איך ניתן להקל על כאבי ברכיים?

האדם המודרני פעמים רבות חי חיים מלאים בלחץ, עומס ודאגות. אנחנו הפכנו כל כך עסוקים, בניסיון להספיק כל כך הרבה דברים, עד שלא פעם, גם מי שסובלים מכאבים עזים לא פונים לקבל עזרה מקצועית. חשוב לדעת, גם לרפואה המערבית וגם לעולם הרפואה המשלימה, יש הרבה כלים היכולים לעזור לכם להרגיש טוב יותר.

כאבים בברכיים זו לא רק הבעיה שלכם. הרשו לנו לסבר את אוזנכם ולעדכן אתכם כי רבים באוכלוסיה עתידים לסבול מכאבים בברכיים בשלב זה או אחר של החיים. החלק הארי של הסובלים מכאבים מהסוג הזה, הם מי שגילם עומד על ארבעים ומעלה. אבל הם ממש לא היחידים. במאמר הבא ננסה להסביר מה הגורמים לכאבים מהסוג הזה ואיך אפשר לעזור לכל אחד, גם באמצעות רפואה משלימה וגם במתן מענה מבית היוצר של הרפואה המערבית. אנחנו מתחילים עכשיו.

מה הגורמים לכאבים מהסוג הזה והקדמה קצרה

הגוף שלנו עומד בראש ובראשונה על בסיס השלד, אשר עשוי עצמות ובניהן מפרקים. המפרקים ממוקמים בנקודות קריטיות ובלעדיהם לא היינו יכולים לעשות דבר. מפרקי הידיים מאפשרים לנו לעבוד על המחשב, להכין אוכל או לקרוא ספר. מפרק הצוואר מאפשר לנו להסיט את המבט ממקום למקום, מפרק הירך עוזר לנו לשבת וכמובן, הברך, היא אחד המפרקים המשמעותיים ביותר בגופינו. הברך היא המקום בו נפגשות עצם הירך והשוק, שם הרגל יכולה להתקפל או להתיישר בהתאם לצורך. משום שהברך ממוקמת בנקודה אסטרטגית, היא משמשת גם בתור בולם זעזועים. כלומר, עם כל קפיצה, הליכה או ריצה, הגוף מקבל סוג של זעזוע במגע עם הקרקע וזה עובר לגוף בגלים משתנים. הברך נמצאת שם כדי לרכך את אותם זעזועים ולשמור עלינו יציבים כל הזמן.

הרבה פעמים כאבי ברכיים יגרמו כתוצאה מעומס רב על הברך ממחלה ודלקת במפרק. למשל, אנשים מבוגרים בדרך כלל מדווחים על כאבי בירכיים בשיעור גבוה יותר, פשוט כי לאורך השנים המפרק נשחק. הדבר נכון גם עבור מי שמקיימים אורח חיים ספורטיבי בעצימות גבוהה. כדי לטפל בבעיה אנחנו צריכים לתת אבחון מדויק ולהבין מה הכלים העומדים לרשותינו כדי לעזור.

על רפואה אלטרנטיבית וטיפול בכאבים

לפני שנצלול לעבודה של רופא מערבי בעניין הזה, אנחנו רוצים להגיד כמה מילים על התפקיד של הרפואה המשלימה. בסוף, הרפואה המערבית יכולה לפתור בעיות ולתת מזור למחלות להן לא היו פתרונות בעבר. אבל הרפואה המערבית בדרך כלל לא יודעת לתת מענה ממושך לאורך זמן. לדוגמא, אם אנחנו יודעים כי כאבי בירכיים נגרמו בעקבות מחלה אוטואימונית ודלקת במפרקים, יכול להיות כי אפשר לטפל בבעיה באמצעות תזונה מאוזנת, שתיה מרובה וכן הלאה. ישנם מקרים בהם דלקת במפרקים היא עוד סימפטום נוסף לכאבים אחרים בגוף, אשר אפשר לנסות להבין מה הגורם להתפרצות של כל אלו יחד. בין אם מדובר על רפואה סינית, איורוודה או הומואופטיה, המטרה בסופו של דבר, היא לנסות להבין מדוע הגוף נמצא בסבל ומה אפשר לעשות כדי להקל עליו. אגב, הרבה פעמים אפשר להיעזר בפתרונות מעולם הרפואה המשלימה כחלק מתהליך הטיפול המלא.

למה חשוב לפנות לאיש מקצוע

כאמור, אנשים עסוקים נוטים פשוט להזניח את הטיפול בגוף ולדחות את המשימה הזו למועד מאוחר יותר בתאריך לא ידוע. אבל פעמים רבות ההזנחה לא תפטור את הבעיה, אלא להיפך, זו יכולה אפילו להחמיר. במקרה הזה, תמיד טוב להיוועץ ברופא מקצועי, אורתופד מומחה. זאת כדי לנסות להבין מה הגורמים לכאב, לעשות צילום במידת הצורך ולנסות להגיע לשורש העניין. לעיתים, אפשר לפתור כאבים משמעותיים באמצעות איזון תרופתי או שימוש בתרגילים מעולם הפיזיותרפיה. במקרים אחרים, הרי שרק ניתוח יכול לפתור את הבעיה במלואה. העיקר הוא לא להמתין ופשוט לבקש עזרה. יש מי שנמצאים כאן עבורכם.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית