טיפול והקלה על תסמונת קדם וסתית (PMS)

טיפול טבעי לתסמונת קדם וסתיתתסמונת קדם וסתית היא למעשה צבר של תסמינים פסיכולוגיים וגופניים הקשורים לווסת הנשית. בין שמונים לתשעים וחמישה אחוז מהנשים סובלות מתסמינים מסוימים לפני הופעת הווסת, אך בקרב הלוקות בתסמונת הקדם וסתית, התסמינים חמורים מספיק בשביל לפגוע באיכות החיים שלהן. ברוב המקרים ניתן לחזות את מועד הופעת התסמינים כשבדרך כלל התסמינים מופיעים כשבועיים לפני הווסת.

בקרב חלק מהנשים הסובלות מהתסמונת, התסמינים חמורים עד כדי כך שהם גורמים למוגבלות בתפקוד היומיומי ולפי ההערכות העדכניות נראה כי ארבעה עשר אחוז מהנשים בין גיל עשרים לגיל שלושים וחמש, סובלות מהתסמינים השונים עד כדי כך שאינן יכולות לצאת מהבית.

עד כה תוארו למעלה ממאתיים תסמינים שונים הקשורים לתסמונת, כשבין היתר מדובר על נפיחות בשדיים או רגישות מוגברת למגע בשדיים, כאבי שרירים ומפרקים, עצירות, כאבי בטן חמורים ועוד.

במאמר שלפניכם נפרט אודות מספר טכניקות מתחום הרפואה האלטרנטיבית או מתחום הרפואה המשלימה שניתן להיעזר בהן על מנת לטפל בתופעה ועל מנת למנוע אותה.

הומיאופתיה

לפי ההומיאופתיה בדיוק כפי שניתן לתת לאדם חיסון המכיל נגיף מוחלש על מנת לסייע לגוף להתמודד עם הנגיף החי, כך ניתן לחשוף את המערכת הרגשית לאיום מוחלש במטרה לסייע לגוף להתמודד עם האיום הרגשי.

לפיכך, בטכניקה זו לאחר ביצוע תשאול מקיף ומעמיק של המטופלת, רוקח המטפל תכשיר טבעי הנקרא רמדי המורכב מצמחים טבעיים בלבד, שמהווה צל חלוש של הגורם הנפשי העומד בבסיס התסמונת.

לפי ההומיאופתיה התסמינים הפיזיולוגיים הם בסך הכול ביטוי לקושי נפשי מסוים שמשתנה בין מטופלת למטופלת ולפיכך על ידי טיפול בבעיה הרגשית או הנפשית, ניתן לנטרל את התסמינים הפיזיולוגיים.

דיקור

טכניקת הדיקור הסיני מבוססת על האמונה לפיה בגוף האנושי זורמים נתיבי אנרגיה הנקראים מרידיאנים שבהם נעה אנרגיית החיים הנקראת צ'י. לפי הרפואה הסינית כאשר מתרחשות חסימות בנתיבי האנרגיה, האנרגיה נתקעת וכתוצאה מכך מופיעים התסמינים הרלוונטיים.

על ידי ביצוע של בדיקות שונות שמקובלות בתחום הרפואה הסינית כמו למשל בדיקות אבחון לפי הדופק או לפי הלשון, ניתן לאתר את המיקום של החסימה ולאחר מכן ניתן לדקור את המטופל בצמתים האנרגטיים החסומים, להביא לשחרור של החסימה ולטפל בתסמינים השונים.

נטורופתיה

לפי האמונה הנטורופתית על מנת לטפל בתסמינים השונים שאנחנו סובלים מהם, עלינו לסייע לגוף להתמודד עמם בכוחות עצמו על ידי הסרה של המכשולים העומדים בינו לבין הבריאות השלמה שלו.

ההסרה של המחסומים העומדים בינו לבין הבריאות השלמה מתבצעת בראש ובראשונה על ידי שינוי תזונתי שכולל הימנעות מצריכת מזונות שליליים המכבידים על הגוף ומפריעים לפעולתו התקינה והגברה של צריכת מזונות שמסייעים לו לפעול כהלכה. בין היתר נעשה שימוש נרחב בירקות ופירות אורגניים, בצמחי מרפא שונים ועוד.

יוגה

יוגה היא פילוסופיה ושיטת תרגול פיזית ורוחנית עתיקה שמקורותיה בתרבות ההודית. לפי שיטת תרגול זו על ידי אימון קבוע של תנוחות היוגה השונות ניתן לסייע לכל אחד להתמודד עם המצוקות הנפשיות ועם קשיי היומיום שמהווים את מנת חלקו של כל אחד ואחת מאתנו.

היוגה יכולה לסייע לנשים להגיע למצב של הירגעות מוחלטת, לחזק את השליטה שלהן במערכות הגוף השונות לרבות מערכת העיכול ושרירי הליבה, לשפר את הגמישות ועוד. נשים רבות שמתרגלות יוגה באופן קבוע מדווחות על הפחתה משמעותית בחומרת התסמינים שמרכיבים את התסמונת.

חשוב לציין שגם בתחום הרפואה הקונבנציונאלית ההירגעות והשלווה היא אחת מאבני היסוד החשובות ביותר של הטיפול בתסמונת הקדם וסתית.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית