הקשר בין כורכום לרפואה האלטרנטיבית

יותר ויותר אנשים שומעים על סגולות הכורכום, אבל מהם בעצם יתרונותיו הרבים של הצמח, מהו הצמח הזה שכולם מדברים עליו ואיך הוא משפיע על גופנו? הכנו לך מאמר מקיף עם כל המידע הנחוץ, וגם ארבעה שימושים נפוצים בכורכום.

מהו צמח הכורכום?

כורכום אותו כולנו מכירים כאבקה צהובה בוהקת הוא תבלין המופק מצמח ששמו כורכומה ארוכה. כבר שנים רבות שנעשה שימוש נרחב בתבלין זה על ידי הרפואה הסינית והרפואה ההודית ומייחסים לו תכונות מרפאות רבות. אחד החומרים הפעילים והמרכזיים בכורכום הוא הכורכומין.

יתרונות הכורכום כצמח מרפא

לכורכום יתרונות רבים, הוא מסייע במניעת מחלות ובשיפור העיכול ובשיפור מערכות הגוף. בשל העובדה שמדובר על צמח תבלין, הוא טומן בחובו מעט מאוד תופעות לוואי והוא גם טעים לצריכה. רבים מוצאים בכורכום צמח נהדר כתבלין, והדבר מסייע להם לצרוך אותו בקלות ובהנאה.

השפעות של הכורכום בגוף

לכורכום השפעות חיוביות רבות על הגוף, וכולם מגובים מחקרית. לדוגמה, הכורכום מסייע במניעת סוגי סרטן מסוימים, הוא מסייע להקלה על דלקת פרקים ניוונית ודלקת מפרקים שגרונית, וגם חיידקים שפוגעים בתאים בגוף מחוסלים על ידי הכורכום. הוא מצוין לסוכרת כי יש לו תכונה של ויסות אינסולין והפחתת עמידות לאינסולין, הוא מסייע בחיזוק המערכת החיסונית ושמירה על תקינות הכולסטרול. כמו כן, הכורכום מסייע לשמור על המשקל ולשמירה על המשקל בפני עצמה יתרונות בריאותיים רבים, הוא מסייע גם בריפוי פצעים, מונע מחלות כבד שונות ומסייע במניעת אלצהיימר והוא משפר את העיכול באופן שבו הוא משפיע על כל מערכות הגוף שכן יש לכורכום תכונות של ניקוי רעלים.

4 שימושים נפוצים של הכורכום

אין ספק שכורכום הוא תבלין שתכונותיו הרבות חיוביות וישנן דרכים שונות לצרוך אותו. הדרך המוכרת ביותר אותה אנו מכירים היא כאבקת כורכום אך איך בדיוק ניתן להגדיל משמעותית את צריכת הכורכום ביום יום ואילו שימושים יש לו? להלן ארבעה מהנפוצים: 

שורש כורכום מגורד לתיבול – אמנם זו צורה פחות מוכרת לצריכת כורכום, אך מדובר על אחת מצורות התבלון הנפוצות במטבח החדש. כולם מדברים על הטעם הזה של האומאמי, החוש השישי והלא מוכר שמייחס את עצמו למאכלים ייחודיים או שילובים ייחודיים, ובכן, תוספת שורש הכורכום מספקת את אותו אומאמי ייחודי, זאת במידה ועושים זאת כראוי ובמידה ושורש הכורכום מתאים לתבשיל. 

אבקת כורכום כתבלין – זוהי אולי צורת הצריכה המוכרת ביותר של הכורכום. אבקת הכורכום היא אחד התבלינים הנפוצים במטבח הישראלי אבל לא רק, מדובר על תבלין נפוץ במטבחים רבים ונוכל למצוא אותו מככב במטבח ההודי, הפרסי ועוד מטבחים רבים בארצות מסביב לעולם. מומלץ מאוד לטגן את הכורכום מעט לפני השימוש כדי לתת לטעמים הטובים של התבלין לצאת החוצה, ניתן להוסיף אותו לתבשילים שונים, לעוף, לאורז, למוקפצים שונים ועוד. 

צריכת כורכום טרי – אמנם זה נשמע חריג, אך רבים נוטים לעשות זאת בשל התכונות הטובות של הכורכום. יש שצורכים את הכורכום כאבקה ממש כמו שהיא, ויש ששותים אותה כשהאבקה מהולה במים.

צריכת כורכום בטבליות – יש אנשים שלא אוהבים את טעם הכורכום הטרי או הכורכום בתבלין, ולכן הם צורכים אותו כטבלייה בה אין את הטעם של הכורכום אך כל התכונות הטובות של מנת הכורכום מסייעות לגוף. 

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית