זירוז לידה בצורה טבעית

החיים המודרניים מלמדים אותנו כאילו יש לנו שליטה על כל דבר ועל כל פרט בחיינו. אנחנו יודעות בדיוק מתי נגיש את הפרזנטציה בשבוע הבא, יודעות באיזו שעה לאסוף את הילדים מהחוג או מהגן, אנחנו יודעות לסדר את לוח הזמנים כך שנספיק הכל ונהיה מוכנות לכל תרחיש בזמן. אבל יש עדיין דבר אחד שאנחנו לא בהיכרח יכולות לשלוט עליו. מרגע הכניסה להיריון והביקור אצל הרופא או הרופאה שלכן, את מקבלת תאריך משוער למועד הלידה הצפוי. כמובן, כמו שכולנו יודעות, היריון אורך בערך תשעה חודשים עד ללידה של ילד חדש. אבל, קיימים מקרים בהם הלידה מתאחרת. הנסיבות לאיחור משתנות מפעם לפעם ובדרך כלל התפיסה הרפואית היא לא להתערב ולנסות לזרז את מועד הלידה, אלא אם יש חשש לבריאותו של העובר או לבריאותה של האם. במאמר הבא נדבר על הכלים אותם מעמידה לרשותינו הרפואה האלטרנטיבית בעניין הזה.

כאן המקום לציין כי מטרת המאמר היא להעשיר אתכן בידע נוסף. משום שאנחנו לא מכירות באופן אישי, איננו יכולות להמליץ לכן מה לעשות וכמובן, במידה ואת לא מרגישה טוב או אם עולים בך חששות, הרי שחשוב להיוועץ ברופא הנשים שלכן לקבלת מענה מקצועי המותאם לך באופן אישי.

ישנם שלבים שונים בהם עלול להתרחש עיכוב בלידה

כאשר אנחנו מדברות על זירוז לידה טבעי, אנחנו צריכות קודם כל להבין באילו שלבים נרצה בכלל לעודד את הגוף לזירוז של הלידה, כדי להבין מה המטרות שלנו ומתוך כך לגבש החלטה בנוגע לפתרון הטוב ביותר.

שלב ראשון, השראת לידה:

כאן אנחנו מדברות על סיטואציה בה עדיין אין צירים ונדמה כאילו 'הילד רוצה להישאר בפנים לנצח'. במידה וזה המקרה, הרי שאפשר לקחת צמחי מרפא. חשוב לציין כי אנחנו מדברות על צמחים חזקים וכי השימוש בהם יכול להיעשות בתנאי והתייעצתן עם מומחה לטיפול באמצעות צמחים. הדבר שונה משימוש בשמנים עליהם נדבר בהמשך וכמובן, כדי לשמור על הבריאות שלכן ושל התינוק, הבחירה צריכה להיעשות מתוך היכרות מעמיקה עם הנושא.

שלב שני, זירוז בזמן הלידה ופתיחה של צוואר הרחם:

הרבה פעמים, בעיקר בלידה ראשונה אבל לא רק, הגוף כמו 'נתקע'. לפעמים זו תוצאה של מתח ולחץ ולעיתים הסיבות אחרות. במקרה הזה, אפשר להיעזר בשמנים ארומותרפיים המיועדים לזירוז לידה טבעי ולשחרור. שמנים עם תמצית לבנדר, תפוז, אגוז מוסקט, אשכוליות וכדומה, יכולים לעזור. בדרך כלל ההמלצה היא להשתמש במשהו כמו שלוש או שש טיפות, איתן לעסות את הגב התחתון. את יכולה לבקש מאמא, חברה טובה או בן הזוג, לעסות את הגב בעדינות להקלה גם על הכאבים. אגב, אפשר להניח קצת מהשמן על עצמות הבריח ובכפות הידיים. הריח הטוב גם עוזר בניסיון להקל על הגוף ולשחרר אותו מעט.

שלב שלישי, תקיעות כתוצאה מעייפות וחולשה:

בלידה ארוכה, הגוף מתחיל להתעייף. זו כמובן לא אשמתך, אבל שימוש בשמן אתרי, המבוסס על תמצית תפוז, יכול גם לשפר את מצב הרוח ולחזק את הגוף.

פתרון רביעי, להקל על צוואר הרחם:

לפעמים יש פתיחה אבל הצוואר לא משתף פעולה. תמצית נר הלילה יכולה לעזור במקרה הזה. אפשר למרוח מהשמן בעדינות בצוואר הרחם כדי קצת 'לרכך אותו'.

העיקר הוא לרכוש מוצרים איכותיים

כאמור, ההמלצות המופיעות במאמר הזה לא יכולות להחליף היוועצות ברופא מומחה בזמן אמת. מה שכן אפשר לעשות זה לרכוש את המוצרים הללו ברשת, לפני תאריך הלידה המשוער, לכל מקרה. כמובן, חשוב להקפיד לרכוש מוצרים איכותיים מחברה אמינה, המכירה את התחום היטב ויודעת לספק ללקוחות שלה לא פחות מאשר את הטוב ביותר.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית