טיפול בחוסר חשק מיני אצל נשים

רפואה אלטרנטיבית לטיפול בחוסר חשק מיני אצל נשיםחוסר חשק מיני בנשים הוא תופעה נפוצה מאוד הנחשבת לשכיחה ביותר מכל הפרעות התפקוד המיני בקרב נשים. חוסר חשק מיני יכול לנבוע כתוצאה ממגוון רחב ביותר של גורמים שחלקם פיזיולוגיים, חלקם נפשיים וחלקם משלבים בין השניים.

חוסר החשק יכול לבוא לידי ביטוי בהיעדר פנטזיות מיניות, הימנעות מאוננות, חוסר רצון לקיים יחסי מין, יובש וגינלי ועוד, כשלעתים מדובר על מצב זמני המופיע על רקע ברור אך לא אחת מדובר על מצב כרוני הנמשך זמן רב ללא גורם ידוע.

הגורמים לחוסר חשק מיני בנשים יכולים להיות למשל חוויה מינית טראומטית, עייפות מוגברת, עודף פרולקטין, שימוש בתרופות פסיכיאטריות, מחלות סיסטמיות שונות כמו למשל מחלות לב וכלי דם או סוכרת, דיכאון על צורותיו השונות, בעיות ביחסים הזוגיים ועוד. במאמר שלפניכם נפרט בנוגע לשלוש שיטות טיפול אלטרנטיביות המציעות פתרונות שונים לבעיה.

פרחי באך לטיפול בחוסר חשק מיני בנשים

פרחי באך היא פרקטיקה טיפולית המבוססת על תמציות פרחים המייצגות כל אחת מצב נפשי שונה. השיטה פותחה על ידי רופא בשם אדוארד באך בתחילת המאה העשרים, כשסך הכול ישנן שלושים ושמונה תמציות שונות. מטרת התמציות השונות להחזיר את האיזון לתדרים הרגשיים השונים שיצאו מאיזון. להלן התמציות העיקריות הנמצאות בשימוש לטיפול בחוסר חשק מיני בנשים:

  • Wild Rose – תמצית המיועדת להחזיר את ההתלהבות ואת ההתרגשות לחיי המטופלת. תמצית זו מתאימה במיוחד עבור נשים שהפכו לפסיביות ונטולות התלהבות במיטה.
  • Olive – תמצית זו מתאימה עבור נשים שסובלות מירידה בחשק המיני שלהן על רקע עייפות כללית שהופיעה בעקבות מצבים מתמשכים של מתח נפשי, חוסר שקט פנימי או מחלה ששאבה את כוחותיהן.
  • Mimulus – תמצית המיועדת עבור נשים שסובלות מפחד מפני יחסי מין.
  • Crab Apple – תמצית זו מיועדת עבור נשים שתופסות את המין כעניין מלוכלך או לא טהור על רקע של חינוך שמרני, טראומה מינית ועוד.

נטורופתיה לטיפול בחוסר חשק מיני בנשים

הגישה הנטורופתית דוגלת בכך שניתן לטפל בתסמינים רבים פשוט על ידי סילוק המכשולים המפרידים בין הגוף והנפש לבין בריאותם השלמה. הכוונה היא שהטיפול מיועד לחזק ולעודד את הגוף ולא להילחם בתסמינים או בגורמים להם ישירות.

בשדה הנטורופתיה נעשה שימוש בעיקר באמצעים תזונתיים, כשבין היתר מדובר על שימוש בצמחי מרפא שונים. להלן כמה דוגמאות לצמחי מרפא המשמשים לטיפול בנשים הסובלות מחוסר חשק מיני:

  • עוזרר – לפרחי העוזרר ישנה השפעה ייחודית בעיקר על מערכת העצבים שכן הם גורמים לשחרור של נוקשות ומתחים מצטברים ומשרים על המטופלת נינוחות, שלווה והרגשה כללית רגועה.
  • שיח אברהם מצוי – תמצית אלכוהולית של שיח אברהם מצוי מסייעת לאיזון המערכת ההורמונלית ולפיכך מתאימה במיוחד עבור נשים הסובלות מירידה בחשק המיני על רקע חוסר איזון במערכת זו.
  • דקל ננסי – פירות הדקל הננסי מגבירים במידה רבה את אנרגיית החיות באופן כללי, משפרים את זרימת הדם, משפרים את מצב הרוח ותורמים להגברת החשק המיני.

דיקור סיני לטיפול בחוסר חשק מיני בנשים

הרפואה הסינית מבוססת בעיקרה על טכניקת הדיקור הסיני שמטרתה לשחרר חסימות ותקיעות של אנרגיית החיים. אנרגיית החיים זורמת לפי האמונה הסינית בנתיבים בלתי נראים לאורך הגוף הנקראים מרידיאנים.

כאשר נוצרות חסימות בזרימה של האנרגיה במרידיאנים, עלולים להופיע התסמינים מהם אנו סובלים, כשבין היתר מדובר על היעדר חשק מיני בנשים. על ידי דיקור של המרידיאנים, ניתן לשחרר את החסימות ולהגביר את החשק המיני שנחלש או שאבד לגמרי.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית