שיטות טבעיות לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף

שיטות טבעיות לחיזוק המערכת החיסוניתגם האנשים הבריאים ביותר, עלולים לחלות מידי פעם, אך באמצעות שינוי היבטים מסוימים בשגרת הבריאות, כגון טיפול תזונתי ושיטות טבעיות להתמודדות עם מתחים, ניתן לחזק את הגנת מערכת החיסון מפני חיידקים, חומרים כימיים רעילים, ונגיפים הגורמים למצבים נפוצים כגון שפעת והתקררות.

השיטות הטבעיות הטובות ביותר לתמיכה טבעית במערכת החיסונית כוללות:

תזונה

תזונה עשירה בחומרים נוגדי חמצון, חיונית לתמיכה במערכת החיסונית. צריכת שפע פירות וירקות מבריאה את הגוף מנזקים של חומרים כימיים המשפיעים על ה-DNA ומדכאים את המערכת החיסונית. צריכת שומנים בריאים, כגון חומצות שומן אומגה 3 הזמינות בדגים שומניים, זרעי פשתן ושמן קריל, במקום צריכת שומנים רוויים המצויים בבשר ומוצרי חלב, מגבירה את הייצור הטבעי של הגוף לתרכובות המעורבות בוויסות חסינות.

לשם השפעת חיסון נוספת, ניתן להוסיף באופן קבוע לארוחות שום, שהוא בעל מאפיינים של הרג חיידקים, וג'ינג'ר, שהוא חומר אנטי דלקתי טבעי. שתייה מרובה של מים והימנעות מוחלטת ממשקאות ממותקים, כגון משקאות מוגזים ומשקאות אנרגיה, הודפת אף היא את הזיהום באמצעות שטיפת המערכת החיסונית.

גויאבה – פרי טרופי טעים זה מכיל שפע ויטמין C, המשמש כמשפר חיסוני באמצעות סיוע לתאי דם לבנים להאיץ את זמן התגובה של המערכת החיסונית.

כרוב – כוס כרוב מעניקה את הדרישה היומית של ויטמין A, המהווה חומר נוגד חמצון המסייע לתאי הגוף להילחם בזיהומים והוא חיוני להיווצרות תאי דם לבנים. ויטמין A מגביר אף את היכולת של המערכת החיסונית להגיב לפולשים.

פטריות שיטאקה – הקפצת מספר פטריות שיטאקה בתוספת ירקות אחרים מונעת התקררות שנתית. מדענים גילו כי רכיבים ספציפיים של פטריות אלו משפרים את המערכת החיסונית ופועלים כחומר אנטי דלקתי.

יוגורט פרוביוטי – מהווה השפעה משמעותית על המערכת החיסונית. הוא מחזק את תאי הדם הלבנים ומסייע ליצירת נוגדני מערכת החיסון. מחקר אחד מצא שאנשים שאכלו גביע יוגורט פרוביוטי אחד ביום מנעו הצטננות, קדחת השחת ושלשולים. מחקר אחר מצא שיוגוט יעיל ללחימת הגוף מפני סרטן.

ירקות המכילים בטא קרוטן  – כגון גזר, ירקות אדומים, צהובים, כתומים, וירקות בעלי עלים ירוקים כהים, מגנים על המערכת החיסונית, מחזקים ייצור תאי דם לבנים, ומסייעים לגוף להילחם בזיהום בקלות רבה יותר.

צמחים ותוספים

צמחי מרפא ותוספים כגון אכיניצאה, סמבוק וויטמין C, מפחיתים את המשך וחומרת המחלה אם הם נלקחים ברגע שבו אדם מתחיל לחוות תסמיני הצטננות או שפעת.

אכיניצאה מחקרים הוכיחו כי אכיניצאה מגבירה את התגובה החיסונית של הגוף. תוסף זה יעיל במיוחד בלחימה בזיהומים נגיפיים, כגון הצטננות ושפעת, ומסייע לגוף להחלים מהר יותר. יש לצרוך את הכמוסות פעם ביום עד שלוש פעמים ביום. ניתן אף לקנות אכיניצאה מיובשת ולחלוט אותה בתה.

אבץ – פועל כזרז בתגובת מערכת החיסון לגורמים זרים, ומגן על הגוף מפני נזק הנגרם מתאים פולשים. בנוסף, זהו מרכיב הכרחי לתפקוד תאי דם לבנים.

חומצה פולית – כל אדם זקוק לתוספת קטנה של חומצה פולית, החיונית לשיפור תפקוד המערכת החיסונית ובלוטת הלימפה.

סלניום מינרל החיוני להתפתחות ותנועת תאי דם לבנים בגוף.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית