מה חשוב לדעת על סוגי גבינות

גבינה מהווה מאכל מאוד פופולארי בקרב לא מעט אנשים. בין אם מדובר על גבינות פשוטות יותר ובין אם מדובר על גבינות יוקרתיות יותר, הרי שמעבר לעובדה שהן משדרגות כל ארוחה, שהטעם שלהן נפלא ושהן פשוט איכותיות, הרי שיש להן לא מעט יתרונות בריאותיים שכן, גבינה מהווה מקור מצוין לחלבון, סידן, ויטמין די, ויטמין סי ועוד. כמובן שכל גבינה מכילה ערכים תזונתיים ספציפיים משלה ועל כן, חשוב לבחון את הערכים התזונתיים על האריזה, טרם רוכשים את הגבינה, במידה ורוצים להבין כיצד היא תתרום לגופכם מבחינה בריאותית.

 

גבינות בישראל- מה צריך לדעת?

בישראל ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי גבינות כיום. ישנן גבינות המתאימות לאנשים המקפידים על אורח חיים בריא שכן הן דלות באחוזי שומן, ישנן גבינות עשירות באחוזי שומן אשר מציעות טעם נפלא לכל אדם שטועם אותן, ישנן גבינות שניתן לבשל איתן מאכלים מסוגים שונים וכאלה שכדאי דווקא לאכול בכריך.

בכל מתכון שבו יש צורך לשלב גבינה כלשהי, חשוב מאוד לבחור אותה בהתאם להרכב המתכון. לא כדאי לשלב גבינות שמנות מידי במתכונים שאמורים להיות דלים ושבהם אמור להיות הרבה ירק. מאידך, אם מדובר על מתכון עשיר למאכל איטלקי, לא פעם גבינות עשירות הן מה שמתאים.

 

סוגי גבינות

בין הגבינות שניתן למצוא כיום:

גבינת קוטג שהיא גבינה דלה בשומן ובפחמימות ועשירה בחלבון ובסידן. מדובר על מרכיבים חיוניים וחשובים ביותר לבריאות שלנו. כמו כן, גבינה זו דלה בקלוריות ובשומן מכל סוג של גבינה אחרת מה שהופך אותה לבחירה הטובה ביותר לאנשים ששומרים על המשקל שלהם ועל הבריאות שלהם.

גבינות נוספות הן גבינות לבנות רכות בעלות אחוזי שומן המשתנים בהתאם לסוג הגבינה. מדובר על גבינות טובות מאוד למריחה וניתן לשלב אותן במגוון כריכים שונים. כמו כן, ניתן לשלב אותן במגוון מאפים שונים, פשטידות המבוססות על גבינה ועוד. חשוב לדעת כי המרקם של הגבינות הללו ישתנה בעיקר בהתאם לאחוזי השומן שיש בהן.

עוד סוג גבינה היא הגבינה הבולגרית שהיא בעלת מרקם פירורי. גם את הגבינה הבולגרית ניתן למצוא באחוזי שומן משתנים והיא מהווה מקור מצוין לחלבון ולסידן. יחד עם זאת, גבינה זאת עשירה בנתרן. הגבינה המדוברת מצוינת כתוספת לסלטים, לכריכים ועוד.

סוג נוסף של גבינות הן הגבינות הצהובות המותכות שבעבר היה ניתן למצוא אותן רק עם אחוזי שומן גבוהים, אך כיום ניתן למצוא אותן גם עם אחוזי שומן נמוכים. כל אדם יכול להנות מגבינה צהובה כיום, גם אם הוא שומר על הבריאות.

ניתן למצוא כיום גם גבינות מיוחדות מאוד כגון: גבינות סקנדינביות, גבינת חלומי, גבינה צפתית, גבינות מסריחות אשר ידועות בצרפת כגבינות מאוד יוקרתיות ועשירות בטעמן ועוד.

אתר המאמרים של ישראל – reader   מציע מגוון רחב של מתכונים עם סוגי גבינות שונים וכן מידע על סוגי גבינות.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית