טיפול מיידי – מה מעביר צרבת

טיפול מיידי – מה מעביר צרבתתסמיני צרבת מוכרים היטב: שיהוק קל ואז תחושת צריבה בחזה ובגרון. תסמינים אלו עשויים להתרחש בעקבות משהו שאכלתם, במיוחד מאכלים מתובלים, שומניים או חומציים. או שאולי אתם סובלים ממחלת ריפלוקס, שהיא מצב כרוני.

מה שזה לא יהיה, התסמינים גורמים לחוסר נוחות וקלקול קיבה. מהו הטיפול המיידי בו ניתן לנקוט בהתקף צרבת? מאמר זה סוקר מספר טיפים המסייעים להיפטר מיד מצרבת.

בגדים רפויים

צרבת מתרחשת בשל תוכן הבטן העובר בחזרה אל הוושט, שם חומצות הקיבה צורבות את הרקמות. התקף צרבת עשוי להתרחש כתוצאה מבגדים צמודים המפעילים לחץ על הבטן.

אם זה המצב, הדבר הראשון אותו יש לעשות או לשחרר את החגורה או השמלה, או כל בגד אחר המהדק את הבטן.

עמידה

יציבה לקויה עשויה לתרום לצרבת, לכן אם התסמינים מתרחשים, בישיבה או שכיבה, יש לעבור לעמידה. אם הם מתרחשים במהלך עמידה, יש לעמוד זקוף יותר. מומחי תנועה מסבירים שיציבה לקויה וכפופה מפעילה לחץ על האיברים הפנימיים.

פתרון פשוט ויעיל יכול להיות הארכת הגוף והרחבת פלג הגוף העליון ועמוד השדרה, כאשר הראש נע בעדינות לעבר התקרה.

הרמת המותניים

אם תסמיני הצרבת מתרחשים במהלך שכיבה ואינם מאפשרים לקום, מומלץ להרים את החלק העליון של הגוף. לדברי מומחים ממרפאת מאיו, הרמת הראש אינה מספיקה, לכן הוספת כריות לא תסייע.

המטרה היא הגבהה מהמותניים למעלה. מיטה מתכווננת שניתן להעלות לזווית מתאימה יכולה לספק הקלה.

תרופות ללא מרשם

תרופות רבות זמינות להקלת צרבת, אותן ניתן להשיג בבית המרקחת. תרופות אלו זמינות בשלוש קבוצות: נוגדי חומצה, חוסמי H2 ומעכבי משאבת פרוטון (PPIs).

חוסמי H2 מפחיתים את כמות החומצה המיוצרת בבטן, ומשמשים למניעת צרבת, אך יכולים אף לסייע לטיפול מיידי בתסמינים. נוגדי חומצה מנטרלים את חומצת הקיבה.

סודה לשתייה עם מים – זוהי תרופה שנמצאת כמעט בכל מטבח. אבקת סודה לשתייה מרגיעה תסמיני צרבת קלים, ועובדת באמצעות נטרול חומצת הקיבה. ממיסים כפית סודה לשתיה בכוס מים ושותים לאט, אבל הכול.

לעיסת מסטיק – מסטיק יכול לסייע היטב לנטרול חומצה. מומחי רפואת עיכול ממליצים על לעיסת מסטיק להגברת ייצור הרוק. כל חומצה שמצטברת במעיים מדוללת ונשטפת, או נמחקת מהר יותר.

הימנעות מעישון – כל אדם יודע שעישון מזיק לבריאות, ושהוא תורם לצרבת, אך מעשנים שסובלים מהתקף צרבת, צריכים להימנע מעישון על מנת שלא להחמיר את תחושות הצריבה בחזה.

טיפים נוספים לטיפול מיידי בצרבת

אנשים הסובלים מצרבת באופן קבוע, יכולים להקל או למנוע את התסמינים באמצעות הקפדה על צעדים כגון אכילת הארוחה האחרונה של היום לפחות שלוש שעות לפני השינה; הימנעות משכיבה לאחר האוכל; הימנעות ממזונות מעוררים כגון מזונות שומניים ומתובלים; והקפדה על משקל בריא.

אם הצרבת מתרחשת למעלה מפעמיים או שלוש בשבוע, יש להתייעץ עם הרופא.

מה היה לנו עד עכשיו?
המרכז לרפואה אלטרנטיבית