מהי רפואת שיניים אלטרנטיבית?

אנחנו חיים בעידן יוצא דופן מבחינות רבות. מראשית המהפכה התעשייתית, הנטייה של חלקים גדולים באוכלוסייה הייתה לזנוח את הכלים העתיקים לטיפול בבעיות רפואיות ולהתמקד בפתרונות הרפואיים אשר אמינותם הוכחה על פי עקרונות התפיסה המדעית. דווקא בשנים האחרונות, אנחנו רואים איזו חזרה לאיזון טבעי. מצד אחד, אין ספק כי לרפואה המערבית ישנם פתרונות מסעירים, אשר לא היו בעבר ואלו יכולים במידה רבה להפוך מצילי חיים. מהצד השני, גם לרפואה ההוליסטית, העתיקה, יש מה להגיד על מצב השיניים שלנו. במאמר הבא נדבר על החיבור בין העולם הישן והחדש, בדגש על רפואת שיניים.

ישנם סוגים שונים של רפואה אלטרנטיבית

לפני שנצלול לרפואת שיניים באופן ספציפי, אנחנו רוצים לציין מה שאולי ישמע מוזר לרגע אבל אין נכון ממנו. לא כל מה שמוגדר בתור רפואה 'לא מערבית', הוא אותו הדבר. כלומר, בתוך הסל הזה של רפואה אלטרנטיבית יש לנו פרקטיקות שונות המגיעות אלינו מכל רחבי העולם. בין אם מדובר על רפואה סינית, איורוודה הודית, הואופטיה וכן הלאה, הרי שלכל שיטה יש את העקרונות המנחים שלה ותפיסת העולם שלה. מה שאפשר להגיד בכל זאת על כלל השיטות הללו הוא שכולן מתייחסות אל המטופל כאינדיווידואל. למשל, אם רופא שיניים מערבי נדרש לטפל בדלקת בחניכיים, הרי שבכל פעם הוא יתן את אותו הטיפול. לעומת זאת, רפואה אלטרנטיבית תנסה לשאול מדוע אותו אדם סובל מבעיות חניכיים באופן כרוני והאם זה יכול להיות קשור לדימומים באף או לתחושה של יובש בידיים. זו כמובן דוגמא אחת מיני רבות אבל היא יכולה לספר לנו על ההבדלים בצורות הטיפול. בעוד שבמקרה הראשון, כל המטופלים יהנו מאותו הטיפול בדיוק. הרי שבמקרה השני, הפתרונות והטיפול הרפואי משתנים מפעם לפעם, בהתאם לצרכיו של אותו מטופל.

הרפואה האלטרנטיבית לא יכולה לשנות את מבנה השיניים

כאמור, עם כל הרצון הטוב, הרפואה האלטרנטיבית לא יכולה לתת פתרונות לכל בעיה. מבנה השיניים שלנו זו נגזרת של גורמים שונים, בניהם גנטיים או התנהגותיים. למשל, ילדים מעל גיל ארבע המוצצים אצבע, יכולים לשנות את מבנה קו הלסת העליונה ולהשפיע על כיוון צמיחתן של השיניים הקדמיות. בסוף, הרי שהחיוך שלנו הוא 'כרטיס הביקור שלנו', הוא זה שעוזר לנו להרגיש בנוח והוא זה שיקבע הרבה פעמים, איך נרגיש בסיטואציות חברתיות כאלו ואחרות. אם אתם סובלים ממבנה שיניים שלכם, אם אתם מרגישים כי אתם פשוט לא מסוגלים לחייך כי השיניים 'עקומות' או מכל סיבה אחרת, הרי שבמקרה הזה כדאי לפנות למענה של רופא מערבי. אגב, היום אפשר לתת מענה גם לאנשים מבוגרים, אשר לא רוצים להשתמש במכשירים דנטליים עשויים ברזל, מה שיוצר מראה לא אסתטי בדרך כלל. גשר שקוף מותאם עבור מי שרוצים לעבור תהליך יישור שיניים לכל דבר ועניין, בלי להרגיש לא בנוח עם התהליך לאורך זמן. בדרך כלל, ההתמדה בטיפול היא זו שמשיגה את הוצאות הטובות ביותר. לכן, דעו כי תמיד אפשר להניח על השיניים גשר שקוף ולפתור את הבעיה הזו.

אפשר תמיד לשלב בין השתיים

בסוף, המטרה של כל אנשי הטיפול היא להיטיב עמכם. ההמלצה שלנו היא תמיד לבחור בדרך האמצע. ישנן תרופות מדהימות מעולם הרפואה האלטרנטיבית כדי לתת מענה למחלות וכאבים בשיניים. מהצד השני, הרי שגם כבודה של הרפואה המערבית מונחת במקומה. העיקר הוא לא להסס לבקש עזרה ולהתייעץ עם אנשי המקצוע, שכן הגוף שלכם הוא יקר ערך ועליכם לעשות מה שצריך לעשות כדי להרגיש יותר טוב.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית