טיפולים אלטרנטיביים להרטבת לילה אצל ילדים

טיפולים אלטרנטיביים להרטבת לילה אצל ילדיםהחל מדיקור ועד להומיאופתיה, קיימות אפשרויות רבות להורים רבים המבקשים טיפולים אלטרנטיביים להרטבת לילה של ילדיהם.

טיפול כירופרקטי

גישה חלופית נפוצה זו יעילה להרטבה לילית. זהו טיפול התערבותי לעמוד השדרה המוכר כיום כטיפול רפואי. טיפול כירופרקטי להרטבה לילית מטפל בשלפוחית השתן באמצעות טיפול בעמוד השדרה התחתון והאגן, האחראים לאספקת העצבים לשרירים השולטים בהתרוקנות השתן המחוברת למוח דרך עמוד השדרה. יישור עמוד השדרה מטפל במסרים איטיים או אותות משובשים בין המוח לבין שלפוחית השתן.

קיימות ראיות מדעיות התומכות בגישה זו. מחקר מבוקר שנערך בשנת 1993 והוצג בפני הוועידה הלאומית לכירופרקטיקה ורפואת ילדים, עקב אחר 46 תינוקות שטופלו על ידי כירופרקטורים מגיל חודשיים וחצי, כשהתוצאות הושוו ל-15 תינוקות שהשתתפו בקבוצת ביקורת. התינוקות שקיבלו את הטיפול הפחיתו את ההרטבה הלילית בשיעור של 17.9%. מחקר זה אישר ממצאי מחקרים אחרים שהעידו על תוצאות חיוביות של טיפול כירופרקטי.

היפנוזה

אפשרות הוספת המיועדת להורים המבקשים לטפל בילדיהם בשיטות שאינן פולשניות להרטבה לילית. המהפנט עובד עם התת מודע במוח ליצירת קשרים חיוביים עם המטרה המודעת של התעוררות הצורך לקום לשירותים במהלך הלילה.

במקום להשתמש בחיזוקים שליליים ממערכת האזעקה בגוף, הילד מתאמן באמצעות היפנוזה עצמית והדמיה חזותית להגיב לתסמינים הפיסיים של מילוי השלפוחית טרם ההרטבה. שיטה זו מדגישה הרפיה, שליטה עצמית ועצמאות. הקרן הלאומית לכליות מדווחת שילדים המפיקים תועלת מטיפול זה בדרך כלל מפגינים שיפור בתוך ארבעה עד שישה מפגשים.

טיפולי מגע

טיפולי מגע אלו מעוררים מחדש את ערוצי האנרגיה בגוף ומותאמים לבעיות שונות.

דיקור – אחד הטיפולים המוכרים ביותר לעולם המערבי, שמקורו בסין, משתמש במחטים דקות המוחדרות לנקודות דיקור הידועות כערוצי אנרגיה בגוף. מחקר שנערך בשנת 2001 עקב אחר חמישים ילדים שסבלו מהרטבה לילית, שטופלו בדיקור סיני מסורתי, כשהתוצאות הניבו הגעה ל"יובש מוחלט" בקרב 43 מהילדים בתוך חצי שנה.

שיאצו – טיפול זה מפעיל לחץ על חלקים נגישים בגוף המותאמים לאיברים הפנימיים הנגועים. בהרטבה לילית, האיברים הממוקדים הם בדרך כלל שלפוחית השתן והכליות. במרבית המקרים, ההורים מוזמנים ללמוד את השיטה מהמטפל, ולבצעה בבית.

הומיאופתיה

שיטת טיפול בת מאתיים שנה אותה הגה רופא גרמני. תהליך האבחון בהומיאופתיה נרחב ומבוסס על האישיות השלמה של המטופל. אנשים הסובלים מתסמינים זהים מטופלים באמצעות תרופות הומיאופתיות שונות לחלוטין עקב הבדלים במצב הרוח, הרגלי שינה או תסמינים במקומות אחרים בגוף.

תרופות הומיאופתיות מבוססות על "עקרון הדומה, ומכילות מינונים מדוללים ביותר שמטרתם לעורר את ההגנה הטבעית של הגוף. התרופות הנקבעות להרטבה הן שבטבט, בלה דונה, ליקופודיום ופולסאטילה.

הורים מתבקשים לזכור שהרטבה לילית אינה אשמת הילד ואינה תוצאה של עצלות. בחירת הטיפול האלטרנטיבי המתאים לצרכי הילד מתבצעת בהתאם להחלטת ההורים והמטפל. מומלץ אף להתייעץ עם רופא הילדים טרם התחלת טיפולים אלטרנטיביים שונים.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית