טיפולים אלטרנטיביים נכי צהל

טיפולים אלטרנטיביים נכי צהלבשנים האחרונות התחום של רפואה אלטרנטיבית הפך להיות יותר ויותר מקובל ולגיטימי בקרב האוכלוסייה בכלל וגם בקרב הרפואה הקונבנציונלית. קופות החולים בעצמן החלו לתת מענה של טיפולים אלטרנטיביים לתחומי טיפול שונים. כשמדובר על טיפולים אלטרנטיביים נכי צהל מקבלים בשנים האחרונות מענה רחב יותר למגוון בעיות. גם אגף השיקום מכיר בכך שבזכות טיפולים אלטרנטיביים נכי צהל יכולים לקבל מענה למגוון הקשיים אותם הם חווים.

קצת על נכי צה“ל

חיילים ואנשי קבע המתחייבים למדינה ומשרתים אותה לא פעם נפגעים בשירות והופכים נכים. מדובר בתקופות לא פשוטות, בטח ובטח בתקופה של הפציעה עצמה והשיקום. אותם אנשים צריכים להתמודד עם המון אתגרים, פיזים, נפשיים, מנטליים וגם להתמודד אל מול המערכת. מערכת בירוקרטית, מסובכת שלא תמיד נותת כתף, יד ומענה לאותם אנשים שהקריבו את חייהם למען המדינה. אז נכון, יש עמותות, יש גופים ויש מתנדבים רבים שדואגים ומנסים לעשות הכל למען אותם נכים והכי חשוב זה קודם כל להיות מוכר בתור נכה צהל כדי שתהיה זכאי לכל הזכויות שמגיעות לך כחוק. אז אם נפצעת, נותחת, עברת טראומה ואתה מוגדר נכה צהל או בדרך לשם, יכול מאוד להיות שמגיע לך לקבל את אחד או יותר מהטיפולים האלטרנטיביים המוצעים עבור נכי צהל.

טיפולים אלטרנטיביים נכי צהל – מה אפשרויות הטיפול?

במסגרת טיפולים אלטרנטיביים נכי צהל יכולים לקבל טיפולים מגוונים. הטיפולים הקיימים בסל השיקום כוללים טיפולים של דיקור סיני, כירופרקטיקה, פלדנקרייז ועוד, אבל נכי צהל יכולים כמובן לקבל טיפולים גם במסגרות נוספות מחוץ לסל השיקום. ישנם מגוון טיפולים רלוונטיים לטווח רחב של בעיות, רובם מתחלקים בין טיפולי מגע לטיפולי ייעוץ או שיח. בין הטיפולים תוכלו למצוא טיפולי דיקור סיני, טיפול שיאצו, ייעוץ נטורופתי, ייעוץ הומאופתי, רפלקסולוגיה, עיסוי, כירופרקטיקה, ביופידבק, עיסוי רפואי הוליסטי, פלדנקרייז, דיקור יפני, שיטת אלכסנדר, שיטת היפנוזה ועוד. 

טיפולים אלטרנטיביים נכי צהל – באיזה בעיות ניתן לטפל?

טיפולים אלטרנטיביים ניתנים לנכי צהל במסגרת סל השיקום עבור הנכות שמוכרת בסל ובהתאם להמלצתם של הרופאים המומחים המטפלים ורופאים מחוזיים שהוסמכו לכך. כמובן, כמו כל אדם באוכלוסייה, נכי צהל יכולים לקבל טיפולים גם לא במסגרת הסל לבעיות שהם חשים שהם סובלים מהן. טיפולים אלטרנטיביים נמצאו מועילים לטווח רחב של בעיות פיזיות, רגשיות ונפשיות. כשמדובר על טיפולים אלטרנטיביים נכי צהל משתמשים פעמים רבות בטיפולים במטרה לטפל בפוסט טראומה מהשירות, בחרדות או כמובן בנכויות פיזיות. הטיפולים נמצאו מועילים עבור כאבים כרוניים כמו כאבי גב, שרירים וצוואר, כאבי ראש ומיגרנות, קשיים הקשורים באיזון הורמונלי ומביאים לבעיות עור, משקל ועוד, מחלות הקשורות לעודף משקל כמו סכרת, בעיות לחץ דם, קושי בכניסה להריון. באמצעות טיפולים אלטרנטיביים ניתן לטפל במגוון של כאבים כרוניים ואקוטיים, בעיות אורטופדיות, שיקום לאחר ניתוח, איזון פיזי ונפשי, בעיות שינה, קשיים וליקויים הקשורים למערכת העיכול ועוד. 

טיפולים אלטרנטיביים נכי צהל – מה משך הטיפולים וכמה טיפולים יש לעשות?

כמו בכל תוכנית טיפול, אי אפשר לתת תשובה אחת לשאלה כמה טיפולים צריך לעשות עד שהבעיה נפתרת. כשמתחילים בתוכנית טיפולים, מתחילים לרוב בהליך ייעוץ שבו יתאימו את הטיפול לבעיות מהן סובל המטופל. לא כל המטופלים מעוניינים גם בכל סוגי הטיפולים ויש כאלה שיעדיפו רפלקסולוגיה על דיקור לדוגמה, אך לא תמיד המענה הוא זהה. לכן, אחד הדברים הכי חשובים הוא אבחון מדויק של הבעיה ממנה האדם סובל, כי הרי ברוב המוחלט של המקרים, הבעיה היא לא רק פיזית, אלא גם נפשית ומנטלית. 

זו הסיבה שבתהליך האבחון מגדירים לרוב את מטרות הטיפול, מתאימים את סוג הטיפול ואת מספר המפגשים. ישנם טיפולי ייעוץ שמתקיימים פעמים בודדים וישנים טיפולי מגע שמתקיימים לרוב בסדרה של טיפולים. לדוגמה, ייעוץ הומאופתי יכול להתקיים בפגישה אחת של אבחון ובפגישה נוספת של מעקב, אבל דיקור לרוב יתבצע בסדרת מפגשים לתקופה ארוכת טווח. לעתים, יש מטופלים שבוחרים לשלב בין כמה טיפולים כדי לקבל מענה מקיף יותר ומדויק יותר. למשל, ניתן לשלב דיקור סיני עם ייעוץ תזונתי וטיפול במגע משלים כמו שיאצו או טווינא למשל. דוגמא נוספת היא שילוב של שיטת הנטורופתיה ביחד עם רפלקסולוגיה וצמחי מרפא. 

האם ניתן לקבל החזר עבור טיפולים אלטרנטיביים?

במקרים בהם למטופל קיים ביטוח פרטי ניתן לבדוק אם קיימת אפשרות להחזרים בגין טיפולים אלטרנטיביים. גובה ההחזר וכמות ההחזרים בשנה משתנים מביטוח לביטוח.

מהם היתרונות של טיפולים אלה?

לטיפולים האלטרנטיביים עבור נכי צהל יש מגוון רחב של יתרונות:

  1. ניתן לבחור בהם כחלק בלתי נפרד מהטיפול הקונבנציונלי הרפואי אותו כולנו מכירים ולשלב את הטיפולים הללו כטיפול תומך או משלים.
  2. הטיפולים האלטרנטיביים לא מובילים להיווצרות של תופעות לוואי או תסמינים קשים.
  3. כל הטיפולים שצוינו לעיל באים לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים של המטופל ולאפשר לו חיים טובים יותר, מאוזנים יותר ובריאים יותר.
  4. רוב הטיפולים מסייעים בחיזוקה של המערכת החיסונית ותורמים רבות לאיזון האיברים בגוף והרמוניה בין גוף לנפש
  5. הטיפולים מתאימים לכל קבוצות הגילאים ולקשת רחבה של בעיות

לסיכום, אם אתם נמצאים תחת הקטגוריה של נכי צהל, זה הזמן לנצל את הזכויות שלכם ולהנות מאחד או יותר מהטיפולים הללו. הם יכולים לשפר משמעותית את הכאבים מהם אתם סובלים, להקל, לסייע, לתמוך בגוף שלכם ולכן אין מה לחכות

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית