טיפולים לכתף קפואה

טיפולים אלטרנטיביים לכתף קפואהכתף קפואה אינה מצב רשמי כפי שהיא נשמעת. מצב זה מתייחס לכאבים בכתף המובילים לטווח מוגבל של תנועה. דיקור סיני מסייע לחיסול נקודות כאב בכתף ולרפא אותה.

טיפול זה מציע חלופה טובה יותר לשיטות הריפוי הנפוצות, המשפרות את התסמינים בדרך כלל באופן זמני בלבד, וכוללים משככי כאבים, זריקות קורטיזון וניתוח. ברגע שזוהו נקודות הכאב הגורמות לכאבים בכתף ולחוסר התנועה, ניתן לנקוט במספר צעדי ריפוי טבעיים על מנת להפחית את הכאבים.

דיקור סיני

הליך זה מבוצע בסין במשך אלפי שנים. הוא כרוך בהחדרת מחטים דקות ביותר לעור, בנקודות ספציפיות על הגוף. בדרך כלל, המחטים נשארות במקומן כרבע שעה עד ארבעים דקות. במשך הזמן הזה הן מעבירות את הכאב או מבצעות הליך טיפול התערבותי. היות והמחטים דקות כעובי של שיער, והן גמישות, הן מוחדרות בדרך כלל באופן שטוח. רוב הטיפולים עוברים באופן יחסי לא כאב.

שיטת דיקור אחת היא החדרת המחטים לנקודות גירוי, ישירות לתוך השריר, ושחרור יעיל של הכאב. טכניקה נוספת של טיפול בדיקור לכאבים בכתף כוללת דיקור במקום הכאב עצמו, תוך בחירת נקודות דיקור לאורך המרידיאנים הרוחביים בחלק הכואב.

למשל, מרידיאן המעי הדק פועל ישירות לאורך תבנית כאב בנקודות גירוי. דיקור סיני בוחר לדקור את הנקודה על מרידיאן המאי הדק על מנת להעביר את הכאב הלאה במורד הגוף. המעי הדק 3, הוא נקודת דיקור בצד היד, המשמשת לעיתים קרובות להקלת כתף קפואה. ניתן לעסות נקודה זו על מנת לסייע בהפחתת הכאב באזור זה.

תיאום היציבה

טיפול עצמי נוסף להפחתת הכאב בכתף הוא התאמת היציבה בשעות הערות והשינה. במהלך שעות הערות, יש לנסות למנוע יציבה שפופה הפופולארית בקרב אנשים רבים, והמתפתחת, למרבה הצער, כתוצאה משימוש מתמשך במחשב. יציבה שפופה גורמת לסיבוב מדיאלי, המצניח את נקודות הגירוי בכתף.

בזמן עמידה, יש להניח את האגודלים על המותניים על מנת למנוע את פרישת הידיים לצדדים. בעת ישיבה ליד שולחן עבודה, יש לזכור להזיז את הידיים לעיתים קרובות. תנועה פשוטה של הנחת הזרוע מאחורי הראש תעשה את העבודה ותמנע מצב של שרירים מתוחים.

שיאצו

שיאצו הינו טיפול המתפרש על שני תחומים, חלק אחד של הטיפול מתייחס למרידיאנים אותם יש לחזק או לפזר על פי הצורך, כמו גם לאיברים פנימיים רלוונטיים עליהם ניתן להשפיע דרך המגע ועל פי הצורך להוסיף טיפול בצמחים או טיפול תזונתי.

החלק השני מתייחס לשרירים אותם יש לרכך ולשחרר על מנת להניע את הכתף באופן יעיל. הטיפול מגביר את זרימת הצ'י והדם לכתף ובכך מואץ תהליך הריפוי. המטפל יודע להקשיב למטופל ולהבחין מתי מגיע הטיפול לקצה טווח הכאב והתנועה.

גירוי עצבי חשמלי

טיפול זה מספק יחידת זרם חשמלי זעיר לנקודות מפתח במסלול העצב. הזרם מועבר דרך אלקטרודות המודבקות לעור, והטיפול אינו כואב או מזיק, אך הוא מעורר את שחרור האנדורפינים, או קבוצות סיבי כאב הנושאים דחפי כאב.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית