הריון מרובה עוברים – רפואה משלימה לכאבים

הריון מרובה עוברים - רפואה משלימה לכאביםהריון מרובה עוברים עשוי להיות מלווה בתסמיני כאב וחוסר נוחות. מאמר זה מפרט מספר טיפים להתמודדות עם בעיות אלו במהלך ההיריון, בשילוב עם טיפולים אלטרנטיביים יעילים.

כאבי בטן

כדי להקל על כאבים או התכווצויות חמורים הנובעים ממתיחת שרירי הבטן, מומלץ לנוח באמבטיה חמה או להתקלח במים חמים. פעילות גופנית קבועה תחזק את שרירי הבטן.

שמרי על עצמך והימנעי מתרגילים בשכיבה על הגב במשך יותר ממספר דקות בכל פעם לאחר השליש הראשון, שכן תרגילים אלו עלולים להפחית את זרימת הדם אל העובר המתפתח.

כאבי גב

הקפידי על שליטה במשקל עם תזונה נכונה ופעילות גופנית הימנעי מנטילת משככי כאבים, אלא אם כן הכאבים חמורים. לחלופין, הניחי כרית חימום מתחת לגב על מנת להקל את הכאב. תרגילים מיוחדים לחיזוק שרירי הבטן מסייעים אף הם להפחתת כאבי הגב.

השתמשי במחוך הריון או תחבושת אלסטית לתמיכה בבטן. נעלי נעליים נוחות או נעליים המיועדות לנשים הרות, והימנעי מעקבים גבוהים.

אל תעמדי למשך פרקי זמן ארוכים. השינה צריכה להיות על מזרן קשה, בשכיבה על הצד עם כרית בין הרגליים על מנת להקל את כאבי הגב.

דלקת שלפוחית השתן

אם את מפתחת גירוי בשלפוחית השתן, כגון תחושת צריבה מתמשכת במהלך מתן שתן, התייעצי עם הרופא לגבי טיפול מתאים. דלקות בשלפוחית השתן בהריונות מרובי עוברים שכיחות ומסוכנות יותר מאשר בקרב נשים עם הריונות רגילים.

דלקות אלו מופעלות כתוצאה מקיום יחסי מין. הקפידי לרוקן את השלפוחית מיד לאחר קיום יחסי מין ועקבי אחר תסמינים חריגים. שתי מיץ חמוציות פעמיים ביום למניעת דלקות בדרכי השתן.

צרבת

הימנעי מארוחות כבדות חריפות, שומניות, מתקתקות ומאכלים חומציים. הקפידי על תזונה תפלה, עשירה בסיבים, שתי הרבה נוזלים ובצעי פעילות גופנית יומית. ארוחות קטנות ותכופות מפחיתות חלק מתסמיני הכאב.

אין לשכב מיד לאחר הארוחה, אלא להרים מעט את ראש המיטה עם תמיכה יציבה כגון קוביות עץ. נוגדי חומצה מועילים לצרבת.

טחורים

עלולים להתפתח בשל הדם המוגבר המצטבר בגוף במהלך הריון מרובה עוברים, בשילוב עם הלחץ המוגבר על כלי הדם באגן הירכיים. טחורים נעלמים לאחר הלידה, אך במהלך ההיריון הקפידי על תזונה עתירת סיבים לשמירת צואה רכה, שתי הרבה מים ואל תתאמצי במהלך פעולת מעיים.

על מנת להקל על הכאב, שבי באמבטיה חמימה או הניחי שקית קרח ספוגה במטלית. תרגילי קיגל, שנועדו לחיזוק שרירי האגן, משפרים את הזרימה באזור. גם הרמת הרגליים למעלה תסייע.

הימנעי מהרמת משאות כבדים – ובמיוחד הימנעי מהרמת ילדים. כופפי ברכיים, שמרי על הגב ישר ככל הניתן, אחזי בחפץ או בילד קרוב לגופך, והרימי את עצמך לאט.

עיסוי על כיסא – שבי על כסא ישר, מול החלק האחורי. רכני קדימה, על גב הכיסא, עם הראש מונח על זרועות שלובות. בצעי תנועות עיסוי ארוכות בצידי הגוף, כפי מעלה והחוצה לשחרור הלחץ מהגב התחתון. הימנעי מעיסוי עמוד השדרה.

חוסר נוחות בחזה – לבשי חזייה המעניקה תמיכה נאותה לחמזה המוגדל. אם השדיים דולפות, השתמשי ברפידות הנקה בחזייה. הימנעי מגירוי החזה.

כאבי ראשודאי שאת נחה מספיק, אכלי באופן סדיר ושתי שש או יותר כוסות מים ביום. הימנעי מאספירין או משככי כאבים אחרים ללא מרשם. במקומם, הקפידי על תרגול שיטות להפחתת מתח כגון יוגה או מדיטציה, או שכבי באמבטיה עם חבילה קרה על המצח.

אולי יעניין אותך גם:

דולה – איתך יד ביד עד הלידה

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית