שיטות טבעיות להתמודדות עם סוכרת הריונית

שיטות טבעיות להתמודדות עם סכרת הריוניתסוכרת הריונית היא מצב בו אישה שלפני ההריון לא סבלה מסוכרת, מפתחת רמות גבוהות של גלוקוז בדם במהלך ההריון.

מהן הסכנות שבסוכרת הריונית לא מאוזנת?

חשוב לאזן את הסוכר בהריון במצב של סוכרת הריונית מכיוון שמצב לא מאוזן עלול להוביל לסיבוכים באם ובתינוק. בין אם זה עלייה בסיכון של הילד להיות בעל משקל עודף, עלייה בסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 ואף עלייה בסיכון להולדת תינוק מת ועוד. על כן חשוב לאזן את רמות הסוכר בהריון ולהיות במעקב של רופא מוסמך המבין בתחום שיכול להדריך את האם מה עליה לעשות כדי למזער את הסיכון לה ולעובר.

מהם גורמי הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית?

גורמי הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית כוללים גורמים השייכים גם לסיכון לפתח באופן כללי סוכרת מסוג 2, כמו משקל גוף עודף, היסטוריה משפחתית של סוכרת סוג 2 אך גם סיכונים כמו סוכרת הריונית בעבר.

האם יש להיבדק לסוכרת הריונית?

ההמלצות הן בהתאם לגורמי הסיכון, נשים שאין להן גורמי סיכון נבדקות בדרך כלל בשלבים מתקדמים יותר של ההריון בעוד נשים עם גורמי סיכון נבדקות מוקדם יותר. אך מומלץ להקדים תרופה למכה ולמנוע מראש את המצב של סוכרת הריונית.

נציין כי, הבדיקה של סוכרת הריונית מתבססת על בדיקה של סוכר (גלוקוז) בדם.

מהן שיטות טבעיות להתמודדות עם סוכרת הריונית?

קודם כל חשוב לחשוב מראש על מניעה של סוכרת הריונית וזה נעשה על ידי שמירה על אורח חיים בריא, הכוללת שמירה על משקל תקין ופעילות גופנית נכונה.

במידה ויש לאישה כבר סוכרת הריונית הטיפול יהיה בהתאם להוראות הרופא ובהתאם למצב ועשוי לכלול: דיאטה המתאימה לאנשים עם סוכרת, פעילות גופנית ובמקרים מסוימים גם שימוש בתרופות לסוכרת כגון אינסולין.

המטרה של הדיאטה בעת ההריון להתמודדות עם סוכרת הריונית היא לשמור על רמות תקינות של סוכר ולהימנע עד כמה שניתן מקפיצות ברמות הסוכר. לכן, מומלץ על נשים עם סוכרת הריונית לנטר אחר רמות הגלוקוז שלהן בדם כדי לעזור להן לעקוב אחר אורח החיים שהן מקבלות על עצמן ולבדוק האם הוא מצליח לשמור על רמות סוכר תקינות ואם לא, מה יש לשנות וכיצד.

ישנן המלצות שונות בנוגע לדיאטות ואורחות חיים, אך כמה כללים כוללים:

  • שמירה על רמות סוכר מאוזנות וללא קפיצות ברמות הסוכר על ידי צריכת מאכלים שבהם הפחמימות מתפרקות בצורה איטית ולא באופן מהיר.
  • פעילות גופנית – כלי ידוע ומקובל להורדה ברמות הסוכר בדם. את הפעילות הגופנית מומלץ לעשות עם ניטור רמות הסוכר וכדאי גם להתייעץ עם רופא המבין בתחום כדי שיהיה אפשר לשלב בצורה נכונה את הפעילות הגופנית עם הטיפול הניתן לסוכרת הריונית כמו התרופות השונות במטרה להגיע לערך המטרה של סוכר ולהימנע גם ממצבים של ירידה מוגזמת מדי ברמות הסוכר בדם.
  • יש הממליצים לאכול ארוחות קטנות לאורך היום כדי לשמור על רמות סוכר ברמה קבועה וללא שינויים משמעותיים העשויים לקרות בארוחות גדולות לעיתים רחוקות.

האם סוכרת הריונית היא מצב חולף או קבוע?

לרוב, לאחר ההריון הסוכרת ההריונית חולפת אך יחד עם זאת, אישה שיש לה סוכרת הריונית נמצאת בסיכון גבוהה יותר לפתח סוכרת מסוג 2 לכן, אישה שהיה לה סוכרת הריונית בעבר מומלץ שתשמור על אורח חיים בריא.

לסיכום, ישנן שיטות רבות לשמירה ומניעה של סוכרת הריונית. מומלץ לדבר עם רופא המוסמך ומבין בתחום ויודע את הכללים הנדרשים כדי למנוע עד כמה שניתן את הסיבוכים של סוכרת הריונית בעזרת הדרכה נכונה של האם כיצד ואיך לשמור בצורה נכונה על רמות הסוכר בדם.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית