איך להיפטר מריח רע מהפה?

איך להיפטר מריח רע מהפה?ריח רע מהפה גורם למצבים חברתיים שאינם נעימים ואינם נוחים. אנשים רבים פותרים את חוסר הנוחות באמצעות לעיסת מסטיק מנטה או שימוש בתרסיס פה. אך גישות אלו אינן מטפלות בדרך כלל בגורם הבסיסי לתופעה, שעבור אנשים רבים נעוץ במחסור תזונתי או הרגלי תזונה לקויים.

צחצוח שיניים באופן קבוע, במיוחד לאחר ארוחות, כמו גם שימוש בחוט דנטאלי מידי יום, הם הטיפולים הראשונים לנטרול בעיית ריח רע מהפה. אך אם הבעיה נמשכת גם לאחר הקפדה על הרגלי היגיינה נאותים, יתכן שמדובר בחוסר תזונתי או מצב בריאותי בסיסי הדורש טיפול נוסף. קיימות שיטות טבעיות המסייעות לריפוי ריח רע מהפה, ברמה המערכתית.

לפניכם 7 דרכים טבעיות בהן תוכלו לשפר את ריח הפה וליהנות מנשימה נעימה ורעננה:

1. אבץ

אחת הסיבות לריח רע מהפה הוא מחסור במינרל אבץ, המסייע לשמירה על פה נקי וחופשי מחיידקים. חלק ממוצרי שטיפת הפה מכילים אבץ כמרכיב פעיל ונחשבים למינרלים מיקרוביאליים ידועים, המסייעים במניעת וחיסול חיידקים מזיקים. אך יש להשלים את שטיפת הפה עם אכילת יותר מזונות עשירים באבץ כגון זרעי דלעת וקקאו, המטפלים בבעיה ברמה המערכתית.

2. תה סרפד יבש

סרפד זהו צמח רב עוצמה שהוכח כמטהר את הדם ומסלק רעלים מהגוף. הוא מסייע לעוררות מערכת הלימפה, מגביר הפרשת חומצת שתן דרך הכליות, ומגביר את תפקוד הכליה, הנחשבים לגורמים הבסיסיים לריח רע מהפה.

3. צמחי מרפא

ריח רע מהפה מעיד לעיתים קרובות על רעלת או תפקוד לקוי של הכבד. בנוסף לשתיית תה סרפד, יש לאכול גם נבטים, פטרוזיליה, נענע, שמיר, שומר, מרווה, שוש, שן הארי, אכיניצאה, ים פראי, וטבליות לימון, המנטרלים ריח רע מהפה.

4. תבלינים ארומטיים

לעיסת זרעי תבלינים ארומטיים, כגון ציפורן, הל או שומר לאחר הארוחות הוא מנהג נפוץ בדרום אסיה ובמזרח התיכון. זרעי תבלינים אלו מכילים מאפיינים מיקרוביאליים המסייעים לעצירת ריח רע מהפה.

5. פרוביוטיקה

בעיות מעיים, עצירות או פעולה איטית של מערכת העיכול, גורמים להתפתחות ריח רע מהפה, כתוצאה מיצירת עודפי גז בגוף. השלמה תזונתית עם תוספי פרוביוטיקה או אכילת מזון פרוביוטי עשיר כגון יוגורט, כרוב כבוש ותה ירוק מטפל במצב. כף חומץ תפוחים מהול במים לפני הארוחה מסייע לתהליך עיכול חלק יותר.

6. מזונות מומלצים

אכילת יותר גזר, סלרי, תפוחים ופירות וירקות טריים, רצוי אורגניים, העשירים בסיבים, יעילים במאבק נגד ריח רע מהפה, ומוסיפים מנה נוספת של חומרים מזינים וחיסוניים לתזונה. מזונות אלו מסייעים אף לייצור מוגבר של רוק הנלחם בחיידקים המצויים בפה. בנוסף לכך, מומלץ לאכול גבינה, אשר נלחמת בריח רע מהפה.

7. הימנעות ממתחים

מתח נפשי עלול לייבש את הפה, ולגרום לריח רע מהפה.

ריח רע מהפה עלול להיות בעיה מביכה ומטרידה, אך אין להניח לתופעה זו להרוס את החיים. כל עוד משתמשים בטיפולים טבעיים ומקפידים על הרגלי תזונה נכונים, ניתן לשלוט במצב ביעילות.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית