רפואה אלטרנטיבית בעיות עור

רפואה אלטרנטיבית בעיות עורהתחום של רפואה אלטרנטיבית בישראל הולך ומתפתח בשנים האחרונות. כיום אנחנו רואים שפנייה לתחום של טיפולים אלטרנטיביים הופכת להיות יותר ויותר נפוצה בקרב כל שכבות האוכלוסייה. גם קופות החולים כבר מקבלות את התחום הזה כתחום משלים לרפואה המודרנית ומציעות במסגרת קופת החולים טיפולים אלטרנטיביים. כשמדובר על רפואה אלטרנטיבית בעיות עור הן אחד מהגורמים שאנשים פונים בגינם לטיפול, בעיקר כשנואשו מהפתרונות של הרפואה המודרנית.

קצת מידע על העור שלנו

העור שלנו הוא כרטיס הביקור שלנו. אם משווים אותו לחנות, הוא חלון הראווה שלנו. ככל שהשנים עוברות, יש יותר מודעות לעור, עם דגש על עור הפנים אבל לא רק ויש מגוון רחב של טיפולים, תרופות ושיטות לטיפול בעור, בין אם אנחנו מדברים על הצערת מראה העור והימנעות מקמטים, קמטוטים וכתמים, ובין אם אנחנו מדברים על מחלות עור. לעור יש המון תפקידים והוא בין השאר אחראי על שמירת הלחות בגוף שלנו ועל החום שלו, הוא מסייע במניעת תהליכי התייבשות, תורם להגנה מחדירה של חיידקים ודרכו עובר כל מה שקשור לשינויי טמפרטורה כמו חום וקור, כאב, מגע וכיוצא בזה. הוא בעובי של שני מילמטרים ויש לו מספר שכבות. 

שכבות העור:

  1. אפידרמיס היא השכבה החיצונית של העור והיא מורכבת מתאים שמתים ומתחדשים כל הזמן. מעל השכבה יש חלק המכונה קרנית, סוג של ציפוי המתקלף ומגיעה מלמטה. זו השכבה שאחראית על ייצור תאי מלנין שקובע כמה חום או כמה לבן העור שלנו. 
  2. דרמיס היא השכבה השנייה שלנו ובה יש את כלי הדם. התפקיד העיקרי שלהם הוא להזין את העור. יש גם בלוטות זיעה שקיימות במטרה לצנן את העור ובלוטות חלב, זקיקים של שיערות ולכל חלק יש את התפקיד שלו. כל שינוי בחומרים הללו מעודדים את תהליך ההזדקנות הטבעי בעור. 
  3. היפודרמיס היא השכבה השלישית וזו שכבת השומן שנמצאת מתחת לדרמיס. שכבה זו מבודדת ושומרת על חום גופנו. 

מדוע נוצרות בעור בעיות?

הסיבות להיווצרות בעיות בעור משתנות מאדם לאדם וקשורות למגוון של משתנים כמו תזונה, שינה, לחץ, סוג העור, גוון העור, שגרת הטיפול שלנו, חשיפה לשמש (מוגבלת או מוגברת), טיפולי פנים ועוד. 

באיזה בעיות עור מטפלת הרפואה האלטרנטיבית?

כשמדובר על רפואה אלטרנטיבית בעיות עור רבות יכולות לקבל טיפול שונה, כשהחשיבה היא שהעור משקף בעיות נוספות בגוף שיש לטפל בהן. עור יבש או חיוור יכול להצביע על אנמיה, פצעים שמופיעים במצח עלולים להצביע על קשיים במערכת העיכול, פצע בשפתיים שאינו הרפס יכול להעיד על אכילה של אוכל לא טרי או אלרגיה. לפי הרפואה הסינית, פסוריזאיס לדוגמה נוצר כתוצאה מחולשה של הכבד וממתח נפשי שמקשה על תפקוד הכבד. אקנה שמופיעה בקרב בני נוער רבים קשורה לתנאי הסביבה, לאקלים, למתח נפשי. באמצעות רפואה אלטרנטיבית ניתן לטפל בבעיות כמו אקנה, סבוריאה, אסתמה של העור (גם אצל ילדים), פטריות בעור, שפשפת, בעיות זיעה, פסוריאזיס, התקרחויות, יבלות, מרקם בעייתי של העור, מחלת בהקת, מחלת מולסקום, עור יבש ועוד. 

רפואה אלטרנטיבית בעיות עור – מה היתרונות?

כשמדובר על בעיות עור לא תמיד ניתן למצוא פתרון לבעיה. פעמים רבות, אנשים הסובלים מבעיות עור נאלצים לקבל תרופות כמו סטרואידים, למרוח משחות, להימנע משמש, להימנע ממים ועוד סיטואציות שמקשות על חיי היום יום. בעיות עור הן מטרד שיכול לכלול גירודים בלתי פוסקים, יובש, פצעים ונראות אסתטית מטרידה. בתחום של רפואה אלטרנטיבית בעיות עור הן משהו שניתן לקבל עבורו טיפול אחר מהטיפול הרגיל המסורתי ולפעמים לקבל סוף סוף מענה לבעיה שמטרידה את מנוחתם של אנשים רבים. חשוב להבין כי חלק ניכר מבעיות העור נגרמות כתוצאה מבעיות רגשיות כמו מתח, חרדה, דיכאון, לחץ מוגבר ולכן פעמים רבות צריך לאזן את הנפש, את הרגשי ושם לתת את המענה וכך הגוף מתאזן גם מבחוץ. 

רפואה אלטרנטיבית בעיות עור – מה אפשרויות הטיפול?

העור הוא למעשה האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, הוא מהווה שאת השכבה החיצונית של כל מה שקורה בתוך האדם. בתחום של רפואה אלטרנטיבית בעיות עור יכול להיות מראה של בעיות אחרות שמתחוללות בגוף. העור מגן על הגוף שלנו, מחיידקים, וירוסים ומזיקים שונים. העור מגן עלינו מקרינת השמש, שומר על הטמפרטורה הנכונה של הגוף שלנו באמצעות הזעה לדוגמה, דואג לסילוק רעלים מהגוף ועוד. ברפואה הקונבנציונלית, הטיפול העיקרי בבעיות עור הוא באמצעות משחות מבוססות סטרואידים. אמנם לרוב המשחות מצליחות להספיק תהליכים דלקתיים בגוף, אבל לעיתים הן מעמיקות או מחמירות את המחלה או פשוט מפסיקות לעבוד. בתחום של רפואה אלטרנטיבית בעיות עור מקבלות מענה במגוון סוגי טיפולים. ניתן לטפל בעור באמצעות צמחי מרפא, ישנם מגוון צמחים שעוזרים לווסת את המערכת החיסונית ולעזור למתן תהליכי דלקת. ישנם צמחים שטובים לאיזון הורמונלי מה שמשפיע על הופעת האקנה. טיפול באמצעות שמנים טבעיים יכול להועיל במקרים של גירויים וגירודים בעור. מטפלים רבים משלבים גם דיקור סיני כשמדובר בבעיות עור, הדיקור יכול לתרום להפחתת חרדה, שיפור השינה וכן הלאה כשכל אלו משפיעים על תגובת העור.   

יש לי בעיות בעור או אני רוצה לשנות את מראה העור שלי – מה עליי לעשות?

  1. יש לגשת לרופא עור ולאבחן את הבעיה
  2. לפי הבעיה ניתן לנסות למצוא את הפתרון המתאים
  3. ניתן לפנות לרפואה האלטרנטיבית לטיפול באמצעות תזונה טבעית, צמחי מרפא, טיפולי מגע, דיקור ועוד…
  4. במידה והטיפול לא יעיל לאורך זמן, יש לפנות שוב לרופא להתאמת טיפול מתאים 
מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית