טיפולים טבעיים לאלצהיימר

טיפולים טבעיים לאלצהיימרבשנים האחרונות מוצב דגש על כמות הולכת וגדלה של תרופות צמחיות ותוספי תזונה המשווקים כמשפרי זיכרון או טיפולים המעכבים או מונעים אלצהיימר ודמנציות הקשורות למחלה.

מרבית הטיפולים, המוצרים והתוספים נבדקו במחקרים ואושרו על ידי ה-FDA כבטוחים ויעילים לשימוש. חלק מטיפולים האלטרנטיביים המיועדים לשיפור תסמיני אלצהיימר, כוללים:

חומצה קאפרילית

המשווקת כתוסף תזונה המכיל שמן קוקוס. חומצה זו היא המרכיב הפעיל של אקסונה. זוהי חומצת שומן המיוצרת על ידי עיבוד שמן קוקוס או שמן זרעי דקלים. הגוף מפרק את החומצה לחומרים קטנים, ועל פי התיאוריה הניצבת מאחורי התוסף אקסונה, חלקים המיוצרים מחומצה קאפרילית מספקים מקור אנרגיה חלופי לתאי המוח אשר איבדו את יכולתם להשתמש בגלוקוז, מקור האנרגיה הראשי של המוח, כתוצאה מאלצהיימר.

לפיתוח התוסף אקסונה קדם ניסוי קליני שעקב אחר 152 אנשים עם אלצהיימר קל עד בינוני. רוב משתתפי המחקר נטלו תרופות קונבנציונליות  לאלצהיימר. עורכי המחקר דיווחו כי המשתתפים שנטלו את התוסף, השיגו ביצועים טובים יותר במבחני זיכרון ותפקוד כולל, בהשוואה לקבוצת המשתתפים שקיבלה פלצבו.

אומגה 3, חומצות שומן

תוסף זה הוא סוג של חומצת שומן בלתי רוויה (PUFA). מחקרים מצאו קשר בין צריכה גבוהה של אומגה 3 להפחתת הסיכון לדמנציה או ירידה קוגנטיבית. תוסף זה פועל על ה-DHA במוח, הנמצא בממברנות השומניות המקיפות את תאי העצב, במיוחד באזורים בהם התאים המיקרוסקופיים מתחברים זה לזה.

שני מחקרים דיווחו בכנס האגודה הבינלאומית למחלת אלצהיימר בשנת 2009, על תוצאות המתעדות יתרונות שימוש באומגה 3 לטיפול במחלה:

המחקר הראשון בדק משתתפים עם תסמינים קלים עד בינוניים של אלצהיימר, שנטלו שני גרם אומגה 3 מידי יום, ועל פי הנתונים, חוו שיפור קל בתסמינים. קיים צורך במחקרים נוספים על מנת לאשר את תוקף הממצאים.

המחקר השני שבוצע לבדיקת שיפור הזיכרון כתוצאה מנטילת אומגה 3, עקב אחר אנשים מבוגרים שסבלו מירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל. המשתתפים שנטלו תשע מאות מיליגרם אומגה 3 מידי יום, הפגינו ביצועים טובים יותר במבחני זיכרון ממוחשבים, בהשוואה למשתתפים שקיבלו פלצבו.

סידן אלמוגים

תוסף זה משווק כתרופה למחלת אלצהיימר, סרטן ומחלות מורכבות אחרות. זהו סוג סידן הנגזר מאורגניזמים שחיו בעבר בשוניות האלמוגים. סידן אלמוגים שונה מתוספי סידן רגילים בכך שהוא מכיל עקבות של מספר מינרלים נוספים שנוצרו על ידי תהליכים מטבולים בבעלי החיים שיצרו אותם, ומציע יתרונות בריאותיים.

גינקו בילובה

זוהי תמצית צמחית המכילה מספר תרכובות המשפיעות באופן חיובי על תאים במוח ובגוף. תמצית זו מכילה תכונות נוגדות חמצון ותכונות אנטי דלקתיות, המגנות על קרום התא ומסדירות תפקוד עצבי.

גינקו בילובה נמצא בשימוש ברפואה הסינית המסורתית במשך מאות שנים, וכיום הוא נמצא בשימוש באירופה על מנת להקל על תסמינים קוגנטיביים הקשורים במספר מצבים נוירולוגיים.

תמצית אזוב

תוסף תמצית אזוב נמצא בשימוש ברפואה הסינית המסורתית במשך מאות שנים. הוא מכיל תכונות הזהות לתכונות חוסמי כולינסטרז, אחת מהתרופות לאלצהיימר, ולכן הוא מקודם לטיפול במחלה.

עוד על מחלת האלצהיימר במרכז מידע גיל הזהב

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית