אילו טיפולים אלטרנטיביים יכולים לחזק את השיניים?

ישנן דרכים רבות לחזק את השיניים, אך חשוב להתייעץ תחילה עם רופא שיניים לפני שמתחילים כל טיפול חדש. בין אם מדובר על טיפול אלטרנטיבי או רפואי מסורתי, השתדלו תמיד לערב בכך את רופא השיניים שלכם לקבלת עצות והנחיות להמשך טיפול מקיף.

ישנם טיפולים אלטרנטיביים רבים שיכולים לעזור לחיזוק השיניים, כאשר טיפולים אלו יכולים לכלול תוספי ויטמין D ופרוביוטיקה, אבל לא קיים תחליף לרפואת שיניים מסורתית. ובכל זאת, אם אתם מעוניינים להתנסות בכמה טיפולים טבעיים לכאבי שיניים, תוכלו לנסות להיעזר בחלק מהשיטות הנפוצות. לאתר של ד"ר שיין לחצו כאן כעת.

 

חלק מהטיפולים האלטרנטיביים לבריאות שיניים

שוקלים לנסות לחזק את השיניים בדרכים אלטרנטיביות? ובכן, בעוד שחלק מהאנשים משתמשים בשיטות הכוללות שימוש בשום, סודה לשתייה, שטיפת פה עם מי מלח, ציפורן (התבלין), כורכום ואפילו מיץ חמוציות טבעי, אחרים מעדיפים להסתייע במרפאת השיניים.

לא מתפקידנו להגיד לכם כיצד לשמור על בריאותכם, אבל כן נגיד לכם שההמלצה הכי חמה היא לבקר במרפאת השיניים לפחות אחת לחצי שנה. אם אתם מוצאים אפקטיביות בטיפולים אלטרנטיביים, מה טוב. אם אתם מעדיפים בדיקה יסודית של רופא שיניים, טוב יותר.

 

הקשר בין תוספי תזונה לבין בריאות השיניים

באופן כללי, ויטמין D הוא חומר מזין שנחקר בעקבות הפוטנציאל שלו לשפר את בריאות השיניים והרווחה הכללית של אנשים. נטען שהוא מפחית את הסיכון לחורים ומחלות חניכיים וכן משפר את צפיפות העצם. זאת, בעוד שנטען גם כי שימוש בוויטמין זה כולל שיפור ההגנה הטבעית של הגוף מפני חורים, הפחתת דלקות וחיזוק השיניים והעצמות.

כדאי לדעת, במחקרים רבים נטען כי ויטמין D חיוני לשמירה על בריאות שיניים מכיוון שהוא מסייע בספיגת סידן בגוף ומסייע במניעת עששת. כמו כן, מחקרים אלו טוענים שיש לו גם תכונות אנטי-מיקרוביאליות המסייעות להילחם בחיידקים בפה. חיידקים אלו, שעלולים להוביל לחורים או למחלות חניכיים, עשויים להיקטל ע”י צריכה נכונה של ויטמין די.

חשוב לזכור, ישנם גם גורמים נוספים ורבים המשפיעים על בריאות הפה של האדם, לכן חשוב להתייעץ עם רופא שיניים לגבי התוספים הטובים ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלכם. בסופו של דבר, מעבר ללקיחה של תוספי תזונה, על מנת לשמור על בריאות השיניים והחניכיים, חשוב לצרוך מזונות עשירים בחומרים מזינים כמו ויטמינים ומינרלים.

 

טיפולים אלטרנטיביים מהווים חלופה לרופא שיניים?

טיפולים אלטרנטיביים הופכים פופולריים יותר ויותר עם השנים, אבל הם בהחלט לא מהווים חלופה לטיפול המסורתי במרפאת השיניים. יש הרבה ויכוחים על יעילותם של טיפולים אלטרנטיביים. יש אנשים שהצליחו איתם, בעוד שאחרים פחות, ויש אנשים שבכלל לא מוכנים לשמוע על אלו.

אנשים רבים פונים לשיטות כמו דיקור או תרופות צמחיות, מכיוון שאלו שיטות טיפול זולות יותר ולפעמים עובדות טוב ברמה הנקודתית-זמנית. אבל, אם אתם צריכים לטפל בבעיה מהשורש שלה, תרתי משמע, אתם תצטרכו כנראה רופא שיניים.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית