איך בוחרים קופת חולים?

הנתונים השונים מעידים כי לא מעט אנשים נשארים נאמנים לקופת החולים שהם היו חברים בה כילדים לאורך שנים רבות. לא פעם מתרחשים שינויים רבים בקופת החולים שלהם ובמקביל בקופות חולים נוספות ועל כן הבחירה האוטומטית להישאר נאמנים לאותה קופת חולים זה לא בהכרח הדבר הנכון לעשות. עליכם לבדוק איזה קופת חולים תעניק לכם את מרב השירותים במחיר הזול ביותר ובהתאם לכך לבחור את קופת החולים המתאימה לכם.

מה צריך לדעת על קופות החולים במדינת ישראל?

כל אזרחי מדינת ישראל מחויבים להיות רשומים לאחת מקופות החולים הפועלות בישראל וזאת ללא קשר לשאלה האם יש להם גם ביטוח בריאות פרטי או לא. קופות החולים שניתן לבחור בהן כיום הן: קופת חולים כללית, קופת חולים מכבי, קופת חולים לאומית וקופת חולים מאוחדת. חיילים המשרתים בצבא מקבלים מענה מחיל הרפואה. קופת החולים הנבחרת אמורה לספק את כל שירותי הבריאות המגיעים על פי חוק וזאת הסיבה בגינה האזרחים מחויבים בתשלום מס בריאות. קופות החולים מציעות גם שירותי בריאות נוספים אשר מהווים חלק מהסל הבסיסי בכדי לאפשר להנות מאותם השירותים, על החברים בקופה לשלם פרמיה חודשית מסוימת בגובה מסוים ובהתאם לתוכנית הנבחרת.

באיזה גיל אפשר לעבור קופת חולים?

בישראל עד גיל 18 ההורים הם אלה שאחראים על הרישום בקופות החולים. מי שמתגייס לצבא יכול לדעת כי כל עוד הוא משרת את המדינה משרד הביטחון יהיה אחראי על שירותי הבריאות שלו. רוב האנשים יכולים לקבל החלטה לגבי מעבר בין קופות החולים אחרי השחרור שלהם מהצבא. כמובן שההחלטה יכולה להתקבל גם בכל שלב אחר בחיים.

לאיזה קופת חולים כדאי לעבור?

בכדי לבצע את הבחירה הנכונה, חשוב מאוד להבין מהי הסיבה שבגינה מעוניינים לעזוב את קופת החולים הנוכחית. האם מדובר על המתנה ארוכה מדי לתורים, אי שביעות רצון מהשירותים הניתנים בקופת החולים הקיימת, הכיסויים, המחירים, המיקום הגיאוגרפי של התור קרוב ביותר ועוד. לאחר שמבינים את הסיבות יש לבדוק בצורה מעמיקה מה מציעה כל קופת החולים בכל תחום ותחום לרבות הנושא שמפריע לכם בקופת החולים הנוכחית שלכם. ניתן לאסוף מידע רלוונטי דרך אתר משתלם לי אשר מציע מידע רחב היקף אודות קופות החולים השונות ומה כל אחת מהן מציעה.

כיצד תבחרו תוכנית מתאימה בקופת החולים?

חשוב מאוד לדעת כי בחירת קופת החולים אליה מבקשים לעבור לא תהווה את ההחלטה היחידה שיש לבצע וזאת מכיוון שבשלב הבא יהיה צורך לבחור תוכנית ביטוח משלים רלוונטית ונכונה. בכל קופת חולים יש שמות אחרים לתוכניות הביטוח וכן גם הכיסויים יכולים להשתנות. חשוב מאוד להתמקד בעלות החודשית וביחס של העלות מול התועל. לאור כל המידע המדובר יש לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה.

 

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית