דאבת שרירים – כל המידע במקום אחד

מרגישים כאב שמתפשט בכל חלקי הגוף? יכול להיות שמדובר על דאבת השרירים. מחלת דאבת שרירים היא מחלה חדשה יחסית, כזאת שהתגלתה רק בעשורים האחרונים. היא תמיד הייתה קיימת, אך עד היום לא ידעו לאבחן אותה בצורה מדויקת. המחלה היא מחלה שמביאה איתה כאבים בעצימות גבוהה יחד עם חולשה ועייפות. המחלה משבשת את אורח החיים, ולכן ישנה חשיבות לאבחן אותה בזמן. הכאב שמגיע עם המחלה הזאת הוא כאב מפושט. מה שהופך אותו למופשט זוהי העובדה כי הוא נמצא במערכת השרירים. חשוב להדגיש כי בשונה להשערות שונות לא הכאב לא מגיע בגלל דלקת מפרקים או כל סיבה אחרת.

 

כיצד מאבחנים דאבת שרירים?

באופן עקרוני קל לאבחן כי מדובר על דאבת שרירים בהתאם לשיחה עם המטופל. הקושי מגיע כאשר המטופלים לא משתפים על הכאב או מנסים לעגל את הפינות השונות. הרופא שנדרש לאבחן את המחלה צריך שיתוף פעולה מלא מצידו של המטופל. כך יהיה אפשר לאבחן בצורה מדויקת את המחלה הזאת, וכמובן לבחור את דרך הטיפול הנכונה. המטופל אמור לספר על כאבים פתאומיים בחלקים שונים בגוף. אין עוד מחלות אחרות שמביאות איתן כאב מופשט בצורה כל כך משמעותית. רוב המחלות מופיעות באזורים ספציפיים בגוף, כאן מדובר על כאב שנמצא באזורים שונים. כמובן שיחד עם תחושת העייפות והחולשה יהיה ניתן להבין כי מדובר על דאבת השרירים. חולי בדאבת עשויים לעבור מספר רב של בדיקות שונות עד שיהיה אפשר לאבחן את המחלה באופן מדויק. אבחון המחלה נעשה על ידי שלילית כל מיני מחלות אחרות שעשויות להופיע.

 

מהו הטיפול הנפוץ בדאבת שרירים?

טיפול תרופתי: לאחר האבחנה של דאבת שרירים, ישנו צורך לבחור את הטיפול האידיאלי. לרוב הטיפול הראשוני אמור להיות כזה שמביא איתו השפעה יחסית מהירה. הרי הכאבים יכולים להיות בלתי נסבלים, כאלה שדורשים מענה מהיר ואפקטיבי. זוהי הסיבה שלרוב הרופאים יעדיפו להמליץ על טיפול תרופתי שאמור למתן את הכאב. לא בטוח שהכאב ייעלם לגמרי, אך הוא כן יהפוך להיות כזה שתוכלו לסבול אותו. נדגיש כי הטיפול התרופתי לא נועד להביא אתכם למצב שבו אתם מחלימים מהמחלה. הטיפול התרופתי נועד כדי שתוכלו למתן את הכאב, ולשמור על שגרת חיים נורמטיבית.

טיפול שאינו תרופתי: לצד הטיפול התרופתי ישנה חשיבות לנקוט בכל מיני שיטות טיפול לא תרופתיות. הרי הטיפול התרופתי הוא לא קבוע, ויש כאלה שיעדיפו מסיבותיהם להימנע ממנו. טיפול לא תרופתי כולל בתוכו כושר גופני, טיפולי רפואה משלימה ואפילו ביקורים תכופים אצל פסיכולוג. כל זאת מתוך אמונה כי אפשר לשמור על שגרת חיים רגילה למרות הכאבים הקיימים. אך עליכם לקחת בחשבון כי תצטרכו להמתין זמן מה עד שתהיה השפעה. ברגע שתהיה השפעה תוכלו לראות שהשחיים שלכם חוזרים עם הזמן למסלול הרצוי מבחינתכם.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית