טיפול בוירוסים בקיבה ובמערכת העיכול

טיפול בוירוס בקיבה ובמערכת העיכולמדי שנה אנחנו עדים למקרים רבים של הדבקה נגיפית שבאה לידי ביטוי בשלשולים מימיים, בחילות, הקאות, כאבי בטן וחולשה.

ישנם נגיפים רבים, שיכולים לפגוע במערכת העיכול, שיכולים לעבור מאדם חולה לאדם בריא דרך המזון, האוויר, דרך משטחים מזוהמים בהם נגע האדם החולה, במגע ישיר ועוד. הנגיף השכיח ביותר שפוגע במערכת העיכול נקרא נורו וירוס, אך שכיחים גם זני נגיפים אחרים שנקראים קליצי וירוס. התסמינים מופיעים בדרך כלל בין 12 שעות לשלוש יממות מרגע ההדבקה באופן פתאומי ומשך המחלה הוא בין יממה לשישים שעות.

מחלות זיהומיות נוספות ממקור נגיפי במערכת העיכול שמתרחשות בעיקר בקרב ילדים בגילאים שלוש עד חמש נגרמות בעקבות זיהום של נגיף שנקרא רוטה וירוס.

מה הוא הטיפול הקונבנציונאלי לנגיפים שפוגעים במערכת העיכול?

נכון לכתיבת שורות אלה, לא נהוג לחסן מפני הווירוסים שגורמים לבעיות במערכת העיכול והטיפול שניתן לחולים מתבסס על פנייה לתסמינים האופייניים. מאחר והסכנה המרכזית במחלות שנגרמות על ידי נגיפים שפוגעים במערכת העיכול היא התייבשות כתוצאה מהשלשולים, הרי שמטרת העל של הטיפול תהיה להשיב לגוף את הנוזלים שאבדו לו אם באופן פומי ואם באופן וורידי במצבים של שלשולים חריפים במיוחד.

בנוסף לכך, ישנו מגוון שלם של תכשירים שמיועדים להפחית את דרגת החומרה של כאבי הבטן, להפחית את השלשולים ועוד. כמו כן, בשדה הרפואה הקונבנציונאלית מושם דגש חזק על שמירה נאותה על היגיינה ועל חינוך למניעת הידבקות.

הגישה הנטורופתית לזיהום נגיפי בקיבה ובמערכת העיכול

לפי הגישה הנטורופתית הגוף סובל ממחלות שונות כיוון שבינו לבין הבריאות עומדים מחסומים שונים שיש להסירם. לפיכך, לצד הטיפול התומך בחולה שכולל כמובן מגוון של תוספי מזון ותכשירים שמכילים חיידקים חיוביים שמסייעים בפעילות מערכת העיכול הפגועה מנסה המטפל הנטורופתי לחזק את מערכת החיסון של המטופל על מנת למנוע את הישנותה של המחלה.

הטיפול הנטורופתי יכול להתבסס על צמחי מרפא ועל תוספי תזונה שונים שמיועדים לטפל בשלשולים כמו למשל אבקת חרובים שסופחת נוזלים ומפחיתה את מידת החומרה של השלשולים או ג'ינג'ר שמשמש כנוגד הקאות. כמו כן, המטפל הנטורופתי ינסה לאבחן את שורש הבעיה או ליתר דיוק את שורש ההפרעה לבריאות המטופל (את הגורם המפריד בין הגוף של המטופל לרפואה השלמה שלו) ויטפל בו באופן ספציפי.

הגישה ההומאופתית לזיהום נגיפי בקיבה ובמערכת העיכול

לפי הגישה ההומאופתית ישנה סיבה מסוימת בגינה אדם אחד סובל מווירוס בקיבה ובמערכת העיכול ואילו אדם אחר שלעתים קרובות בא עמו במגע יומיומי מצליח להישאר בריא ולא לסבול מאף תסמין כלל. ההומאופתיה לא מזלזלת בחשיבות הטיפול התומך ומכירה בקיום של הגורם הפתוגני למחלה אבל המטפל ההומאופתי שואל את השאלה – למה דווקא המחלה הזו פגעה דווקא במטופל הזה?

באופן עקרוני לפי שיטת הטיפול ההומאופתית לכל תסמין פיזי קיים איזשהו יסוד נפשי מסוים. היסוד הנפשי יכול להיות קושי להתמודד עם אתגר מסוים, חוסר רצון לבוא במגע עם נקודות שונות בחיים, טראומה ועוד. מאחר ומערכת העיכול האנושית היא מערכת רגשית לכל דבר ועניין, הרי שהרבה פעמים רגשות שלא מוצאים לעצמם ביטוי יבואו לידי ביטוי דווקא בפתולוגיות שונות במערכת העיכול.

במהלך הטיפול ההומאופתי המטפל עורך אבחון מקיף של המטופל ובסופו הוא רוקח עבורו תכשיר מיוחד שמיוצר מחומרים טבעיים בלבד שנקרא רמדי המתאים לו באופן אישי. התכשיר מדמה את הגורם למחלה בזעיר אנפין ועל ידי החשיפה המתמשכת אליו שיכולה להימשך מספר שבועות, הגוף למעשה מקבל זריקת עידוד וכוחות הריפוי שלו מתעוררים.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית