איזה קופות חולים נותנת הכי הרבה טיפולים אלטרנטיביים כחלק מהביטוח הרפואי

הטיפולים האלטרנטיביים נחשבים כיום לחלק בלתי נפרד מהאפשרויות הרפואיות שמוצעות כיום לטיפול בשלל בעיות כרוניות. עם זאת, ידוע כי טיפולים אלו עולים לא מעט ואם אנו כבר הולכים לטיפול, אנו נרצה לשלם עליו כמה שפחות.

בישראל יש כיום 4 קופות חולים ציבוריות וניתן לבחור באיזו קופה להיות חברים. ארבעת הקופות הינן כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. כל אחת מהן מציעה ביטוח רפואי הכולל סבסוד מסוים ונשאלת השאלה מי מהן מציעה את הביטוח הטוב ביותר לטיפולים אלו? במאמר זה נציג השוואת קופות החולים על טיפולים אלטרנטיביים.

מה מציעים בכל הקופות?

כל קופות החולים מציעות עבור המבוטחים את הטיפולים הבאים: עיסויים רפואיים, טיפולי שיאצו, דיקור סיני, טיפולים עם צמחי מרפא, נטורופתיה ורפלקסולוגיה.

מה ההבדל בין הקופות? ההבדל הוא באחוז הסבסוד המוצע, סוגי הביטוחים לבחירה מעבר לסל הבריאות הבסיסי הקרוי בראשי התיבות שב"ן וסוגים שונים של הטיפולים שהזכרנו.

הזכאות של חברי קופת החולים מכבי

בקופת החולים מכבי תוכלו לבחור אחד מתוך שלושה סוגי ביטוחים: מכבי שלי, מכבי זהב ומכבי כסף. מבוטחי מכבי שלי יקבלו כ-68% הנחה ממחיר המחירון לטיפול. את ההנחה יוכלו לקבל על 20 טיפולים ראשונים. מהטיפול ה-21, יקבלו 10% הנחה.

מבוטחי מכבי זהב, יקבלו 41% הנחה ממחיר המחירון לטיפול על 20 הטיפולים הראשונים והנחה של 10% מהטיפול ה-21.

מבוטחי מכבי כסף, יקבלו הנחה של כ-10% ממחיר מחירון לטיפול. במכבי כסף יש גם טיפולים שאינם כלולים בהנחה.

הזכאות של חברי קופת חולים כללית

בקופת החולים כללית תוכלו לבחור אחד מתוך שני סוגי הביטוחים: כללית מושלם וכללית פלטינום. לכל טיפול יש את אחוזי ההנחה המוצעים בו, על 20 הטיפולים הראשונים, כאשר מדובר בביטוחים המקנים עד 60% הנחה.

כך למשל, אם יש לכם ביטוח מושלם או פלטינום, טיפול של דיקור סיני שעלות המחירון שלו 278, יעלה לכם 111 שקלים. אם נניח מדובר בטיפול נטורופתיה, מחיר המחירון הינו 373 ₪, עם ביטוח מושלם תשלמו 149 ₪ ועם ביטוח פלטינום תשלמו 103 ₪.

באתר של כללית ניתן לראות את כל המחירים לפי הטיפול המוצע.

הזכאות של חברי קופת חולים לאומית

בקופת חולים לאומית תוכלו לבחור אחד מתוך שני סוגי הביטוחים: לאומית כסף ולאומית זהב. בלאומית, בשונה משתי הקופות שכבר דיברנו עליהן, אין הגבלה על מספר הטיפולים בשנה.

בלאומית לא מדברים על אחוזי הנחה, אלא על השתתפות עצמית בשקלים בכל אחד מסוגי הביטוחים. כך לדוגמא, בטיפול נטורופתי, חברי לאומית כסף ישלמו 122 ₪ מתוך מחיר המחירון וחברי לאומית זהב ישלמו על אותו טיפול 85 ₪.

חשוב לציין, כי השירותים במסגרת הביטוח, יינתנו במכונים שנמצאים בהסדר וההנחה תינתן רק עבור טיפולים שנמצאים בהסכם הביטוח.

כדי לדעת אילו טיפולים נמצאים בהסכם, תצטרכו להסתכל על ההסכם הכללי של ביטוחי הקופה.

הזכאות של חברי קופת חולים מאוחדת

בקופת חולים מאוחדת תוכלו לבחור אחד מתוך שני סוגי הביטוחים: מאוחדת עדיף ומאוחדת שיא. גם במאוחדת לא מציינים אחוזי הנחה ולכל אחד מהטיפולים יינתן מחיר עבור ביטוח עדיף ועבור ביטוח שיא.

כך למשל, טיפול דיקור סיני של 30 דקות יעלה במחיר מחירון 135 ₪. עבור לקוחות עדיף, העלות תהיה 90 ₪ ועבור לקוחות שיא העלות תהיה 80 ₪..

ניתן להתעדכן בתוך אתר הקופה על המחירים של כל טיפול וטיפול. כמו כן, גם כאן אין הגבלה על כמות הטיפולים.

לסיכום, באיזו קופה עלות הטיפולים היא המשתלמת ביותר? לרוב כדאי לבחון כל טיפול לגופו. לפני בחירה, בדקו את הטיפולים שאתם זקוקים להם כעת ובצעו השוואה.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית