טיפולים לתסמונת התעלה הקרפלית

תסמונת התעלה הקרפליתתסמונת התעלה הקרפלית היא דלקת בעצב שיוצא מהזרוע לאצבעות, ונסחפת ב"מנהרת" עצמות שורש כף היד (carpals) והרצועות, הרקמות המחברות את העצמות. המצב עלול להיגרם כתוצאה מתנועה מוגברת חוזרת ונשנית המופעלת על שורש כף היד, כגון הקלדה, או כתוצאה מעלייה פתאומית במשקל או הצטברות נוזלים.

הומאופתיה לתסמונת התעלה הקרפלית

הרפואה ההומאופתית עובדת לטיפול בתסמונת זו באמצעות מתן מדולל ביותר של מינונים רעילים מחומר טבעי המייצרים את אותם תסמיני כאב אם הם ניתנים במלוא עוצמתם לאדם בריא. החומר נלקח ממקורות צמחיים, מינרליים או מבעלי חיים.

על מנת להתאים את התרופה לתסמונת התעלה הקרפלית, הומאופת מקשיב לפירוט התסמינים אותם מציג המטופל אך אינו מתחשב בהם בלבד ומעריך את המצב הכללי של הבריאות הפיסית והנפשית. התרופה מורכבת באופן אישי בהתאם לשימוש במכלול מידע זה.

לשם הרכבת התרופה המתאימה, המטפל לוקח בחשבון את הזמנים בהם הכאב נמצא בשיא; האם הוא מתבטא בעוצמת יתר לפני התנועה או לאחריה; בודק את הקלת המצב באמצעות שימוש בחום או קור; והמקום בגוף בו מופיעים התסמינים, כגון על האצבעות, פרקי הידיים, הידיים, הזרועות או הכתפיים.

טיפול תזונתי לתסמונת התעלה הקרפלית

הטיפול התזונתי משמש לחיזוק הגוף, כמו גם לטיפול ומניעת בעיות בשורש כף היד. מספר מחקרים הראו כי אנשים רבים הסובלים מתסמונת זו, חסרים ויטמין B6, ותוספת יומית מקלה על הכאב, תחושת העקצוץ ותסמיני השיתוק. הטיפול בוויטמין זה, לעיתים בשילוב עם תוסף B קומפלקס בעוצמה גבוהה, עשוי לארוך כחודשיים לפני שהוא מתחיל לעבוד.

נטורופתים מאמינים כי גורמים תזונתיים, שלכאורה אינם קשורים למחסור בוויטמין זה, ובכלל זה תזונה עתירת חלבון, אכילת מזונות המכילים צבעים צהובים ושימוש בגלולות למניעת הריון, גורמים להתפרצות התסמינים ולכן יש להימנע מהם. באופן כללי, התזונה צריכה להציב את הדגש על דגנים מלאים, זרעים, אגוזים וירקות. יש להימנע מצריכה עודפת של חלבון, סוכרים וקפאין.

צורה נוספת של טיפול תזונתי היא טיפול באנזים. תוספת האנזים ברומלין המופק מאננס, הוכחה כמועילה לחלק מהמטופלים, כשהוא נצרך בכמוסות בין הארוכות.

רפואת צמחים לתסמונת התעלה הקרפלית

מספר צמחי מרפא מספקים הקלה באמצעות הפחתת הדלקת. מריחת תערובת הצמחים על העור בצורת קרם, מקלה על דלקת שרירים ורקמות חיבור. קליפת עץ ערבה לבנה פועלת כחומר אנטי דלקתי המקל על הכאב. גם כורכום פועל כחומר בעל תכונות אנטי דלקתיות. מטרת הטיפול בצמחי מרפא היא להקל את הכאבים אך לא להקהותם, שכן הכאב משמש כאיתות חשוב המסמן לאדם כי עליו לתת מנוחה לפרק כף היד.

שיאצו

לחץ המופעל על נקודות ספציפיות, לעיתים קרובות על פרק כף היד או המרידיאנים של המעי הדק והגס, מקל את הכאב.

פעילות גופנית

מתיחות ותרגילים עדינים לפרק כף היד והצוואר מקלים על כאב תסמונת מנהרת שורש כף היד ומסייעים לשחרור העצבים.

כירופרקטיקה

טיפול התערבותי בעמוד השדרה כמו כירופרקטיקה מקל על העצבים הדחוסים בשורש כף היד.

הידרותרפיה

רטיות חמות וקרות לסירוגין מספקות הקלה.

היפנוזה

טיפול טראנס משפיע על המוח והגוף והופך מצב של תסמונת מנהרת שורש כף היד.

אוסטיאופתיה

טיפול ידני משקם את תפקוד שורש כף היד.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית