דיקור סיני לאחר קיום הפלה – כל היתרונות

מעבר של הפלה אינו דבר פשוט, יש שיגידו בעיקר מבחינה נפשית. גם כאשר ההפלה מסתיימת בצורה מוצלחת, כפי שקורה בחלק הארי של המקרים, ניצבת האישה בפני תקופת התאוששות. השאיפה הברורה שלה במצבים האלו היא לחזור לתפקוד תקין מהר ככל האפשר, תוך הקטנת הסבירות להפלה חוזרת בעתיד. הרפואה הסינית מציעה כמה פתרונות יעילים במיוחד בשלב הזה, ביניהם הדיקור הסיני מקבל מקום של כבוד.

כיצד הרפואה הסינית רואה הפלה? ואת מקורה?

עוד לפני שמדברים על דיקור סיני לאחר הפלה, חשוב לסקור את האופן שבו הרפואה הסינית רואה את התופעה הזו. כידוע, הרפואה הסינית רואה את גוף האדם – ולעיתים גם את הנפש – כמכלול שלם. היא טוענת שרוב הבעיות מקורן בחוסר איזון, כאשר האבחון בא לאתר את המקור של חוסר האיזון הזה. בהקשר של הפלה הנעשית מסיבות בריאותיות (להבדיל מהפלה ביוזמתה הבלעדית של האישה), התפיסה היא שחוסר איזון וחומרים שונים הם הגורם החשוב ביותר המסביר את ההפלה. באופן נקודתי יותר, בדרך כלל מדובר בחוסר איזון באנרגיית הכליות ובסירקולציה של אנרגיית הצ'י ושל הדם, המקבל ברפואה הסינית משמעות שונה מזו שאנחנו מכירים מחיי היום-יום אצלנו.

החזרת הגוף לאיזון לאחר ההפלה היא אם כן בגדר חובה, ודיקור סיני מאפשר את זה בדיוק. בהתאם לממצאי האבחון, המבוסס במידה רבה על אבחנת לשון, אבחנת דופק ובחינת התסמינים, יזהה המטפל מהו המקור המדויק של חוסר האנרגיה. הדיקור ייעשה בנקודות שעשויות להבטיח חזרה של הגוף לאיזון הרצון, כאשר יתרון מרכזי נוגע לבטיחות הגבוהה של הטיפול כאשר הוא נעשה בידי רופא מיומן. זאת להבדיל מטיפולים שיקומיים אחרים שהאישה עשויה לשקול במהלך החודשים שלאחר ההריון, אשר בחלקם כוללים תופעות לוואי וסיכונים אשר עלולים לשבש את תהליך החזרה לשגרה של האישה.

תפקיד מרכזי אחר של הדיקור הסיני הוא לקרב את האישה לעבר השלמת תהליך ההתאוששות והריפוי של הגוף. הדיקור הסיני עשוי למשל לתרום לריפויו של הרחם, אשר עובר טראומה גדולה במהלך ההפלה (בתהליך המזכיר במידה רבה לידה של ממש). שיקום הרחם וחיזוק הגוף מבחינה אנרגטית עשויים להאיץ את תהליך ההתאוששות של האישה ואולי אפילו להגדיל את הסיכויים לכניסה נוספת להריון כעבור כמה חודשים. לכך ניתן להוסיף תמורות נוספות אשר הטיפול עשוי לטמון בחובו, דוגמת שיכוך כאבים או הפחתת לחצים.

חוסר איזון גורם להפלות חוזרות ונשנות

הרפואה הסינית לא רק גורסת שמקור ההפלות הוא בחוסר איזון מסוים, אלא שאישה העוברת הפלה עלולה לחוות את התהליך הזה בהמשך אם היא לא תטפל בצורה יסודית בבעיה הפנימית המופיעה אצלה. במילים אחרות: דיקור סיני, כמו גם טיפולים אחרים מקשת הרפואה הסינית, עשויים להחזיר את גוף ונפש האישה למוטב באופן שיפחית עד למינימום האפשרי את הסבירות שהיא תחווה בעתיד הפלה חוזרת.

חשוב להדגיש בהקשר הזה שהרפואה הסינית דוגלת באורח חיים בריא ומאוזן ככל האפשר. פעמים רבות המטרה הזו מופיעה לנגד העיניים של המטפלים בקשת הרפואה הסינית. הם עשויים להרכיב עבור האישה תוכנית שלמה של טיפולים, אשר לצד הדיקור הסיני כוללת בתוכה גם התאמה של צמחי מרפא ותוספי תזונה טבעיים, טווינא (פיזיותרפיה סינית), טיפול בכוחות רוח וכיוצא בזה. בחלק מהמקרים מוחלט לשלב את הטיפולים עם אלו הקונבנציונליים. השורה התחתונה היא שאישה המתמידה בביצוע הטיפולים עשויה להתקרב בצעדי ענק לעבר הבריאות המיטבית, תוך הפחתת הסיכונים להפלות ולצרות אחרות.

לקריאה נוספת:
Advantages of Using Acupuncture after Miscarriage in Portland

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית