חשיבותם של תוספי תזונה

תוסף תזונה הוא כל תכשיר נצרך מעבר למזון הרגיל כדי לספק תוספת חשובה לגוף של ויטמינים, מינרלים וחומצות אשר חסרות לגוף. דיאטות, טרנדים ואורח חיים מהיר גורמים לאנשים רבים בעיות בריאותיות הנעוצות

בתזונה לקויה. תוספי התזונה מאפשרים לגוף לאזן ואף להשלים לגמרי את החוסרים ולאזן את עצמו.

 

כיום השוק מלא תוספי תזונה לכל מטרה. רובנו פונים אל תוספי התזונה מתוך המלצת רופא, המלצת חבר או על דעת עצמנו מבלי לדעת במה מדובר. תוספי התזונה, כאשר נלקחים בצורה הנכונה ובכמות מספקת יכולים לשפר משמעותי את המערכת החיסונית, צריכת האנרגיה ואף לטפל בבעיות בעור הפנים והגוף.

 

אילו תוספי תזונה קיימים בשוק?

לפני שאנו פונים לצרוך תוסף תזונה עלינו לדעת מהי מטרתנו ובמה הוא יכול להועיל לנו. ישנם תוספי תזונה המחייבים בדיקה רפואית לפני כיוון שעודף מהם עלול לפגוע במקום להועיל. נוסף על כך, כאשר אנו בוחרים תוסף תזונה שאינו מתאים לצרכים שלנו לא נראה תוצאות מצב שעלול להוביל לתסכול ובזבוז כסף רב לשווא.

 

מינרלים – מחסור במינרלים יכול להשפיע על גופנו ולהגיע לפגיעה חמורה. המינרלים חיוניים לתהליכים הכימיים הקורים בגופנו, יצירת כדוריות דם ובניית עצמות. ברזל, אבץ, סידן ומגנזיום הם שלושת המינרלים החשובים והנפוצים ביותר בתוספי התזונה.

 

ויטמינים –  את הויטמינים אנחנו צריכים בכמות מזערית ובכל זאת התזונה שלנו לא תמיד מספיקה כדי לקבל את הכמות הרצויה בעיקר כאשר יש קשיים בספיגת הויטמינים. מחזור בויטמינים שונים יכול לגרום לבעיות בריאותיות. הויטמינים הנפוצים הם B12, D, ו C.

 

חומצות שומן וחומצות אמינו – חומצות האמינו הינם אבני הבניין של החלבונים ולכן תוספת שלהם מומלצת בעיקר לספורטאים. חומצות שומן אחראים על שמירה על התאים בגופנו והתחדשותם הטבעית והתקינה הנפוץ בניהם הוא אומגה 3.

 

פרוביוטיקה – גופנו מלא בחיידקים, אבל לפני שאנחנו נגעלים כדאי לדעת שהחיידקים האלה הם חשובים לגופנו. ישנם חיידקים מזיקים הגורמים למחלות הדורשות טיפול באנטיביוטיקה וישנם חיידקים טובים אשר אחראים על פעילות תקינה ובריאה של הגוף. את הפרוביוטיקה לוקחים לרוב כאשר יש שימוש באנטיביוטיקה אשר הורגת גם את החיידקים הטובים או כאשר יש צורך לחיזוק המערכת החיסונית.

 

אנזימים – אנזימים הם תאי חלבונים בגופנו האחראים על פעולות שונות הקשורות בעיקר למערכת העיכול. אנשים הצריכים תוספת באנזימים לרוב הסיבות לצריכתם יהיו בעיות עיכול המתבטאות בגזים, כאבי בטן, עצירות ועוד.

 

היכן אפשר לקנות תוספי תזונה

חנות תוספים ומוצרי טבע היא המקום בו תוכלו למצוא את רוב תוספי התזונה וייעוץ מתאים בצריכתם. בנוסף, תוכלו למצוא תוספי תזונה גם בבתי המרקחת השונים אך שם המגוון יהיה דל ואף לעיתים תתקשו לקבל ייעוץ אישי מתאים. חשוב לציין שתוספי תזונה אינן תרופות ואין לקחת אותם בלי ייעוץ רפואי כאשר ישנם בעיות רפואיות בהן תרצו לטפל.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית