שתלים דנטליים – כל מה שצריך לדעת

השתלות השיניים הומצאו במהלך שנת 1952 על ידי אורתופד שוודי – ד"ר פר-אינגוואר ברנמרק ומאז ועד היום, עולה השימוש בהשתלות שיניים, בין היתר מאחר ובעידן המודרני שבו אנו חיים הופעתו החיצונית של אדם משפיעה רבות על כל אינטראקציה חברתית אותה הוא מקיים עם הסביבה. למעשה, שיניים שאינן ישרות ואינן יפות למראה יכולות להשפיע בצורה מאוד שלילית על הדימוי העצמי של אדם, הרי כל אחד היה רוצה להראות שיניים יפות, ישרות ומרשימות בעת בה הוא מחייך. אז מתי צריך לערוך השתלה על ידי שתלים דנטליים ומה עליכם לדעת? בכתבה זו החלטנו להסביר לכם על כך.

מה זו בעצם שתלים דנטליים?

בעת בה אנו מדברים על שתלים, חשוב קודם לכן להסביר בדיוק מהי השתלת שיניים. למעשה, מדובר על טיפול רפואי שנועד להחליף שיניים חסרות, כאשר הליך זה עורך שימוש בשתלים שצורתם היא בורג, כאשר אותם שתלים מוחדרים אל עצם הלסת על מנת להחליף את השורש של השן החסרה, כך שיתאפשר להעמיס על גבי הברגים את השן התותבת.

למה שתלים נחשבים קרובים ל"דבר האמיתי"?

עומדים ברשות עצמם – הם ידועים בזכות יכולת העמידות יוצאת הדופן שלהם, זאת בעוד כי הם גם יכולים לעמוד לגמרי בפני עצמם, מבלי שהדבר ישפיע על השיניים הסמוכות להם.

•ציבות – התקנה של השתלים יכולה להבטיח שן חזקה ויציבה, כזו אשר תוכל להחזיק מעמד אפילו לאורך כל החיים במקרים מסוימים.

מקרים בהם כדאי לערוך שימוש של שתלים

בתחום הרפואה הדנטלי, מטרתם העיקרית של שתלים דנטליים היא בעצם להחליף שיניים חסרות וכן גם להחזיר לפה את האסתטיקה ואת התפקוד של השיניים שיחולפו כאחד, זאת בעוד כי חשוב לציין כי קיימים מקרים מסוימים בהם הדבר יהיה כדאי:

  1. השלמה של שן שבורה בודדת
  2. החלפה של מספר שיניים במקביל
  3. החלפה של כל השיניים בלסת

כמו כן, חשוב מאוד לציין כי קיימות שלוש אפשרויות עיקריות באשר להחלפה של שיניים פגועות או חסרות ללא תקנה:

  • שתלי שיניים – שתלי שיניים נתמכים על ידי העצם בלבד, כך שאינם משפיעים על השיניים הטבעיות הממוקמות מסביב להם.
  • גשר קבוע – לפני שעברנו אל שתלים דנטליים בזכות ההתפתחות הכבירה בעולם הרפואי של ימינו, גשר שיניים קבוע היה נחשב לאפשרות השכיחה ביותר כאשר מדובר על שיקום שיניים. אולם, חשוב מאוד להדגיש כי חיסרון מהותי של שיטה זו הוא כי מדובר על שיטה שיש לה תלות רבה בשיניים קיימות שכן, אלו תומכות בגשר.
  • תותבת חלקית או מלאה – כאשר מדובר על שיניים חלופיות, תותבת חלקית או מלאה היא בעצם האפשרות הזולה ביותר, אם כי חשוב מאוד לציין שמדובר על אפשרות לא נוחה כלל עקב היותה דורשת שימוש בהתקן אשר נשלף מהפה. יתר על כן, חשוב להדגיש כי שיניים תותבות עשויות להשפיע על בלוטות הטעם ובכך בעצם לפגוע משמעותית בחווית האכילה של אלו שהתקינו אותן.

שורה תחתונה

שתלים  הפכו לאפשרות פופולרית במיוחד בשנים האחרונות, בין היתר בזכות היתרונות הרבים הטמונים בשיטת התקנה זו. אולם, חשוב מאוד לציין כי על מנת שתוכלו לנצל את כל היתרונות הטמונים בדבר, עליכם לבחור רופא מומחה מנוסה שידע כיצד לסייע לכם נכון, רופא כדוגמת ד"ר פורמון. על כן, במידה ואתם רוצים לבצע התקנה של שתלים דנטליים או לחילופין, זקוקים לייעוץ מצד מומחה בעל ניסיון מעמיק בתחום הרפואה הדנטלית – עליכם לפנות אל ד"ר פורמון עוד היום.

שתלים דנטליים

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית