת, ואוסאטוטראריאיס.
המערכת האנדוקרינית – כגון שלשולים, עצירות, משקל עודף, בעיות הורמונליות, שומנים בדם, כולסטרול גבוה, תפקוד יתר של בלוטת התריס, רגל סוכרתית, סוכרת, ופרולקטינומה.
מערכת החושים – כגון טנטון, דלקת אוזניים, תסמונת מעי עצל ועצירות.

אפשרויות טיפול באירידולוגיה

בעקבות האבחון בגלגל העין, מתקבלת תמונה הממפה את הגורם האמיתית לבעיות הבריאותיות או המחלות. זוהי גישה שאינה כואבת ואינה פולשנית מצד אחד, אך מדויקת להפליא מצד שני, ומאפשרת הרכבת תכנית טיפול אישית ממוקדת בהתאם לבעיות שהתגלו.

טיפולים תזונתיים. ממצאי האבחון האירידולוגי מצביעים על הגורם המדויק לבעיה הבריאותית ממנה סובל המטופל, כך שניתן להרכיב תכנית תזונה מותאמת אישית להשגת תוצאות יעילות לטווח הארוך. המטופל מקבל הנחיות מפורטות לחיים בריאים, כולל ספרון מתכונים לבישול בריא וטעים.
טיפולי ניקוי רעלים – מתאימים לבעיות כאבי גוף, מתח נפשי, עייפות כרונית, דיכאון, ובעיות עור.

ייחודיות האירידולוגיה

גישה זו מבוססת על הרעיון לפיו מסלולים עצביים הפועלים בגוף מתגלים בקשתית העין. זהו מנגנון אבחון מדויק המשקף את המתרחש בכל הגוף באמצעות הולכה עצבית מכל חלקי הגוף אל העין. בריאות המטופל נבחנת על ידי אירידולוג המפרש את הדפוסים, הצורות, הטבעות, הגוונים, סימוני הפיגמנטציה, הסיבים, המבנים והשינויים אצל המטופל, ומשתמש במידע המתגלה בגלגל העין להערכת הבריאות.

אבחון אירידולוגיה מבוצע על ידי מטפל הוליסטי כגון נטורופת או רופא ברפואה משלימה. האבחון מתבצע באמצעות אור בהיר, זכוכית מגדלת ופנקס אירידולוג. ניתן להשתמש אף בכלים שונים המבצעים תצפית טובה יותר בעין, כגון מצלמה מיוחדת להקרנת תמונות מגלגל העין, או מחשב.

השימוש בגישה ההוליסטית מתייחסת אל כל מטופל באופן ייחודי, עם דפוסי בריאות, חששות, התנהגויות וחוויות הייחודיות לו. אירידולוג בוחן את העיניים ומבצע הערכת בריאות. בהתבסס על תוצאות האבחון, מומלצת תכנית טיפול המותאמת למצב הפיסי והרגשי של המטופל. תכנית זו משלבת נקיטה בצעדים לשיפור הבריאות, שיטות לתחזוקת בריאות הגוף, ומשטרי מניעה. ההמלצות כוללות ויטמינים, מינרלים, צמחי מרפא, פעילות גופנית, תוספי תזונה או דיאטה ותזונה נכונה.

יתרונות האירידולוגיה

באמצעות לימוד דפוסי קשתית העין, ניתן לקבל מידע בריאותי מדויק. זוהי גישה הוליסטית המטפלת בכל ישות האדם באמצעות אבחון בגלגל העין. מגוון המידע המתקבל כולל היבטים פיסיים, רגשיים, נפשיים ורוחניים המשקפים את הבריאות.

בנוסף להערכת רמת הבריאות הכללית, האבחון חושף נתונים נוספים, כולל רמות אנרגיה, אזורי גירוי פנימיים, אזורי ניוון, פציעות, דלקות, השפעות תזונה, חוסר איזון כימי, הצטברות רעלים, השפעות מעברי חיים, ומתחים המצטברים בתת מודע.

גלגל העיניים חושף מידע על המצב הפיסי והרגשי כגון חולשות תורשתיות וסיכויים אפשריים. רמות החוזק נחשפות אף הן וכוללות נטיות רגשיות או כישרונות מיוחדים. תכנית ניקוי רעלים ותכנית ריפוי משתקפות בשינויים בקשתית. כשאירידולוג מחפש סימנים מסוימים, כגון קווי ריפוי, הוא מקבל מידע לגבי בעיות פציעות ובעיות בריאות קודמות ומגלה מה השתבש בעברו של המטופל.

אבחון אירידולוגיה משקף את הסיבות לבעיות, מעבר לתסמינים. גישה זו גורסת כי עומסי מתח על מערכות הגוף, או נטייה למחלות, משתקפים בגלגל העין טרם הופעת או התפתחות התסמינים הקליניים. באמצעות חיזוי בעיות עתידיות, אירידולוגיה משמשת ככלי מניעתי. ניתן להשתמש במידע המתקבל מהאבחון על מנת לשפר את הבריאות ולקבל החלטות התנהגותיות טובות יותר בעתיד, ובכך למנוע בעיות טרם התרחשותן.

 ראו גם:

אבחון אלרגיות באמצעות אירידולוגיה

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית