כל הדרכים להיפטר מהעצירות

עצירות היא לא חוויה קלה בכלל, בלשון המעטה. בסופו של דבר, ישנם אלמנטים רבים בחיי היום, יום שלנו, עליהם אנחנו לא ממש נותנים את הדעת, אלא אם כן אנחנו נתקלים בקשיים. לא במקרה, מערכת העיכול שלנו היא אולי המערכת החשובה ביותר בגופנו. זו המערכת האמונה על הפרדה של אבני הבניין מהמזון אותו אנחנו אוכלים והטמעה של החומרים המזינים במערכת הדם ובמערכות הגוף השונות. עצירות, באנגלית:  Constipation , היא תופעה בה הגוף לא מצליח לשחרר, ביציאות קבועות, צואה אשר תפקידה להוציא את הפסולת מהגוף, כחלק מהפעולה התקינה של מערכת העיכול. יש סיבות רבות להתפתחות של התופעה הזו וכמובן, יש הרבה מאוד מה לעשות, גם אם אתם נמצאים ברגע לא פשוט ומחפשים מענה איכותי. על כך ועוד נדבר בהרחבה במאמר הבא.

כמה מילים על הסימפטומים עצמם

לפני כן נגיד כי לא כאב בטן ישר מוגדר בתור עצירות. בגדול, אנחנו נגדיר את התופעה כזו, במידה והמטופל מדווח על הסימפטומים הבאים:

  • אם המטופל מדווח על פחות משלוש יציאות מסודרות בשבוע
  • אם ישנם דיווחים על מאמץ מוגבר בעת מתן צואה
  • דיווחים על צואה קשה מאוד או כזו היורדת כמו גושים
  • אם יש תחושה כאילו הבטן לא התרוקנה לחלוטין
  • במידה ויש תחושה של נפיחות, כאילו משהו נתקע בבטן ולא יוצא.

מכיוון שיש נסיבות שונות להתפתחות עצירות, אנחנו נראה תסמינים שונים מפעם לפעם. לצורך העניין, מי שסובל מעצירות בעקבות נטילה של תרופות חדשות, הרי שהוא עלול להרגיש בנוסף סחרוחרת, צמרמורות, כאב ראש וכן הלאה. במקרים אחרים, אם העצירות מתפתחת בעקבות תזונה לא מאוזנת או בגלל שינויים באופי החיים, על כך עוד נדבר בהרחבה, הרי שבדרך כלל עצירות תלווה בכאבי בטן תכופים וכן הלאה. כמובן, כדי לתת מענה טיפולי טוב ומקצועי, חשוב להיעזר ברופא המכיר אתכם אישית ויכול לעזור. אנחנו כמובן לא יכולים לתת לכם אבחנה בלי היכרות אישית ואנחנו פה כדי לשתף במידע מקצועי אשר יכול להועיל לכם. במידה ואתם חשים בכאבים תכופים ואם הסימפטומים מתגברים, כדאי לפנות לרופא המשפחה שלכם בדכיפות.

מה עושים כאשר מדובר על עצירות כרונית

בדרך כלל, אם מדובר על עצירות כרונית, הרי שמדובר על תופעה אשר המקור שלה, בדרך כלל, הוא בתזונה לא נכונה ובריאה, היעדר שתיה מספקת והרבה פעמים, מלוות לתופעות הללו גם הימנעות מפעילות גופנית באופן קבוע. לכן, ההמלצה הראשונה תהיה לאכול מזון עשיר בסיבים תזונתיים אשר מעודדים את פעילות המעיים. קטניות יכולות לעודד את פעילות המעיים. ההמלצה היא לא להתחיל עם מזונות קשים לעיכול, למשל כמו שעועית אדומה. אלא, דווקא לפנות לקטניות אחרות. אורז בסמטי יכול להיות נהדר ועבור מי שלא נרתעים ממזונות יוצאי דופן, הרי שקערה עם מש וירקות יכולה להועיל לפעילות המעיים. כמובן, חשוב להקפיד על שתיה מוגברת של מים, בניסיון להקל על פעילות המעיים. אם אתם לא מקיימים פעילות ספורטיבית באופן קבוע, אפשר להתחיל בהליכות של חצי שעה ביום או שחיה בבריכה. בהמשך, אפשר להוסיף פעילויות נוספות, בהתאם לטעם האישי שלכם.

להקפיד על ישיבה נכונה בשירותים

בעולם המערבי אנחנו לא רגילים לכרוע תוך כדי ישיבה בשירותים, אבל באופן טבעי, זו הדרך הטובה ביותר עבורינו, בני האדם, להוציא שתן וצואה. בעידן המודרני, בבית הפרטי שלנו, אפשר להשתמש בשרפרף ולהניח עליו את הרגליים. זה אולי נשמע כמו שינוי פעוט, אבל עבור מי שסובלים מהתופעה, הרי שמדובר על שינוי שיכול לעשות פלאים.

שימוש בתרופות וכיוצא באלו

במקרים מסוימים אפשר כמובן להיעזר באיזון תרופתי. כדאי להיוועץ ברופא המשפחה כאמור וכמובן, כדאי לרכוש את המוצרים דרך בית עסק מקצועי, אשר ניתן לסמוך עליו כי הפתרונות אותם הוא מספק, מאושרים על ידי משרד הבריאות על כל המשתמע מכך.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית