איך מטפלים בעקיצות?

איך מטפלים בעקיצות?עקיצות של חרקים ומזיקים שונים הם בהחלט לא דבר נעים. לעיתים, העקיצות גורמות לתחושה לא נעימה של גירוד, אולם לעיתים גם נוצרת בגוף תגובה של אלרגיה חריפה. הגירוד עצמו בהחלט יכול להיות מעיק ומציק וגם להביא להיווצרות פצעים ודימום. ישנם אנשים שמפתחים גם תופעות נוספות, קשות יותר, כגון עליה בחום הגוף וכאבי ראש.

על מנת להתגונן מפני העקיצות וכדרך לטפל בעקיצות ניתן לנקוט בשיטות שונות. למי שמעדיף להפחית בשימוש בכל מיני משחות שכוללות חומרים פעילים מעובדים, ישנה אפשרות טבעית יותר, בטוחה ומומלצת. אפשרות זו כוללת למעשה טכניקות שונות של רפואה אלטרנטיבית שעוזרות הן במניעה והן בטיפול.

דוחה חקרים טבעי

לפני שנראה מה ניתן לעשות בכדי לטפל במי שנעקץ על ידי חרקים שונים, עכבישים, דבורים, צרעות וכיוצא באלה, כדאי לדעת שיש לא מעט דרכים טבעיות שיכולות להרחיק את החרקים מהסביבה. מי שלא רוצה למרוח משחות שונות, שאינן תמיד נעימות, יוכל בהחלט לעשות שימוש בצמח מעניין שנקרא פיגם.

ייחודו של הפיגם נובע מכך שיש הסבר מדעי ברור לאופן שבו הוא מרחיק חרקים עוקצניים. כחלק ממערכת ההגנה הטבעית שלו מפיק צמח זה שמנים אתריים שנועדו להרחיק ממנו חרקים. בבית אין צורך להפיק את השמנים מצמח זה (יש די והותר שמנים אתריים שניתנים לרכישה). כל מה שצריך לעשות הוא לשתול כמה ענפים באדנית. ישנה אפשרות לחלוט כמה מעלי הצמח לצורך מריחה על העור במידה וזקוקים לפתרון מחוץ לבית.

שיטה נוספת שיכולה להועיל היא שימוש בשום. בחלק משיטות הרפואה העממית בעולם טוענים שריחו של השום שנודף מנקבוביות העור לאחר האכילה מרחיק את החרקים העוקצים.

השימוש בשמנים אתריים

למרות אמצעי הגנה שונים, בין אם טבעיים ובין אם לאו, קשה למנוע את העקיצות במאת האחוזים. לכן, חשוב מאוד  לדעת שגם כאשר נעקצים, יש פתרונות טבעיים. בין הפתרונות החשובים ביותר נציין את השמנים האתריים. שמנים אלה מצוינים להרגעה ולקירור המקום. אלה הם שמנים שמופקים רובים ככולם ממקורות צמחיים. את השמנים הללו מפיקים באמצעות פעולת זיקוק, בלחץ או בדרכים נוספות.

בין השמנים הפופולריים והידועים בכל רחבי העולם לטיפול בעקיצות ניתן למצוא את האלוורה. יש בנמצא ג'ל למריחה, אך יש גם כאלה שמגדלים את הצמח בבית להכנת חליטות למריחה. גם צמחים נוספים ובהם מליסה, לבנדר ועוד.

לקרר את הגוף

מלבד שימוש בשמנים טבעיים להרגעה ישנן שיטות טבעיות נוספות שנועדו לספק הקלה ורגיעה לאחר שנעקצים. על פי מומחי הרפואה הסיניים המסורתיים, כתוצאה מעקיצות של חרקים ושל מזיקים שונים חלה עליה בחום הפנימי של הגוף. את החום הזה לא תמיד ניתן לאבחן במדחום רגיל שכן יש לכך קשר לזרימת האנרגיה הסמויה בגוף.

על פי הרפואה הסינית, אנשים בעלי טבע של חום גוף גבוה יסבלו יותר מההשלכות של העקיצות. על כל פנים, במקרה של עקיצה כדאי לאכול מאכלים קרים, שמסייעים לגוף להתמודד עם האפקט, עם הדלקת ועם הגירוד וגם לקצר את זמן ההחלמה. גם הסינים ממליצים על צמחי מרפא טבעיים כדרך למניעה וגם לריפוי.

דיקור נגד עקיצות

עובדה מעניינת היא שעל פי הרפואה המסורתית, קיים שימוש רפואי לעקיצות דבורים. עם זאת, אין להמליץ על כך ללא ליווי מסודר. יתירה מכך, עקיצות של חרקים שונים עשויים להביא לתגובה גופנית קשה, עד כדי אובדן הכרה ופרכוסים. אמנם אלה הם מצבים נדירים שמחייבים פניה לחדר מיון, אולם במקרים בחומרה בינונית ניתן לטפל על ידי שיטות כגון דיקור סיני, לזירוז ההחלמה וחיזוק הגוף.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית