למה יש בריחת שתן אחרי לידה?

אחת הבעיות הנפוצות ביותר איתם מתמודדים אנשים בחיי היומיום שלהם היא בריחת שתן. זה יכול להיגרם ממספר גורמים, כולל לידה, הזדקנות והריון. נשים רבות סובלות מבריחת שתן עקב לידה או בגלל חולשת שרירי רצפת האגן הקשורה לגיל. למרות זאת, נשים רבות אינן מודעות לכך שיש פתרונות לבעיה זו.

בריחת שתן היא בעיה שכיחה המשפיעה על כ-30 מיליון אמריקאים. זהו מצב בו שלפוחית השתן דולפת או המעי דולף, מה שגורם לתאונה מביכה. אנשים רבים נבוכים מבריחת שתן ולעיתים קרובות נמנעים מלדבר על כך עם ספקי שירותי הבריאות או יקיריהם. ישנם חסמים רבים לדיון במצב זה, כולל חוסר ידע וסטיגמה. ישנם טיפולים רבים לבריחת שתן, כגון ביופידבק ואימון שרירי רצפת האגן, שיכולים לסייע בשיפור התסמינים.

בריחת שתן

בריחת שתן היא מצב הגורם לאובדן שתן. זוהי בעיה נפוצה המשפיעה על אנשים מכל הגילאים והמינים. התסמינים של בריחת שתן יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך התסמינים השכיחים ביותר הם דליפה וחוסר שליטה על תנועות שלפוחית השתן והמעיים. הסיבות השכיחות ביותר לבריחת שתן הן הזדקנות, הריון, לידה, הפרעות נוירולוגיות ותרופות מסוימות. בריחת שתן היא מצב שבו שלפוחית השתן או המעיים אינם יכולים להחזיק את תוכנם. זה יכול לנבוע ממספר גורמים, כולל הזדקנות, הריון והפרעות נוירולוגיות. אנשים עם בריחת שתן עשויים להצטרך ללבוש רפידות או חיתולים כדי להגן על עצמם מלכלוך. הם עשויים גם להזדקק לעזרה עם היגיינה והלבשה.

כאשר אדם חווה בריחת שתן, הוא אינו מסוגל לשלוט בשלפוחית השתן או ביציאות. יש לכך סיבות רבות, מתופעות לוואי של תרופות ועד למחלות נוירולוגיות. הסיבה השכיחה ביותר היא בלוטת ערמונית מוגדלת אצל גברים ותפקוד לקוי של רצפת האגן אצל נשים. בריחת שתן יכולה להיות מאוד מעיקה ומביכה עבור הסובל, בני משפחתו וחבריו. הם עלולים גם להתקשות להשתמש בתחבורה ציבורית או להשתתף באירועים חברתיים בשל המבוכה להרטיב את עצמם במהלך פעילויות אלו. ישנם טיפולים שונים הזמינים לאנשים עם בריחת שתן, לרבות שינויים תזונתיים (כגון הפחתת צריכת קפאין), פיזיותרפיה, תרגילי רצפת אגן ותרופות כגון תרופות אנטיכולינרגיות או הזלפת שלפוחית השתן.

בריחת שתן אחרי לידה

בריחת שתן אחרי לידה היא בעיה גדולה והיא הופכת נפוצה יותר ויותר. ההערכה היא כי בארצות הברית, ישנם למעלה מ-36 מיליון אנשים הסובלים ממצב זה. הבעיה עם בריחת שתן היא שזה יכול להיות מצב מביך מאוד, במיוחד אם אינך מסוגל לשלוט בשלפוחית השתן או ביציאות. אז מה אתה יכול לעשות? אם אתה רוצה להישאר יבש ובטוח, אפשרות אחת היא שימוש ברפידות בריחת שתן. רפידות מיועדות לשימוש בתקופות של בריחת שתן או צואה והן מסייעות לספיגת הנוזל כך שהבגדים שלך לא יירטבו. הם גם שומרים על תחושת יובש על ידי מנדפת לחות מהעור ומספקים שכבת הגנה מפני גירוי בעור הנגרם על ידי שתן או צואה.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית