טיפול בחרדה עם NLP- מטפלת ב-NLP משתפת מקרה מהקליניקה

הנתון הבא ידאיג כל הורה, ובצדק.
בשנת 2021 התפרסם מחקר שמדווח על עלייה של כ-33% בקרב נערים ונערות בגילאים 12-17 הסובלים מחרדה.
אני מניחה שהמונח חרדה אינו זר לכם, חרדה מזמן הפכה לנפוצה ומוכרת.

וכל אחד מכיר לפחות אדם אחד שסובל מחרדה, ואני מניחה שגם אתם מכירים.

Credit to Pixabay- Free to use Image

שמי נוגה רטר, יש לי קליניקה מצליחה ב-NLP ודמיון מודרך. אז אם לא הספיקו לכם הנתונים, כ-40% מהמטופלים המגיעים אליי, מבקשים לעבוד על התקפי חרדה. חלקים מטופלים תרופתית בציפרלקס (כדורים פסיכיאטרים לטיפול בחרדות), ללא קבלת תוצאה רצויה. אחרים רוצים להימנע מתלות בכדורים. אבל כולם רוצים לקבל את העצמאות שהחרדה לקחה מהם.

הסיפור אשר יוצג לפניכם מרגש אותי עד מאוד. אני מזמינה אתכם בזמן הקריאה לחשוב על אדם שקרוב אליכם וסובל מהתקפי חרדה. חרדה חברתית, חרדות מתחבורה ציבורית, חרדת נהיגה ולצערי יש עוד סוגי רבים של חרדה פוגעים באיכות החיים.

התקשרה אליי אמא מתוסכלת. שיתפה שבנה בן השבע עשרה, היה נער חברותי ומקובל בתיכון בו הוא לומד ובעל שמחת חיים, עד הופעת התקפי חרדה חוזרים ונשנים לפני מס' חודשים. הוא נטל טיפול תרופתי שנתן מענה רגעי בלבד. בקולה של האם שמעתי את חוסר האונים מול הסבל של בנה.

לשמחתי, למפגש הראשון הוא הגיע מלא באופטימיות, עם אמונה שלמה שהטיפול ישפיע. אימו עשתה הכנה טובה ונתנה לו לדבר עם חבר טוב שהיה בסדרת מפגשים אצלי ועבר שינוי גדול.

כל מטפל יעיד ששיטת השיווק "חבר מביא חבר" יעילה בהרבה על שיווק ברשתות חברתיות. מהסיבה הפשוטה שהאדם מגיע עם אמונה בי ובכלי הטיפולי, בעקבות סיפור הצלחה אליו נחשף מהחבר שהמליץ לו. ואכן כך היה גם הפעם.

המטרה אותה הציב לעצמו הייתה "לישון מחוץ לבית ברגיעה ובביטחון. שהסרעפת תהיה רגועה ושלווה לאורך שעות היום ולתפקד רגיל". אולי זו נראית לכם מטרה מסורבלת אבל בגלל שב-NLP מטרה צריכה להיות מנוסחת באופן חיובי ומפורט, הגענו לניסוח זה.

NLP זו שיטה יעילה להשגת שינוי כגון זה. עבדתי עם עשרות אנשים בנושא חרדה לפניו. לא היה לי צל של ספק שהתהליך יעזור, אבל לא האמנתי שתוך 12 מפגשים בלבד, הוא ידווח על שינוי כה משמעותי.

אני נרגשת לשתף אתכם בתהליך מדהים שזכיתי להיות שותפה לו. בשיחת המשוב, בהתלהבות רבה הוא הצהיר "כל התקפי החרדה הפסיקו! אני הרבה יותר רגוע. נוגה זאת הייתה חוויה מטורפת ומעצימה".

הוא המשיך והסביר שחשוב לו לספר לעולם כמה הטיפול היה טוב. הוא נחשף בסרטון בו העיד על השינוי שעבר, במטרה לאפשר לנערים נוספים להעז לפנות לטיפול. הנה: https://www.youtube.com/watch?v=D58PnTFrt94

בשנות עבודתי בקליניקה, שמעתי סיפורים דומים. עם זאת, ההתרגשות שהייתה בעיניו, הכרת התודה על איכות חייו שחזרה אליו, אילו רגעים שמזכירים לי כמה ה-NLP מדהים, זה הסיפוק שמביא אותי בכל בוקר לקליניקה.

 

אתם וודאי שואלים איך קרה השינוי?

האסטרטגיה בה נקטתי לאורך התהליך הייתה פשוטה.

מיקדתי אותו בעתיד הרצוי. את הדגש שמתי על המטרה שמחייבת אותו להיות ממוקד בעתיד שהוא מאחל לעצמו.

כמו רבים, גם הוא האמין שאם חווה בעבר התקף חרדה, בהכרח יהיו התקפי חרדה גם בעתיד. בדרך כלל באופן שאינו מודע, אנשים עושים השלכה לעתיד על סמך העבר ובכך עושים לעצמם עוול. הסברתי לו שתהליך זה קורה לרבים. שיח זה העלה למודעות שלו את השאלה: "האם בהכרח יהיו לי התקפי חרדה בעתיד?" וזה כשלעצמו כבר עשה שינוי.

בכל מפגש שילבתי טכניקת NLP במטרה לתכנת את המוח שלו בעזרת עבודה עם התת-מודע. תכנות מדויק, מלמד את המוח בזמן טריגר (מונח מקצועי, ל"מתג" שמפעיל את הבעיה, חרדה במקרה זה) להתחבר לרגיעה.

אדם לא יכול להיות בחרדה ובו זמנית רגוע. המשוואה פשוטה, כשירגיש רגוע יותר לכל שעות היום, בהכרח הוא יחווה פחות חרדה.

עוד דבר מעניין, אולי לא חשבתם עליו אבל כעת יראה לכם הגיוני. אדם שמתמודד עם חרדה בדרך כלל מתמקד וחושב על החרדה כל הזמן. מצד אחד הוא מתגעגע ל-"מה שהייתי לפני". ומצד שני, לא זוכר שפעם הוא היה "רגיל" והייתה לו את העצמאות או תחושת ביטחון. מה שעשה פריצת דרך טיפולית עם אותו הנער, הייתה בטכניקה שחיברה אותו לאירוע משמעותי שהתרחש הרבה לפני שהחרדה הופיעה. תחשבו על זה, כמה גאוני להנחות אותו לדבר עם הילד שהיה פעם, הרבה לפני שהבעיה התעוררה. לחוות עם כל החושים את עצמו ללא החרדות וללמוד מה עשה טוב בתקופה הזו.

לאחר ארבע פגישות, הוא דיווח על שינוי ניכר. כעבור חודשיים בלבד! הוא חזר לתפקוד עצמאי. המשכנו את התהליך כדי לוודא שהשינוי מתקבע וישמר בעתיד.

בוקר אחד הוא נכנס לקליניקה והודיעו לי, חגיגית, שאפשר לסיים את הטיפול. על פניו חיוך גדול, קורן ושמח הוא שיתף כמה הטיפול משמעותי. את המילים הבאות אזכור היטב, "המטרה הושגה, נוגה את קולטת".

אז על מי חשבתם בזמן הקריאה? עצמאות, ביטחון ורגיעה – לזה הם זקוקים, והם יכולים להיות מאושרים יותר.

לא משנה אם מדובר בבן או בת, אח או אחות, חבר או חברה, יש ביכולות ה-NLP לעזור להם. אני ממליצה בחום לכל אחד ואחת שתחום הטיפול קרוב לליבו לבדוק את המסלול ללימודי NLP להכשרת מטפלים ולגלות כיצד הוא/היא יוכלו לעזור לאחר. כמובן שתוכלו לפנות גם אלי ולהתייעץ איתי על קבלת טיפול ייעודי קצר מועד ב-NLP לפתרון בעיית חרדה. אשמח לעזור.

 

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית