תוספי תזונה מומלצים לספורטאים

קיימים כיום סוגים שונים של תוספי תזונה אשר מיועדים לספורטאים מקצועיים. במאמר זה נסקור את התוספים הבולטים ביותר ונסייע לכם להבין מתי כדאי להשתמש בכל תוסף ותוסף.

מה הם תוספי תזונה?

תוספי תזונה הם מוצרים אשר נמכרים בצורה של כמוסות, משקאות או טבליות. תוספים אלו מכילים בדרך כלל שלל ויטמינים ומינראליים חיוניים אשר מספקים לגוף חומרים חיוניים אשר עוזרים לא פעם בטיפול בבעיות עיכול, הפחתת הסיכוי למחלות שונות ואיזון של הגוף.

מה היתרונות של תוספי תזונה?

לתוספי מזון יש מספר יתרונות מרכזיים: הם יכולים לסייע בטיפול בדלקות, זיהומים, רמות גבוהות של סוכר או כולסטרול ובאופן כללי חיזוק של המערכת החיסונית.

תוספי תזונה לספורטאים מקצועיים

להלן רשימה של תוספי מזון לספורטאים, כולל הסבר על כל אחד מהתוספים המרכזיים:

כורכום C3: מגיע בדרך כלל בצורת קפליות המכילות מיצוי כורכום. הכורכום עוזר בשיפור היכולות של הספורטאי ומסייע גם בהתמודדות עם דלקות אשר עשויות להיגרם בשל אימון אירובי ארוך ואינטנסיבי. המוצר נפוץ מאוד בקרב ספורטאים וזאת מאחר והכורכומין ידוע גם בשל היכולת שלו בהפחתה של עוצמת הכאב והפגיעה של השריר.

אבקת קראטין: תוסף פופלארי מאוד בקרב מתאמנים אשר נועד לסייע בעלייה במסת שריר ושיפור של הכוח. באמצעות תוסף זה ניתן להעלות את קצב ייצור האנרגיה, מה שתורם רבות לשיפור הביצועים במהלך האימון בחדר הכושר. בנוסף, אבקת קראטין יכולה לעזור בהתאוששות מהירה ובהגדלת נפח השרירים.

מרפה שרירים: מוצר המגיע בדרך כלל במארז של 4 בקבוקונים. יש לגרגר את תכולת הבקבוק ולבלוע. מרפה השרירים עוזר בעיכוב של התכווצויות השריר ומכיל מגנזיום, חומצה אצטית וחומרים נוספים. מרפה שרירים עוזר לתפקוד התקין של השרירים ולכן הוא נחשב לתוסף נפוץ בקרב ספורטאים בענפי ספורט שונים.

שוט קפאין: כן כן, שמעתם נכון. תוסף מזון זה נועד לשיפור של הערנות והריכוז ומומלץ לצרוך אותו כשעה לפני המאמץ מאחר והשפעתו יכולה להימשך לפרק זמן של מספר שעות. אגב, תוסף זה אינו נועד רק לספורטאים אלא הוא נצרך גם על ידי כל אדם אשר מעוניין לשפר את הקשב והריכוז שלו במהלך העבודה, הלימודים או כל סיטואציה יומיומית אחרת.

לסיכום, קיימים סוגים שונים של תוספי תזונה לספורטאים, כאשר חלק גדול מתוספים אלו נצרך גם על ידי אנשים אשר אינם עוסקים בספורט על בסיס קבוע ופשוט מעוניינים לשפר את היכולות השונות כמו למשל קשב וריכוז או איזון של הגוף. תוספי המזון נמצאו מעולים גם במניעת מחלות ובעיות שונות אך מומלץ להקפיד על צריכה בכמות מתאימה, בהתאם להוראות הצרכן. לפני השימוש בתוסף, יש לקרוא את עלון המידע וגם להתייעץ עם גורם מקצועי מתאים: רופא, רוקח או תזונאי.

למידע נוסף על תוספי מזון ורכישת מוצרי ספורט, בקרו עוד היום בחנות הספורט פודיום.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית