אולטרסאונד שד – מתי צריך לבצע את הבדיקה וכיצד ניתן לשלם עליה

אחת מכל תשע נשים עלולות לחלות בסרטן השד. ישנן נשים הנמצאות בקבוצות סיכון גבוהות יותר לחלות במחלה. לדוגמא, נשים שבמשפחה שלהן יש היסטוריה של סרטן שד, נשים שחלו בעבר במחלה והבריאו ממנה, וכן הנתונים מלמדים שעם הגיל, רמת הסיכון עולה. זו הסיבה שישנה המלצה לנשים מגיל 50 לבצע בדיקת ממוגרפיה. במידה ונשים נמצאות בקבוצות סיכון, אזי שעליהן לבצע את הבדיקה כבר החל מגיל 40.

עם השנים, החלה התקדמות רבה באפשרות לאתר את המחלה, באמצעות סדרה של בדיקות מתקדמות בתחום. התקדמות זו באה לידי ביטוי בנקודת הזמן בה ניתן לבצע את הבדיקה על מנת לאתר את המחלה, והן באמצעים והכלים העומדים לרשות הרופאים לבצע את הבדיקות בשביל שיהיה ניתן להתמודד עם המחלה בצורה נכונה. דוגמא לכך היא בדיקת אולטרסאונד.

בדיקת אולטרסאונד שד היא בדיקה נפוצה הנהוג לבצע אותה בשלושה מקרים: לצורך בירור ואבחון של גוש או הפרשה שהתגלתה במהלך בדיקה אחרת, לצורך בדיקה משלימה לממוגרפיה, וכן אם קיים צורך לבצע ביופסיה באזור, אזי שנהוג לעשות זאת באמצעות אולטרסאונד שד.

חשוב לציין, בדיקת אולטרסאונד שד חיונית אך היא איננה מספקת. בדרך כלל הרופאים יפנו לבדיקות ממוגרפיה ובדיקות אחרות על מנת לאתר גושים ולאבחן מקרים של סרטן שד. עם זאת, מדובר בבדיקה יותר בטוחה מאחר והיא איננה נעשית ללא חשש לקרינה וכן היא מאוד מדויקת, ומאפשרת להבדיל בצורה מדויקת בין גידול שפיר לממאיר.

 

כיצד מתבצעת בדיקת אולטרסאונד שד

בדיקת אולטרסאונד שד היא הליך מאוד פשוט. המטופלת נכנסת לחדר הבדיקה, שוכבת על מיטת הטיפולים, ללא בגדים בחלק העליון וללא תכשיטים. לאחר מכן, טכנאי אולטרסאונד ימרח עליה ג'ל שיאפשר למתמר לייצר גלי קול הנדרשים בשביל ליצור את התמונה על גבי המסך. לאחר מכן הוא יעביר עליה את המתמר בשביל לבצע את הבדיקה בפועל. מעת לעת, יבקש ממנה לשנות תנוחה על מנת שהוא יוכל לקלוט שטחים נרחבים ככל שניתן.

בסיום הבדיקה אשר תיערך בסביבות חצי שעה, המטופלת תתלבש ותקבל את התוצאות, אחרי פענוח. התוצאות מתייחסות לכל שד ומספקות הסבר האם קיים גידול והאם הוא שפיר או ממאיר. במידה ויהיה צורך, ההמלצה תהיה לבצע ביופסיה על מנת שיהיה ניתן לקבוע בוודאות כיצד להמשיך בטיפול.

 

איך אפשר לשלם על בדיקת אולטרסאונד שד

בפני המטופלת עומדות שלוש אופציות עיקריות לתשלום עבור הבדיקה:

אופציה אחת היא לפנות לקופת חולים בתקווה לקבל תור בהקדם ובסבסוד הקופה.

אופציה שנייה היא לבצע אולטרסאונד פרטי ולהשתמש בפוליסת ביטוח בריאות שברשותה או בביטוח משלים. במקרה כזה, היא גם תוכל לקבל תור בהקדם וגם לקבל החזר על עלות הבדיקה, בהתאם לתנאי הפוליסה. אופציה זו היא משתלמת, במיוחד לאור כך שניתן לקבל תור תוך ימים ספורים ואין צורך להמתין זמן רב עד שיתפנה מקום.

אופציה שלישית היא לבצע בדיקת אולטרסאונד פרטי ולשלם עליה. מחיר הבדיקה מגיע לאלפי שקלים. 

אולטרסאונד

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית