האם גם רופא במרפאה פרטית חייב בדוח שנתי?

עולם הרפואה הפרטית מתפתח במהירות גבוהה וכמו שבמקצועות רבים אחרים אנשים נוטים להימשך לעבודה כעצמאיים, אז גם בתחום זה הטרנד מוביל. רבים בוחרים לפתוח קליניקות פרטיות ומרפאות לטיפול אלטרנטיבי או מסורתי, שהגמול הכספי שבעבודה כזו הנו גבוה. עם זאת, כדי לנהל מרפאה מוצלחת יש לפעול על פי כמה כללים בסיסיים במטרה שהעסק לא יקלע למצוקות רק בשל ניהול לא מטיב. אז מה כדאי לדעת על הגשת דוח שנתי וכיצד ניתן לעשות שימוש בטכנולוגיה כדי לשפר את ניהול העסק? כל התשובות בהמשך.

 

ניהול מרפאה פרטית

ניהול מרפאה פרטית או כמו שבימנו קוראים לה – קליניקה, אינו דבר של מה בכך. גם ובמיוחד כאשר מדובר על אדם אחד שמספק את השירות ומבצע את הטיפולים, כמו שנהוג בהרבה מקצועות רפואה אלטרנטיביים. צריך לקחת בחשבון נושאים רבים ובהם את ניהול התורים, יש לקחת בחשבון את פתיחת המקום, דאגה לניהול היומן והתזכורות ללקוחות. יש לקחת בחשבון את ניקיון המקום ואם יש עובדים שונים אז מי דואג להם לימי החופש ומי מקבל את האנשים בכניסה למקום.

העצה הטובה ביותר עבור מי שמבקש לנהל מרפאה אלטרנטיבית היא לעשות שימוש בשירות של מזכירות מקצועית כעובד או עובדת שכירים או אפילו במיקור חוץ. כיום ישנם שירותי משרד מרחוק שיכולים לעשות סדר כמעט בכל הנושאים – תיאום מול בעלי מקצוע, תזכורות וניהול יומן אישי, הקפדה על נושאים הקשורים להנהלת החשבונות השוטפת, הצגת המחירים, ביצוע פעולות גבייה ועוד.

פעמים רבות ניתן לראות כיצד ניהול המרפאה כולל גם תפקידים נוספים כמו ניהול הסושיאל של המרפאה. אדם אחד לא יכול לעשות הכול, לכן ניתן להוציא למיקור חוץ נושאים כאלו כאשר היום ישנן אפשרויות רבות לקבלת השירות גם במינונים נמוכים ובעלויות משתלמות במיוחד.

 

ניהול פיננסי של מרפאה

כמו בכל עסק – ניהול פיננסי נבון הוא זה שיקבע האם העסק מצליח או לא. אמנם מדובר בתחום פשוט – מטופל זקוק לטיפול ויש איש או אשת מקצוע שיכולים לסייע לו מקצועית בכך, יחסי הגומלין ביניהם צריכים להיות מתועדים, התיעוד חייב להיות מתורגם בצורה מתאימה לרשויות המס וכאן נכנסים לתמונה אנשי מקצוע נוספים כגון מנהלי חשבונות ורואי חשבון.

הניהול הפיננסי קריטי – יש לדווח בכל חודשיים למע"מ אודות ההכנסות וההוצאות של המרפאה ויש לתעד את כולם באופן מדויק ולהגישם כדי לקבל עבור חלק מההוצאות החזר. יש לשלם בזמן את המקדמות לביטוח הלאומי ויש להקפיד על ניהול תקין של הכספים, כולל תשומת לב לנושאים שונים של עליה או ירידה בהכנסות. כיום ישנן אפליקציות בהן ניתן לעשות שימוש ובכך לחסוך את השירות, אפליקציות אלה יכולות לספק שירות של הוצאת חשבונית, הוצאת קבלה ובניית דוח שנתי בקלות מתוך הנתונים שהצטברו באפליקציה.

 

טיפים לניהול מרפאה

לצד כל החובות הללו, לבעלי העסק העצמאי אפשרות רבה להתרחב ולהעסיק עוד עובדים, ליהנות מחופש פעולה גדול ומבחירה חופשית של זמני עבודה והדבר מתאים מאוד לעולם העבודה האינטנסיבי של היום בו כולם רוצים איזון עבודה בית.

מי שרוצה לנהל את החשבונות בצורה שוטפת וקלה במהלך החודש יוכל לעשות זאת באמצעות אפליקציה, וניתן גם לשכור שירות של רואה חשבון עבור הגשת דוח שנתי בלבד. ניתן לעשות שימוש באפליקציות לזימון תורים וחזרה ללידים, ניתן לעשות שימוש באפליקציות עיצוב שונות כדי ליצור באנרים ולהשתמש בפרילאנסים מתחום הכתיבה כדי ליהנות מפוסטים מדויקים ברשתות החברתיות

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית