האם טיפול בדורבנים קשור לרפואה אלטרנטיבית

טיפול בגלי הלם הוא סוג של טיפול המשתמש בגלי קול כדי לעזור בתהליך הריפוי. גלי הלם הם סוג של גלים אקוסטיים המתפשטים דרך תווך נוזלי. הם קשורים להעברת אנרגיה ומומנטום. גלי הלם יכולים להיווצר באוויר, מים או חומרים אחרים. טיפול בגלי הלם הוא שיטה חדשה לטיפול בנשירת שיער. הוא משתמש בגלי קול כדי לעורר את הקרקפת לייצר יותר זקיקי שיער ולקדם צמיחת שיער. הטיפול נמצא בשימוש על ידי רופאי עור ומנתחים קוסמטיים אשר השתמשו בו בחולים עם סוגים שונים של התקרחות. ההליך משתמש בגלי קול המייצרים רעידות ברמה נמוכה על הקרקפת אשר מעוררים את הייצור של זקיקי שיער חדשים, אשר צומחים לשיער בריאות לאורך זמן.

טיפול בגלי הלם הוא דרך חדשה לטיפול בחולים שחוו אירוע טראומטי. הטיפול עושה שימוש בגלי קול להמרצת הגוף והפגת מתחים. הוכח כיעיל בהפחתת חרדה ושיפור איכות השינה. טיפול זה זמין רק בבתי חולים שהצטיידו בטכנולוגיה, שבדרך כלל מצויה בבתי חולים צבאיים.

טיפול בדורבנים

טיפול בדורבנים בגלי הלם הוא טיפול לאוסטאוארתריטיס. טיפול זה מבוצע באמצעות מכשיר המחולל זעזועים קלים למפרק הפגוע. גלי הלם משמשים לפירוק ולשחרר את הסחוס במפרק, מה שעוזר להפחית כאב ודלקת. המכשיר מפעיל זעזועים קטנים של חשמל על המפרק, מה שממריץ צמיחת סחוס חדש. למרות שהליך זה קיים כבר עשרות שנים, הוא הפך לפופולרי רק לאחרונה. גלי הלם יכולים לשמש להרוג דורבנים וחיות אחרות המותקפות על ידי טורפים. גלי הלם משמשים גם במגוון מצבים אחרים, כמו בנייה והריסה.

לדורבנים יש מנגנון הגנה טבעי הנקרא התקשות נוצה כאשר הם חשים מאוימים. זה גורם לטלמוסים להיות נוקשים ולהתקשות, מה שמקשה על הטורפים לתפוס את החיה. עם זאת, זה יכול גם להוביל לפציעות נוספות עבור הדורבן אם הטורף אינו מסוגל לפרוץ את הנוצה. גלי הלם שימושיים בחיסול דורבנים ובעלי חיים אחרים בעלי מנגנון הגנה דומה מבית הגידול שלהם מבלי לגרום להם פגיעה או כאב נוסף. טיפול בדורבנים בגלי הלם הוא טיפול לאוסטאופורוזיס הקיים בבתי חולים רבים. זה כרוך בשימוש באולטרסאונד בתדירות גבוהה כדי לשבור את העצם ולשחרר את הסידן המאוחסן בעצם. אמנם טיפול זה קיים כבר זמן מה, אך רק לאחרונה הוא הוכח כיעיל. אם אתה סובל מאוסטאופורוזיס, עליך לדבר עם הרופא שלך אם טיפול זה עשוי להתאים לך או לא.

גלי הלם

גלי הלם הם טיפול חדש יחסית לקולמוסים דורבנים. טיפול זה משמש להפחתת הסיכון לזיהום, שהיא בעיה נפוצה עם קולמוסי דורבנים. גלי הלם הם טיפול חלופי לקולמוסים של דורבנים שניתן ליישם במרפאה או בבית. גלי הלם נמצאו יעילים בהפחתת הסיכון לזיהום בעד 89%. טיפולי דורבנים וגלי הלם הופכים יותר ויותר פופולריים מכיוון שהם נתפסים כאופציה בטוחה יותר משיטות מסורתיות כמו ניתוח ואנטיביוטיקה.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית