כל מה שרציתם לדעת על חייו של רקדן

חייו של רקדן הם לא פשוטים. בוודאי כשמדובר על רקדן מקצועי שעושה זאת לפרנסתו. בין אם הוא רוקד בלהקות בלט או מחול ובין אם הוא רוקד בלהקות ובסגנונות אחרים. למעשה, חייו של רקדן אינם שונים מהותית מחייו של ספורטאי מקצועי. שניהם עוסקים בפעילות גופנית, וכלי העבודה העיקרי שעומד לרשותם הוא הגוף שלהם.

כל מי שמעוניין לעסוק בתחום הריקוד ולהיות רקדן מקצועי, צריך לדעת שעליו להשקיע הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד משאבים ולהיות מוכן לוותר על "חיים רגילים". רק כך הוא יוכל להתאמן באופן קבוע, לשפר את היכולות שלו ולעמוד בתנאים השונים הנדרשים לשם כך.

במאמר זה אנחנו נציג שורה של נקודות שחשוב לדעת על חייו של רקדן מהיבטים שונים. צריך להדגיש, להבדיל מהרבה מקצועות אחרים שאנחנו מכירים ובדומה למקצועות ספורט, רקדן מקצועי מתחיל את הקריירה שלו בגיל מאוד צעיר, למעשה הוא יתחיל בכך כבר שיהיה ילד או נער צעיר. באופן טבעי זה ישפיע על חייו, על תהליך ההתבגרות שלו ועל האופן בו יחווה את גיל הנעורים.

 

דברים שחשוב לדעת על רקדנים מקצועיים

אימונים ותרגולים – כאמור, בשביל להיות רקדן מקצועי, צריך להתאמן ולתרגל מגיל צעיר, כל הזמן. אומנם עם הזמן רמת הקושי תעלה וכן העצימות תשתנה, אך בשביל להיות רקדן מקצועי צריך להתחיל בגיל צעיר ולנווט את החיים בהתאם. עם הזמן זה ידרוש לא מעט ויתורים, בין אם זה על בילויים עם חברים, יציאות, שינה עד מאוחר וכדומה.

פציעות – בדומה לספורטאים גם רקדנים חווים לא מעט פציעות, חלקן זמניות ואחרות יכולות לגרום לסיום הקריירה.

למשל, כאבים במפשעה שיכולים להיגרם כתוצאה ממתיחה בשריר או מסיבות אחרות. מדובר על כאב מאוד לא נעים שיכול להשפיע על התפקוד היומיומי.

מעבר לפציעה כגון כאבים במפשעה, רקדנים רבים מתמודדים עם פציעות בכתפיים וצוואר, צוואר, שרירי הרגליים ועוד. הפציעות דורשות טיפולים, תהליכי שיקום וכמובן חזרה הדרגתית לאימונים.

תזונה – רקדן מקצועי חייב לשמור על תזונה סדירה. זאת אומרת שעליו להקפיד על תפריט שימנע ממנו לעלות במשקל. בשביל שהוא יוכל לבצע את התנועות השונות בצורה גמישה וחדה, וכן בשביל להיות ייצוגי כשהוא רוקד, אזי שעליו לשמור על תזונה נכונה, ארוחות קבועות ולוותר על לא מעט מטעמים.

שינה – גם כאן, בדומה לספורטאים יש להקפיד על סדר יום קבוע, אשר כולל מנוחה כשלא מתאמנים ושעות שינה סדירות בלילה. זה ידרוש מהרקדן לא לבלות עד מאוחר ולא להתעורר מאוחר. פגיעה בסדר היום תשפיע על היכולת להתאמן בצורה נכונה.

תרגול בבית – מלבד האימונים בסטודיו, עם מאמן, לבד או עם להקה, אזי שצריך גם לתרגל בבית, גם בשביל לשמור על חדות וגם בשביל להימנע מפציעות אפשריות.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית