רפואה אלטרנטיבית לטיפול בכאבי סכיאטיקה

7128990_xxlכאבי סכיאטיקה הם כאבים לאורך העצב בגב התחתון ויכולים להיות חמורים. הכאבים מתבטאים בשליחת אותות כאב צורב מהגב התחתון לירך ולאורך הרגליים.

במצב זה אדם חווה כאבים בעת ישיבה, הליכה ואף שכיבה. כאב זה עלול להיגרם כתוצאה מדיסקים פגומים, רקמות דלקתיות המקיפות את העצבים ושרירים הדוקים באופן כרוני, הדוחסים את העצב.

דחיסה כזו לטווח הארוך עלולה להוביל לנזק עצבי, ולכן מומלץ לקבל טיפול בהקדם. ברגע שמאובחן הגורם לכאבי הגב, ניתן להשתמש בשיטות טיפול אלטרנטיביות כדי להקל על הכאב. יש להתייעץ עם הרופא על מנת לזהות את הגורם האמיתי לכאב, ולקבוע איזה מהטיפולים האלטרנטיביים מתאים.

שיטות טבעיות להקלת כאבי סכיאטיקה

טיפולים טבעיים רבים כוללים טיפולים פיסיים ושינויים פשוטים באורח החיים, המספקים הקלה ומונעים את הישנות המצב.

תזונה בריאה – משפרת את יכולת הגוף להירפא. יש לאכול פירות הדר ולשתות מיצים טבעיים כגון מיץ לימון, המכיל ויטמין C ומגביר את פעילות המערכת החיסונית, מונע מחלות מורכבות ומפחית את הנפיחות סביב העצב הסכיאטי.

יציבה נכונה – שמירה על משקל בריא, פעילות בסביבת עבודה ארגונומית והקפדה על אורח חיים פעיל, חשובים בטיפול ומניעת כאב סכיאטי.

טכניקות הרפיה – מסייעות להתמודד עם ההשפעה הפסיכולוגית של הכאב הכרוני, ולהפחית אותו.
חום, קרח ועיסוי להקלת כאבי סכיאטיקה

קרח – אם הכאב מחריף לאחר פציעה, יש להניח קרח על הגב התחתון למשך עשר דקות, אחת למספר שעות. הקרח מפחית את הדלקת ומספק הקלה על הכאב.

חום – במצב של כאב סכיאטיקה לטווח הארוך, יש להחיל חום לגב התחתון כדי לעודד את זרימת הדם ולתקן את הרקמות. הטיפול מסייע להרפיית השרירים מסביב ומפחית את הכאב. אמבטיה חמה או מקלחת מרגיעה את השרירים והעצבים.

עיסויעיסוי עמוד השדרה במנתול המבוסס על קפסאיצין מספק הקלה לכאבי גב כרוניים. עיסוי למטופלי סכיאטיקה צריך להתבצע על ידי מטפל מוסמך ומנוסה בלבד.

תנועה עדינה כמפתח להקלת סכיאטיקה

הקפדה על פעילות גופנית הוכחה שוב ושוב כבעלת תוצאות טובות יותר להקלת כאבים, מאשר מנוחה במיטה. יש לבצע את התנועות עם הפסקות קבועות. הליכה עדינה, חלקה ורגועה עם יציבה טובה מספקת הקלה בכאבי סכיאטיקה חריפים, ופועלת באופן של הרפיית שרירים מתוחים.

יש לוודא שהגב התחתון אינו מעוקל ולשמור על יציבות הישבן. מידי פעם יש לעצור את ההליכה, למתוח בעדינות את הברך, לבצע מספר תרגילים עדינים בעמידה, כפיפות, ועיסוי האזורים הכואבים. לאחר מכן ניתן להמשיך ללכת בזהירות, ובבית לטפל ברטיות חמות או אמבטיה חמה.

ארגונומיה ויציבה נכונה

יש להקפיד על תנוחה מאוזנת בכל הפעילויות כדי למנוע כאב סכיאטי.

נשיאה – יש להימנע מנשיאת תיק על כתף אחת, או לאחוז שקיות קניות ביד אחת. מומלץ לחלק את המשקל באופן שווה לשתי הכתפיים ולשתי הידיים. מומלץ לשאת תרמילים ולא תיקים לנשיאה על הכתף.

הרמה, כיפוף ופיתול – במידת האפשר, יש להימנע מהרמת משאות כבדים, ואם נדרשת הרמת משהו כבד, מומלץ שלא להתכופף או לסובב את הגף. יש לכופף את הברכיים כדי להרים את המשא, ולהתרומם בזהירות. יש להימנע מפיתול הגב כשרוצים להגיע למשהו שנמצא מעל הראש או מתחת למתניים. אם רוצים להרים ילד, מומלץ לכרוע ברך כדי להגיע אליו, ולהתרומם איתו בזהירות.

ישיבה – יש להשתמש בכיסא התומך בגב התחתון, ולמקם את הברכיים באותה רמה כמו הירכיים, כשכפות הרגליים שטוחות על הקרקע. כרית גב תחתון או מגבת מגולגלת צריכה לתמוך בגב התחתון. יש להשתמש בידיות הכיסא על מנת לסייע במעברים ממצב של ישיבה לעמידה ולהיפך. בעבודה הכרוכה בישיבה ממושכת, יש לקום מהכיסא באופן קבוע ולהתמתח.

שינה – מזרן קשה עם כרית תומכת אחת מתחת לראש נחשבת לתנוחת שינה טובה. כרית רכה נוספת בין הברכיים מקלה על כאבי סכיאטיקה. יש להיזהר שלא לעקם את הגב או להציב עליו עומס בעת הכניסה למיטה או היציאה ממנה.

ראו גם:

סובלים מסיאטיקה? לרפואה הטבעית יש פתרונות עבורכם

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית