טיפול אלטרנטיבי אל מול טיפול כירורגי בחסימה של בלוטות הרוק

מי שלא סובל מחסימה בבלוטות הרוק לא בהיכרח חושב על כך, אבל האמת היא כי הרוק בחלל הפה שלנו לא נמצא שם בלי שום סיבה. הרוק הוא זה שמאפשר לנו לשמור על הפה רטוב עבור עיבוד של מזון. הוא זה שנותן לנו תחושה נעימה ונינוחה בחלל הפה והוא גם זה שעוזר לנו להחליק עם הלשון על השיניים ועל החניכיים בלי להרגיש חוסר נוחות. יתרה מזאת, הרוק חשוב לנו משום שהוא מכיל נוגדנים אשר יכולים לעזור לפה להתמודד עם מחלות שונות, חיידקים וכן הלאה. הרי שאם יש ירידה בפעילות של בלוטות הרוק, אנחנו נהיה בבעיה.  במאמר הבא נדבר על הטיפול, מתי הזמן הנכון לפנות לקבלת מענה מקצועי ואיך הרפואה המשלימה יכולה לסייע.

 

מה הסימנים של התופעה

הסימפטומים הנפוצים של חסימה בבלוטות הרוק הם כמובן יובש בחלל הפה ותחושה של אי נוחות. מכיוון שהבלוטות נמצאות בסמוך לאוזניים ומתחת ללשון, הרי שבמקרים חמורים הבלוטות עלולות להתנפח וכך המטופל יסבול מכאבים ונפיחות. הכאבים בסביבת במערכת בלוטות רוק עלולים להקרין ולהפוך כאבי ראש, כאבי צוואר וכן הלאה.

כאשר אנחנו מדברים על ההבדלים בין טיפול אלטרנטיבי לעומת טיפול כירורגי בהקשר של בלוטות הרוק, אנחנו קודם כל צריכים לשאול את עצמנו, עד כמה חמור המצב. ככל שהתסמינים מובילים לחוסר נוחות רבה יותר, כך הפעולות בהן ננקוט יהיו אקטיביות יותר מטבע הדברים. לכן, לפני כל פעולה אחרת, במידה ואתם חשים בחוסר נוחות חשוב להגיע לאבחון מסודר. אל תאמרו לעצמכם כי אתם יכולים 'לסחוב' עוד יום. לא רק שמגיע לכם להרגיש טוב, אלא שהזנחה יכולה רק להביא להחמרה במצב.

 

מה הגורמים לתופעה ולחסימה של הבלוטות

בשלב הראשון אנחנו צריכים לחשוד בכך שהמטופל לא שותה מספיק. אנחנו כן נגיד כי יש מי שנולדו עם קושי מולד בעניין הזה. כלומר, יכול להיות שיש בעיה במנח של הצינורות בבלוטות וכן הלאה. ההגדרה שלנו לחסימה היא מקרה בו אין מספיק נוזלים בחלל הפה, מה שמוביל להיווצרות של גבישים עשויים מלחים וסידן, להן אנחנו קוראים 'אבנים', המייצרים חסימה. המלחים והסידן נשארים לאחר עיבוד מזון בחלל הפה. כאמור, תפקידו של הרוק הוא לנקות את החלל של הפה כל הזמן בדיוק מהסיבה הזו.

יש מקרים בהם מחלות אוטואימוניות מובילות לירידה בפעילות של בלוטות הרוק. כמו כן נטילה של תרופות מסוימות יכולה לדכא את הפעילות של הבלוטות גם כן. לעיתים אנחנו נדע מראש כי אחת מתופעות הלוואי של תרופות מסוימות היא דיכוי פעילות בלוטות הרוק, ההנחיה תהיה להקפיד על שתיה מרובה כתגובה לכך.

 

איך מטפלים בבעיה

אנחנו נחלק את התשובה שלנו כמובן לטיפול באמצעות כלים מהרפואה המשלימה ולטיפול בכלים כירורגים.

 

איך נעשה טיפול כירורגי

נתחיל באבחנה מסודרת. אנחנו לא נבצע טיפול פולשני בלי שנקבל צילום של האיזור הפגוע ובלי שתהיה לנו תמונה מלאה ובהירה על מצבו של המטופל. לאחר מכן נחליט כיצד לפעול. פעם אחת אנחנו יכולים להשתמש בגלי אולטרסאונד כדי 'לשבור' את האבנים ולשחרר את הסתימה. במקרים חמורים נבצע טיפול תוך שימוש באנדוסקופיה בהרדמה מלאה. בדרך כלל נעדיף קודם לברר האם שינויים בתזונה ובהרגלי השתיה של המטופל משפיעים לטובה. לפני שנפנה לכלים מעולמות הכירורגיה.

 

טיפול בעזרת רפואה משלימה

נרצה לרדת לשורש הבעיה. למשל, אם חסימה בבלוטות נובעת ממחלה אוטואימונית, יכול להיות שיש גורם המביא להתפתחות המחלה המשפיעה בדרכים נוספות על הגוף. נבקש במקרה הזה לברר מה הבעיה ונעשה הכל כדי לטפל בה. דיקור, רפלקסולוגיה, הומאופטיה ועוד, אלו כלים אשר יכולים להביא את הגוף לאיזון ולעודד את בלוטות הרוק לעבוד כנדרש. כמובן, גם במסגרת הטיפול הזה ההמלצה תהיה להקפיד על שתיה בכמות גבוהה ככל שידרש.

 

הכי טוב זה לשלב בין השניים

לרפואה המערבית יתרונות עצומים. היא יודעת לטפל בבעיות אשר בעבר לא ידעו כיצד לגשת אליהן. עם זאת, הרי שהרפואה המשלימה לא מטפלת רק בבעיה עצמה. אלא זו רואה את צרכיו של המטופל בצורה הוליסטית. לכן, ההמלצה היא למצוא את הדרך לשלב בין צורות הטיפול השונות.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית