טיפול טבעי בדיכאון לאחר לידה

טיפול טבעי בדיכאון לאחר לידהדיכאון שלאחר לידה הוא מצב מורכב, ונשים שבוחרות לא להמשיך בטיפולים רפואיים סטנדרטיים, או כאשר טיפולים אלו אינם עוזרים, יכולות למלא את הפער בתמיכת טיפול הוליסטי.

הטיפול ההוליסטי מסייע להן בהקלת תסמיני דיכאון לאחר לידה באמצעות האפשרויות השונות הגלומות ברפואה האלטרנטיבית, רפואת גוף ונפש, טיפולים תזונתיים, מדיטציה ותמיכה, מתוך מטרה לטפל בחוסר האיזון הנפשי מהיסוד.

ניתן לשלב למצב זה תרופות טבעיות עם טיפול תרופתי רגיל. הטיפול הטבעי משמש אף כטיפול מניעה אם אישה נוקטת בצעדים טבעיים בהקדם לאחר הלידה. הרפואה האלטרנטיבית חשובה לשמירה רציפה וקבועה על הבריאות לאחר שמושגת ההחלמה הראשונית.

שמן דגים

שמן דגים הינו טיפול טבעי חשוב לטיפול בדיכאון כללי, ומועיל מאוד בתכנית טיפול טבעית בדיכאון שלאחר לידה. המינון נקבע על פי חומרת התסמינים, וטיפול בחומצת שומן EPA יעילה יותר כטיפול טבעי נגד דיכאון. חלק מהנשים חוות שיפור ניכר במצב הרוח כשעה לאחר תחילת הטיפול בתוספי שמן דגים במינון גבוה.

רוב התועלת מגיעה מנטילת השמן בצורת נוזל במקום בצורת כמוסות. לשמן דגים נוזלי יש טעם חזק, אך ניתן להקל אותו עם מיץ הדרים. מומלץ להתחיל את הטיפול בצורת נוזל ולאחר מכן לעבור לכמוסות. ניתן לקחת את הטיפול עם האוכל או להפריד את המנות למספר מינונים קבועים.

שמנים אתריים

ניתן להוסיף לאמבטיה חמה שתי כפות שמן עיסוי, כגון שמן זרעי ענבים או שמן שקדים, שתי טיפות שמן נרולי, ושתי טיפות שמן תפוז, וליהנות משהייה מרגיעה במים חמים עם שמנים אלו במשך כרבע שעה.

שיטה חלופית היא להכין תערובת של שמנים אלו ולקבל אותם בצורת עיסוי. השמנים מגיעים משלושה חלקים של עץ התפוז: הפרחים, העלים והזרדים. כאשר הם מעורבים יחד, הם משחזרים את האיזון. שמן ברגמוט, יסמין, נרולי או מרווה מומלצים אף הם להשגת רגיעה לאחר לידה.

קאלמס פורטה של היילנד

תרופה הומאופתית המסייעת לשינה. היא אינה גורמת לתלות, בטוחה לצריכה עם תרופות אחרות ובטוחה אף להנקה.

תזונה נכונה

חומרים מזינים מהווים השפעה עצומה על יכולת הגוף לווסת את ההורמונים. בתקופות מתח ושינוי, הגוף משתמש בחומרים מזינים עודפים. יש לצרוך רכיבים חיוניים על מנת לאזן את ההורמונים ולתמוך בפעולת מערכת העצבים.

יש לאכול הרבה ירקות בעלי עלים כהים, דגנים מלאים ופירות וירקות אחרים כדי להבטיח קבלת אספקה נאותה של ויטמינים ומינרלים להם זקוק הגוף. מולסה ושמרים תזונתיים הם מזונות המשפרים את הוויטמינים מקבוצת B. אכילת אגוזים מעניקה לגוף דחיפת סלניום, המועיל להתמודדות עם דיכאון. אכילת חלבונים מסייעת לגוף לשחזר את חוסנו הטבעי לאחר ההריון.

מדיטציה

שינוי וצמיחה רוחנית הם חלק מהמעבר להורות. היבטים רבים של החיים משתנים, והשפעותיהם ניכרות על משמעות החיים, מטרות וזהות עצמית. היכרות עם משמעות רוחנית היא אמצעי בריא של שילוב בין האימהות לבין הזהות העצמית.

טיפול טבעי אינטגרטיבי

בנוסף לטיפולי תרופות טבעיות לדיכאון שלאחר לידה, ניתן לקבל טיפולים טבעיים אינטגרטיביים המהווים תוספת רבת עוצמה לתרופות הטבעיות.

טיפול בעיסוי – מרגיע מאוד, ומסייע בהתמודדות עם כאב פיסי והקלת לחצים.

עיסוי גולגולת – מהווה השפעה מרגיעה ביותר, תומך במערכת העצבים הפאראסימפתטית, ובכך עוצר תגובת לחץ ומספק תמיכה כוללת לריפוי הגוף והשבת האיזון.

דיקור סיני – מסייע בהקלת כאב וחוסר איזון נפשי.

רייקי – טיפול מרגיע המשפר מצבים של חוסר נוחות פיסית, מתח, חרדה, דיכאון ותחושות אשמה.

יוגה משחזרת, ממריצה ומשחררת גוף מתוח. שיעורי יוגה לאחר הלידה מסייעים במיוחד לאיזון הרגשי או להקלת דיכאון שלאחר לידה.

אימון לבריאות – מאפשר לאישה להבין כיצד לבצע שינויים בסגנון החיים התומכים ברווחתה.

תזונאים, מטפלים בצמחים, נטורופתים והומאופתים מיומנים בהערכת רמות תזונתיות, בלוטת התריס, אסטרוגן ופרוגסטרון, וממליצים על התאמת הרגלי תזונה בצורת מזונות, תוספי תזונה או הורמונים טבעיים. רופא נטורופת מורשה הוא רופא שבוחן את הגוף כמערכת מחוברת שלמה ומשתמש ברפואה בוטנית, רפואה טבעית ושינוי אורח החיים.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית