רפואה אלטרנטיבית לגיל המעבר

רפואה אלטרנטיבית לגיל המעברלא כל הנשים חוות את תסמיני גיל המעבר. יחד עם זאת, עבור אלו שחוות את התסמינים, טיפול טבעי מסייע בהפחתת מגוון נרחב של תסמינים אשר עלולים לגרום לאומללות. גיל המעבר הוא תוצאת שינוי הורמונים, ובמיוחד אסטרוגן ופרוגסטרן.

התסמינים כוללים הזעות לילה וגלי חום, יובש בנרתיק, דימום, עצבנות, דכדוך ודיכאון. טיפול טבעי באמצעות צמחי מרפא, תוספי תזונה ותרופות הומיאופתיות מציע הקלה.

טיפול בתזונה ובצמחי מרפא

הומיאופתיה, טיפול תזונתי וצמחי מרפא, מטפלים באופן טבעי בתסמיני גיל המעבר. הטיפולים האלטרנטיביים שנחקרו מדעית כוללים:

פיטואסטרוגנים – מכילים אסטרוגנים על בסיס צמחי הנקראים איזופלבונים, ומספקים הקלה טבעית לתופעות גיל המעבר. הטיפול יעיל בהפחתת גלי חום והקלה על יובש בנרתיק. הכמות המומלצת היא 45 גרם ביום. ניתן למצוא פיטואסטרוגנים במגוון נרחב של מזונות כגון זרעי שומשום ופשתן, תה אדום וסויה.

למרות שמוצרי סויה בלתי מותססים אינם מומלצים, מוצרי סויה מותססים כגון טמפה ומיסוונאטו מכילים כמויות גבוהות של פיטואסטרוגנים, אשר מסייעות לאיזון ההורמונים במהלך ולאחר גיל המעבר. יש להקפיד לצרוך מוצרים אורגניים בלבד. מזונות אחרים בעלי אפקטים אסטרוגנים הם נבטי אספסת, תפוחים, שעורה, גזר, דובדבנים, חומוס, לוביה, סלק, שום, שיבולת שועל, שמן זית וזרעי חמניות.

קוהוש שחור – מכיל אסטרוגן על בסיס צמחי, אשר מסייע לוויסות ההורמונים, ומקל על מגוון רחב של תופעות גיל המעבר, כגון יובש בנרתיק, גרוד, דכדוך, דיכאון וגלי חום.

ג'ינסנג נמצא בשימוש על ידי הסינים במשך אלפי שנים למצבים בריאותיים רבים, כולל טיפולים לגיל המעבר. הוא יעיל במיוחד בשמירה על גמישות ובריאות דפנות הנרתיק, מניעת יובש, קריעה וכאב. הוא מסייע להקלת נדודי שינה, דכדוך וגלי חום.

זרעי פשתן – זכו לשבחים רבים כאחד המזונות האסטרוגניים הטובים ביותר לטיפול טבעי בגיל המעבר. הם עשירים באיזופלבונים וחומצת אלפא לינולנית, המומרת במהלך העיכול לאומגה 3, חומצות שומן. הוספת זרעי פשתן מידי יום לתזונה, מקלה על מגוון רחב של תסמינים. לעולם אין לחמם זרעי פשתן שכן החימום הורס את התכונות התזונתיות שלהם.

דיקור סיני – מפחית את גלי החום.

ספיה טיפול טבעי לתסמינים רבים של גיל המעבר, הכוללים גלי חום ובכי. הטיפול מספק הקלה לעצב, אדישות, דכדוך, יובש בנרתיק וכאבים בעת קיום יחסי מין.

יש להתייעץ עם הרופא לפני נטילת תוספים צמחיים או תזונתיים לתסמיני גיל המעבר, שכן חלק מהטיפולים אינם מגיבים היטב בשילוב עם תרופות אחרות.

טיפולים ביתיים ושינויים בסגנון החיים

למרבה המזל, רוב התסמינים והסימנים הקשורים בגיל המעבר הם זמניים. הטיפולים הבאים מפחיתים או מונעים את השפעות התסמינים:

יוגה מספר מחקרים מראים כי יוגה, שילוב של נשימה מבוקרת, תנועה ומדיטציה, בתוספת טאי צ'י וצ'י גונג, סדרת תנועות איטיות ומדיטציה, יעילות בהפחתת גלי חום.

טכניקות הרפיה טכניקות כגון נשימות עמוקות, נשימה בקצב, דמיון מודרך, עיסוי והרפיית שרירים מקלות על התסמינים.

חיזוק שרירי רצפת האגן תרגילים לשרירי רצפת האגן, הנקראים תרגילי קיגל, משפרים מספר צורות של בריחת שתן.

הימנעות מעישון עישון מגביר את הסיכון למחלות לב, שבץ, אוסטיאופורוזיס, סרטן ומגוון נרחב של בעיות בריאות אחרות, כולל הגברת גלי חום והאצה מוקדמת יותר של גיל המעבר.

פעילות גופנית אימונים סדירים או במשך רוב ימות השבוע מסייעים בהגנה מפני מחלות לב, סוכרת, אוסטיאופורוזיס ומצבים אחרים הקשורים לגיל המעבר.